Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 03/11/13 in Berichten

  1. In deze barre economische tijden is iedere besparing meegenomen. De reguliere Skoda garage vraagt maar liefst 40 euro voor het vervangen van het interieur luchtfilter (de actieve kool-uitvoering). Op o.a. eBay zijn vele aanbieders te vinden die dit actief koolstof filter los aanbieden. (Skoda/VAG onderdeel nr. 6Q0819653B) Prijzen variëren zo tussen de 11 en 20 euro + verzendkosten. En het vervangen is echt zo simpel, je hebt er nog niet eens gereedschap voor nodig, behalve je linker- en rechterhand. Bij de Roomster en de Fabia (en volgens mij vele andere modellen ook) zit dit filter goed bereikbaar, onder het dashboard, bij het passagiersgedeelte. Kwestie van ff door de knieën, klemmen losschuiven, filter er voorzichtig uittrekken, (komt nog wel eens wat rommel mee). Nieuwe filter er weer in, klemmen weer teruggschuiven en klaar is de slimme bespaarder.
    2 punten
  2. maar die apparatuur is dus nog lang niet monkey-proof, bleek hier laatst
    2 punten
  3. Ik kan me inderdaad voorstellen dat in de door jou geschetste omstandigheden anticiperen niet veel helpt. Als ik dit topic doorlees, zie ik dat er vooral gescholden wordt op de DSG-7. Maar daar ligt volgens mij het probleem niet. Het probleem zit in de specifieke combinatie van de 1.6TDI en de DSG-7, of in de berijder van die combinatie. Er zijn immers ook legio berijders die deze combinatie heerlijk vinden rijden en nergens last van hebben. Uiteraard hangt het van je rijomstandigheden af in hoeverre je tegen dit veronderstelde probleem oploopt. Het verschil tussen een weg waar je 70 of 80 mag is evident. Juist vanwege het bovenstaande is proefrijden zo belangrijk. Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat ik een auto zou bestellen zonder proef te rijden, zéker niet als ik de auto zakelijk gebruik en er dus de nodige tijd in doorbreng. Mijns inziens ligt de fout niet bij de techniek, maar bij degene die die techniek rucksichtlos op de oprit heeft gezet zonder te verifieren of deze wel bij hem, zijn rijomstandigheden en jaarkilometrage past. Overigens zou ik persoonlijk de oplossing niet zo snel zoeken in het verwijderen van het roetfilter en het afdichten van de EGR, maar eerder in tuning. Zowel de motor als de DSG zijn te tunen, de keuze daartussen kun je maken op basis van je inschatting van risico en pakkans. Groot voordeel van tuning is ook dat je het, als er al problemen ontstaan, zo weer ongedaan kunt maken. Bij de oplossing van de TS wordt dat lastiger... Just my 2 cents!
    1 punt
  4. 1 punt
  5. Zo, sinds deze week ben ik niet alleen hier modje, maar ook gevraagd om moderator te worden bij een groot fotografieforum (een kleine 20.000 leden). Geeft weer een nieuwe dimensie aan die hobby!
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe