Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 04/23/11 in alle zones

  1. Leuk, dat dit onderwerp steeds weer terugkomt, het is een soort mythe. Een turbo, mechanisch aangedereven, of door de uitlaatgassen, brengt meer kilogrammen verbrandingslucht in de cilinders. Waardoor er als bijkomend verschijnsel , meer kilogrammen brandstof volledig kunnen worden verbrand. Het gaat dus niet om kubieke meters lucht, vandaar de introductie van de intercooler, daar krijg je nog meer kilogrammen lucht door beschikbaar. Wat is nu de winst? UIt een zelfde motor, zelfde hoeveelheid ijzer, zal ik maar zeggen, kun je veel meer brandstof in kwijt, die volledig verbrand, als het goed is. Er zijn diverse manieren om het rendement van een motor weer te geven, maar in dit geval, neemt het zgn. "mechanisch rendement" t.o.v. de ongeblazen uitvoering iets toe, eigenlijk heeft het met zuinigheid niet zoveel te maken, wel met gewichtsbesparing.
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe