Ga naar inhoud

Probleem met Columbus systeem


john2905
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben nieuw hier, en heb net 2 dagen mijn Skoda met Columbus systeem + MDI Interface en Mobridge bluetooth carkit.

Ik heb op dit moment een groot probleem. Het hele systeem lijkt te hangen, en ook kan ik het niet uitzetten door linksonder de volumeknop in te drukken.

Zelfs als ik de auto uitzet blijft het menu verlicht. Dus ik ben bang dat morgen mijn accu leeg is.

Ik was aan het bellen, en daarna schakelde hij niet terug naar de muziek die op mijn HDD op stond.

Als ik aan de volumeknop draai zie ik dat ik eigenlijk alleen het telefoonvolume bedien.

op een of andere manier lijkt het systeem dus nog steeds in telefoonmodus te staan.

Ik heb mijn telefoon uitgezet, en met de telefoon van mijn vrouw geprobeerd te verbinden en dat lukt ook niet, al ziet hij wel de CAR Blue tooth.

Ook als ik de radio op zet heb ik geen geluid.

Verder was het al meteen zo dat de MDI niet werkt met mijn I-phone.

ik had bij de delaer een kabeltje besteld hiervoor, maar toch werkt het totaal niet.

Verder nog een laatste vraag:

Ik deed een proefritje en zag bij mij op de rondweg A2 rond Den Bosch nog steeds de oude kaart situatie, terwijl deze al een jaar of twee ingrijpend is gewijzigd. hebben ze mij dan een oude kaart erop gezet ? Ik had al gekeken of ik ergens kan zien welke kaartversie ik heb, maar kan niks vinden.

Kan iemand mij vertellen hoe ik kan zien welke kaartversie ik heb ?

Ik lees ook dat de Skoda Columbus hetzelfde systeem is als de RNS 510. klopt dit ?

ik had nl. via downloads een DVD iso gedownload van de RNS 510 met JPG plaatje waarop staat 'Volkswagen navigation CY' Europa West (V7.2 )

Als ik deze op een Dual Layer DVD brand zou ik deze dan kunnen gebruiken ? En hoe moet dat dan, en is dit de laatste versie die er is?

Ik wil het eigenlijk niet doen, en in eerste instantie morgenvroeg meteen naar de dealer gaan, want nu is alles vastgelopen, en ik mag toch zeker bij een nieuwe auto toch de laatste kaartversie verwachten ?

Graag jullie antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft je telefoon problemen kan ik je niet helpen maar weet dat er hier meerdere met een zelfde systeem lid zijn dus misschien dat die je kunnen helpen.

Maar aan de andere kant zeg ik je hebt de wagen net 2 dagen en mag je dus verwachten dat het goed is / wordt afgeleverd en zou inderdaad hierme naar de dealer gaan om hem dat probleem te laten oplossen.

Wat betreft je kaartmateriaal, ik heb al op verschillende fora gelezen dat het kaart materiaal van VAG niet het meest up to date materiaal is.

Maar als het deel rond eindhoven ook nog niet eens up to date is dan is het wel erg oud kaartmateriaal

Maar het schijnt dat officieel je kaartmateriaal nog eens apart moet bestellen bij je al dure systeem en dat een dealer uit goodwill een versie er op zet

Maar ik zou ze er zeker op aanspreken dat er al nieuwer kaartmateriaal is en dat je min of meer wel verwacht dat dit er op zou staan.

Dus je opmerking mbt terug naar dealer is er één waar ik zo en zo ook mee zou beginnen en post je verhaal hoe de dealer het heeft opgepakt en of problemen zijn opgelost

In die tussentijd zijn er hier nog leden online geweest die eventuele oplossingen weten en je verder kunnen helpen in deze !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit "VW navigation DVD in Western Europe [V.7.2, CD 7551 for the RNS 510, 2011] | 4.56 GB" is inderdaad de laatste versie voor de RNS 510. Ik weet niet of dit ook geschikt is voor de Columbus.

Je hebt er inderdaad een dual layer DVD voor nodig, maar als je de EDB directory weg laat kan je het op een gewone DVD branden.

aangepast door Witte Yeti
Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens een reset: bovenste rij kleine knopjes beide links en de meest rechtse...

Dus eigenleijk de knoppen met "<" + ">" en de meest rechtse (afb. afhankelijk van versie Columbus/RNS510).

Voor de werking van je iphone i.c.m. de MDI is het natuurlijk helemaal afhankelijk van wat je verwacht had wat het zou gaan doen, maar alleen het afspelen van muziek zou moeten werken...

Je storing klinkt alsof er even een bitje op z'n kant is gevallen waardoor je mobridge en je Columbus elkaar niet helemaal goed begrijpen, lastig maar wellicht met een reset te verhelpen.

De DVD West V7.2 zou inderdaad de laatste moeten zijn (label CD_7551). V8.0 is in aantocht en daarmee zal het verouderd kaartmateriaal weer een sprongetje maken. (zou ook tijd worden!).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...
Deze site is nog niet beoordeeld
 

hallo 

ben ook nieuw heb ook problemen gekregen met mijn columbus radio na plaatsen accu .

Eerste dag werkte alles dag er na gebruikte ik gps en nog alles in orde .maar legde auto stil en bij terug vertrekken was er niets meer .geen geluid niets meer enkel nog het logo van skoda gaat 20sec aan en weer uit zo al de tijd 

naar garage geweest en die zij zal een nieuwe worden .

heeft iemand soms een ander oplossing hier voor 

met dank peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe