Ga naar inhoud

Test Skoda Fabia Combi Greenline door o.a. Michel Bleekemolen


FredV
 Delen

Aanbevolen berichten

Nette review moet ik zeggen.

Dat bochten verhaal snap ik alleen niet zo, maar dat kan komen omdat ik altijd hogere auto's gewend ben die juist mega veel overhellen. Kon dan met max 60 door een bocht waar ik met de Fabia makkelijk 80 kan net als met de Volvo V50 (rare vergelijking, maar waarheid..).

Laatste puntje wat me opvalt is het geluid, veel mensen die mij in de auto stappen merken juist op dat hij erg stil is (beginnen er zelfs een gesprek over - vraag ze er niet om zeg maar). Het zal er vooral aan liggen wat ze gewend zijn. De Zafira maakt een bak herrie bijvoorbeeld dus als een familielid op dezelfde dag overstapt dan is de Fabia muisstil. Zelf heb ik er in ieder geval nooit bij stil gestaan, niet bij de testrit, niet bij aanschaf en ook niet als ik van de ene naar de andere auto ga.

Al met al een eerlijke, menselijke review (niet a la autoweek...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede 'objectieve' test.

Van het bochtengedrag kan ik zeer kort over zijn: lekker gooien! Ik heb zelfs niet dat sportonderstel van de Greenline (wel iets andere banden), en dan nog neem ik soms bochten en rotondes waarbij m'n achterligger een serieus sprintje moet trekken om terug te komen.

En ja het geluid, ik heb eergisteren beide oren laten uitspuiten (eentje zat volledig dicht). Nu de eerste dagen hoor ik enorm scherp - het is echt irritant als je merkt hoe luid de omgeving rondom jou is - maar dat zwakt nog wel af. En nu merk ik toch dat mijn Skoda niet zo stil is dan ik had gedacht. En ook hier en daar een rammeltje die ik eerder nooit opgemerkt had. Maar dan nog is ie stil genoeg :-)

aangepast door laagvlieger
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe