Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo iedereen.

Nog nooit met Skoda gereden, maar nu toch een Skoda Fabia gekozen. Moet wel nog even wachten tot in mei om er te kunnen mee rijden. Als 65 plusser ook voor het eerst een automatische versnellingsbak (dsg7). Heb er wel al 'niet zo mooie' reviews van gelezen maar hoop toch dat ik een goede keuze heb gemaakt.

Nieuwe grafietgrijze Skoda Fabia. 1.0tsi met DSG7 automaat.

• Like 1
Geplaatst:

Welkom hier !

En tsja de DSG7 en niet mooie reviews.
Er zijn honderd duizenden van deze bakken gemaakt, en wat je leest op forums en in testen van bladen etc is misschien nog niet 1% 
Degene die geen problemen ermee hebben die verhalen lees je in algemeen niet.
Maar mocht je het schakelen niet echt lekker vinden , dan kun je altijd nog naar bijvoorbeeld een VAG Techniek om dit aan te laten passen.

Ga er van uit dat je de Fabia 4 hebt gekozen ? En in welke uitvoering ?
Rij zelf nu 2 a 3 jaar met de Fabia 4 busines edition , maar wel met handbak !
Ik blijf zelf schakelen nog steeds leuker dan dat het voor me word gedaan...
Zal pas automaat gaan rijden als ik op een EV overga ! eerder zal het niet gebeuren

• Like 1
Geplaatst:

Welkom hier Marnix, is alleen het merk Skoda nieuw voor je, of ook de eerste auto uit de VAG-stal?

@EdK Tegenwoordig zijn er ook klassiekers die omgebouwd worden naar EV en nog een versnellingsbak hebben, dus er is nog hoop voor je. 😁

• Like 1
Geplaatst:

Inderdaad eerste uit VAG-stal. Vorige recentste wagens waren Nissan Sunny en Kia Rio. Diesels en manueel. Maar daar ik nu slechts 10000 per jaar doe wou ik naar benzine. En wou tevens wat meer comfort (dat zal de leeftijd zijn 😄) daarom nu een automaat. 

De gekozen uitvoering new Fabia familie. Levering voorzien mei 2026.

Eerlijk, ik kijk er naar uit.

Geplaatst:

De Fabia heeft een wat kortere wielbasis dan de Rio, dus in dat opzicht misschien wel minder comfortabel dan je huidige auto. Verder hebben auto's van Aziatische merken nog wel een aardig afwijkende bediening ten opzichte van de VAG-stal en veel andere Europese merken, benieuwd wat je daarvan gaat vinden.

Geplaatst:
2 uren geleden, Marnix Van Ghendt zei:

uitvoering new Fabia familie

Denk dat je straks alleen bent met deze uitvoering ( special made )
Want als ik op de skoda site kijk dan zie ik die uitvoering er niet echt tussen staan...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe