Ga naar inhoud

Onderhoudsschema

Ga naar oplossing Opgelost door EdK,

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoe ziet het onderhoudsschema eruit van de nieuwe Skoda Fabia 1.0 TSI met DSG7 versnellingsbak? Ik stel deze vraag omdat ik twijfel om een WeCare contract bij te nemen daar ik al een garantie van 5 jaar zal genieten.

Geplaatst:

Bedankt voor de link. Ik heb de indruk dat ik voor de kost van het WeCare contract (450€/jaar. 5 jaar of 60000km) en de kilometers die ik rij (+-10000/jaar) beter de onderhoudskosten gewoon kan betalen.

Geplaatst:

Zulke contracten zijn maar zelden lonend voor de privé persoon die ze afsluit, anders zouden de aanbieders verlies lijden. Alleen als je heel veel pech hebt, of bijzondere omstandigheden die niet uitgesloten zijn van zo'n contract zal zo'n WeCare contract lonend zijn. Als je dan ook bedenkt dat je maar ééns in de 2 jaar onderhoud hoeft te doen (meer zal niet in het contract zitten) en bijvoorbeeld bougies pas bij 60k km vervangen worden, dan kun je uitrekenen dat je veel betaalt voor zo'n contract, en wat gebeurt er als de auto om één of andere reden (denk aan brand, diefstal heftig ongeval) die 5 jaar niet haalt, moet je dan toch die resterende jaren betalen?

Geplaatst:

De kleine lettertjes. Je kan een verbreking van het contract vragen, maar daar kan een vergoeding tegenover staan van 30% van de op de datum van opzegging resterende maandelijkse forfaits. Mogelijks ook een regularisatie van de facturatie van de ten laste genomen interventies tijdens de 6 maanden die de opzegging voorafgegaan. Er is geen terugbetaling voorzien.

Ik denk dat ik hiervoor ga passen.

Bedankt voor de reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe