Ga naar inhoud

Navigatie Skoda Octavia Combi 2023 : niet standaard voorzien ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hey allemaal,

Ben sinds kort eigenaar van een jonge tweedehands die ik in Duitsland heb aangekocht.

In tegenstelling tot de twee vorige octavia's waar ik al mee reed lijkt navigatie niet zomaar standaard voorzien te zijn in het bedieningspaneel. Of zie ik dit verkeerd ?

Als ik op de knop "navigatie" klik word ik doorverwezen naar de "shop", waar ik via registratie op de app Skoda Connect de optie krijg navigatie bij te kopen voor een bedrag van zo'n goeie 300 €... Tijdens het registreren zag ik ook iets van "Radio Bolero" of zo passeren...

Is dit zo gemaakt omdat ze merken dat ze de concurrentie met Waze toch niet echt aankunnen ?  Als ik door Zwitserland rij bijv. vertrouw ik toch nog steeds graag op een interne navigatie moet ik zeggen.

Moet bekennen dat ik door het bos de bomen niet meer zie...

Dus iemand die wat klaarheid kan scheppen in deze navigatie-duisternis ?

Hartelijk dank alvast

Geplaatst:

Alles om geld bij elkaar te schrapen voor dealer/importeursorganisaties. Daarnaast wil het VAG-concern veel data verzamelen over het gebruik van hun auto's, en via abonnementen kun je de auto dus gewoon aan het internet hangen, en worden bij recente modellen ook vaak de updates voor autosoftware en navigatie binnengehaald in de auto. Met Waze of Google maps heb je gewoon recente kaarten (die je op je telefoon ook kunt opslaan voor offline gebruik). De beschikbare navigatiekaarten voor het systeem van de auto zijn tegenwoordig wel veel actueler, maar zijn vaak nog wel een half jaar oud.

Ik heb ook maar zeer beperkte kennis van de navigatiesystemen, maar bovenstaande is wat ik op diverse autofora tegenkom.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe