Ga naar inhoud

Achterspeakers plaatsen


Stampertje
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo ik wil achter speakers plaatsen.

Ik heb een Skoda Octavia combi uit 2002

Zit er al voorbereide bedrading in de achterdeuren, en zo niet vanwaar moet de bedrading komen? Kan ik b.v. de voorste speakers doorlussen naar achter? 

 

Ik heb zelf hele goede Pioneer speakers liggen zonder afdek kap maar die zijn vast wel los te koop.

 

Voor moeten er ook nieuwe speakers in, maar ik heb gezien dat JBL een setje heeft met ringen erbij om de diepte aan te passen. Je hebt daar maar 2 cm inbouwdiepte

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem aan dat je in de achter deuren speakers wil plaatsen ?
Maar ga er maar van uit dat er GEEN bedrading ligt voor de speakers achter.
Als de wagen zonder is aangeschaft !

En ja dan zul je zelf bedrading moeten leggen !
Op zich niet zo gek veel werk, en zou ze tot de radio leggen !
Want in je stekker van je radio zal de bedrading er wel in zitten.
Alleen ga niet in bestaande bedrading van de wagen knippen en solderen, maar kijk of er in de handel een stekker is die je tussen de radio en de stekker kunt pluggen, een zogenaamde verlengblok.
En als je dan in dat verlengblokgaat knippen en solderen dan breng je dus geen schade aan op de bestaande bedrading van de Skoda wat dan weer in toekomst voor problemen kan zorgen.

En speakers vervangen in je voordeur, neem een speaker eruit en neem die mee naar de shop waar je de JBL hebt gezien, en vergelijk dan met welke ringen je nodig hebt.
Komt redelijk nauwkeurig op aan om als klaar is je deurpaneel weer te kunnen plaatsen.
Zelf in een Fabia 1 ooit gedaan en toen met zak met moeren en draadeind M5 of 6 dit gerealiseerd en toen alles op zijn plaats zat met wat isolatie materiaal de kieren opgevuld.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Auto's uit deze periode hebben soms wel de bedrading liggen, voor bepaalde opties, maar of dat zo is, is absoluut onvoorspelbaar. Ga er vanuit dat je gewoon nieuwe bedrading moet trekken vanaf de radio. Doorlussen is geen goed idee: je verandert de impedantie (afhankelijk of je parallel of in serie schakelt halveer of verdubbel je de impedantie) en dat zorgt er voor dat de versterker niet optimaal presteert. Bij doorlussen heb je ook niets meer te zeggen over de verhouding van het volume voor en achter, als je het normaal aansluit kun je altijd die verhouding aanpassen aan de omstandigheden (bijv. wel of geen achterpassagiers).

Achterspeakers in de achterportieren zijn iets lastiger (i.v.m. doorvoer vanuit de B-stijl naar het portier), en waarschijnlijk is er bij de hoedenplank ook voorzien in een plek waar je de speakers kunt plaatsen (ik ken de O1 niet zo goed, maar zal niet heel anders zijn dan de Fabia I uit dezelfde periode). Dan moet je bepalen welke route je wil nemen: ga je vanuit de middenconsole naar de zijkanten en stop je de draden weg onder de rand van het tapijt, of ga je onder de middenconsole eerst door naar de achterbank (dan kun je het eerste stuk links en rechts samen naar achteren trekken) en onder de zitting van de achterbank bijvoorbeeld naar links/rechts en vandaar richting hoedenplank.

Als er in de multistekker die achterin de radio zit, niet is voorzien voor achterspeakers, kun je die stekkertjes ook los kopen en zelf in de multistekker drukken. Als je die stekkertjes zoekt, kijk even in de webshop van RickDonckers (RAE of zoiets) en dan bij multistekkers.

aangepast door Cordoba
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kwalificatie rechtstreeks gezien, en ook al iets van analyse op verschillende zenders. Wat voetbal betreft heeft EdK wel gelijk, dat is echt voor mietjes, die kunnen tijdens het voetballen niet van elkaars lichaam afblijven. 😁 Ik kijk ook inderdaad liever naar damesvoetbal, dan zit ik me niet de hele tijd te ergeren aan het gebrek aan inzet van de spelers.

aangepast door Cordoba
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Wasmachineman zei:

Wat zijn jullie druk bezig! Er is voetbal op tv en je kunt nog een samenvatting kijken van de kwalificaties in Spa…. 

Samenvatting? Ik kijk alles rechtstreeks van F1. Alle trainingen. En voetbal was er niet veel alleen die amateurs uit Rotterdam.

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Amateurs uit Rotterdam?? 😂😂😂

3 clubs spelen betaald voetbal in de stad Rotterdam en alle 3 ook dus in de eredivisie. Geen enkele andere stad heeft dit. Maar goed, dit valt blijkbaar niet blij iedereen goed? Dat mag hoor…veel plezier dan vandaag met jouw club @Stampertje

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Kuip zit gewoon elke thuiswedstrijd vol of bijna vol!
Succes-supporters zijn er niet in Rotterdam, terwijl in die mooie Arena de supporters vaak verkleed zijn als stoeltje want het ziet er altijd zo leeg uit tijdens thuiswedstrijden. 

De Kuip gaat nog jaren mee want wordt weer gemoderniseerd en krijgt een nieuwe eigenaar! 

Maar goed, we zijn nu :ot: hier want als het om voetbal gaat is er een ander topic hier te vinden…

https://skodaforum.eu/topic/3274-voetbal-topic/?tab=comments#comment-69350

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe