Ga naar inhoud

Humax Digitale TV Tuner


FredV
 Delen

Aanbevolen berichten

@fred, als je humax info zoekt. Ik heb er (al jaren) ook 2 :)

Ronakd, ik heb 1,5 jr de 5050 :)

Maar de 5200 was er toen nog niet, anders had ik zeker die nu gekozen, 500 Gb HD, netwerkmogelijkheden, internet etc.

aangepast door FredV
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee, dat heb ik destijds in ieder geval niet bij de verschillen zien staan.

Heb hier een Humax 9200 en 5050 staan. De 9200 kon alleen data uitwisselen via een heeeeeeeel trage USB aansluiting aan de voorkant (direct naar de pc), de 5050 zit gewoon bedraad op het netwerk aangesloten. En heel soms haal ik hier dan een uitzending vanaf om te bewaren (al dan niet geknipt), gaat nog altijd maar met 4MBps...

Hoop eigenlijk dat er nog een keer een Humax komt met een 1Tb disk, Gigabit netwerk aansluiting, EPG op afstand (app op je telefoon/internet) en Interactieve TV. Ohja, en hij mag wel wat sneller starten. Stukje flash geheugen om snel te booten en dan na 10sec (als de disk op snelheid is) pas time-shift actief zou geen overbodige luxe zijn.

Hoe dan ook ben ik nog altijd super tevreden over de Humax, er wordt hier wat opgenomen dat wil je niet weten. (en ik steeds de boel weer opschonen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij programmeren ook heel veel en kijken eigenlijk haast uitsluitend naar wat we opgenomen hebben.

vind het wel jammer dat de 5050 geen showview heeft, dus programmeer ik standaard 7 minuten vooraf en 15 min na afloop en dan nog gaat het soms mis.

In de 5050 kun je wel een grotere hd monteren

aangepast door FredV
Link naar reactie
Delen op andere sites

grotere HD kan wel ja, maar je moet dan wel specifieke versies gebruiken (althans, de 9200 luisterde heel nauw).

Kan me wel voorstellen dat het dan snel volloopt ja, en verwijderen gaat niet bepaald snel.

Showview? Die van mij staat op 5-5 geloof ik, gaat heel soms mis als de zender heeft lopen kloten met de reclames/storing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onderstaand een overzicht aan een aantal verschillen tussen de HUMAX iHDR-5200c t.o.v. de iHDR-5050c:

-500 Gb harddisk; max. 120 uur opnemen in HD-kwaliteit

(de HUMAX iHDR-5050c beschikt over een 320 Gb harddisk, max. 52 uur opnemen in HD-kwaliteit)

- Speciale mappen voor series

Opnames van series worden in de daarvoor gemaakte map geplaatst.

- Video weergave

De volgende bestanden kunnen worden weergegeven: Xvid, MPEG 2 TS, en MPEG4 TS

- Wissen van opname

Als u een opname wist kunt u de HUMAX iHDR-5200c gedurende het proces niet te bedienen.

- USB

Tijdens een opname is het mogelijk om bestanden vanaf een USB-opslagmedium weer te geven.

- HDMi 1.3

Groter kleurbereik voor “diepere” kleur weergave.

- Netwerkplayer

De HUMAX iHDR-5200c kan opgenomen worden in een thuisnetwerk. Daardoor is de ontvanger in staat video-, foto- en

muziekbestanden weer te geven die zijn opgeslagen op bijvoorbeeld de harde schijf van uw computer of een ander apparaat

binnen het netwerk.

- Voorbereid voor HUMAX TV Portal*

De 5200c is een hybride-kabelontvanger. De ontvanger is voorbereid voor toegang tot het internet. Via een overzichtelijk

TV Portal kunt u eenvoudig kiezen welke informatie u van het internet op uw TV wilt bekijken. Het TV Portal zal via een

toekomstige upgrade actief gemaakt worden. (afh. Van de kabelmaatschapijen)

- Voorbereid voor mediabestandsuitwisseling (DNLA)*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier vind je alles over t inbouwen van een grotere hd

http://ziggo-gebruik...t=16533&page=65

"heb met succes een 2TB HDD (WD20EVDS) in mijn 5050C ingebouwd.

Aangezien ik wilde kijken of het mogelijk is om de reeds gemaakte opnamen te behouden heb ik het volgende gedaan:

M.b.v. twee Sata=>USB docking stations de oorspronkelijke 320 GB schijf en de nieuwe 2 TB schijf aan de PC gekoppeld.

De oorspronkelijke schijf gecloned naar de nieuwe schijf (zonder partition re-alignment), dit duurde met het programma HDClone Professional ca. 50 minuten (er is ook een freeware versie van dit programma, maar die is veel trager).

De volgende stap was het vergroten van de derde partitie (met Acronis Disk Director).

Hiervoor moest de vierde partitie van 25GB (foto's & muziek) naar het einde van de schijf worden verplaatst, hetgeen echter niet lukte omdat de schijf reeds vier primaire partities bevat (het maximum) en Acronis DD blijkbaar bij het verschuiven van een partitie eerst een nieuwe partitie op de gewenste plaats aanmaakt en vervolgens de oorspronkelijke partitie daar naartoe kopieert.

Aangezien ik geen foto's of muziek op de schijf heb staan heb ik de 25GB partitie verwijderd en deze opnieuw aangemaakt aan het einde van de schijf en hierna de derde partitie vergroot.

Vervolgens de schijf weer ingebouwd in de Humax.

Na het opstarten van de Humax werkte alles en waren mijn eerder gemaakte opnamen nog zichtbaar en ook gewoon af te spelen.

Zie onderstaand resultaat (waarbij uiteraard ook hier de > 1TB waarden ten onrechte worden aangegeven in GB i.p.v. in TB)."

aangepast door FredV
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus effectief alleen de disk, die wonderbaarlijk genoeg ook opeens meer uur in 1 GB gepropt krijgt. Andere compressie? + de mogelijkheid om een eigen disk te koppelen.

En misschien het series verhaal als je die veel opneemt.

Nadeel is ook dat je het apparaat dus helemaal niet kan bedienen tijdens het wissen.

HDMI 1.3 heeft uiteraard alleen nut als de TV dit ook heeft.

TV portal is nog niet, gelukkig wel in aanbouw (had dit inderdaad ergens gelezen) alleen wil ik ook informatie van mijn TV op het internet bekijken (andersom).

Link naar reactie
Delen op andere sites

die humax kan je toch ook in combinatie met een schotel gebruiken ?

Of ben ik nu abbuis

Ik dacht alleen voor kabelnetten

Ik vind de 2 tuners handig, zodat je meer tegelijk kunt programmeren, mits binnen dezelfde groep en naar een 3de kunt kijken. (of anders toch nog analoog naar de 3de kijken)

Jammer is dat pas bij t starten van de opname, blijkt dat er een conflict is en niet da dit bij het programmeren al wordt aangegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ed, ze hebben wel satelliet versies maar deze kan dit niet zover ik weet. is ook een xxxxC versie :)

@Fred, hoe groter de disk hoe trager het vaak wordt. Bovendien hebben de goedkope 2Tb disks een zeer korte levensduur (al eerder genoemd, draaiuren en spinup/down count). Heb hier nog een defecte liggen die ik moet opsturen (is theoretisch defect, doet het nog wel maar is uit zijn thresholds gelopen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe