Ga naar inhoud

Motor bevriezing


pyrostyle
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo,

meteen mijn eerste vraag die van belang is bij het mogelijk aanschaffen van een skoda.

Ik heb een skoda fabia combo spirit plus op het oog..

Zie onderstaande advertentie

http://link.marktplaats.nl/456730039

Nu heb ik een bevriende automonteur om raad gevraagd.

Deze gaf aan dat een skoda een top auto is en voornamelijk Volkswagen is.

Hij gaf aan dat ik alleen op moest passen voor de 16v versies want deze willen nog wel eens bevriezingsverschijnselen in de motor hebben.

Dit voornamelijk bij het rijden van korte afstanden.

Nu zit ik bij de brandweer en is het dus noodzakelijk dat ik korte snelle afstanden kan rijden met mijn toekomstige auto..

De chef werkplaats van de Skoda dealer in assen had van bovenstaande nog nooit gehoord..

(her) kennen jullie dit ???

Graag reactie :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

de term bevriezing ken ik alleen in combinatie met op gas rijden

Maar gewoon benzine rijdend heb ik het mijn fabia combi ambiente er toendertijd nooit last van gehad en luisterde hij elke ochtend of ander tijdstip van de dag naar me startsleutel

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou dan weet ik het ook niet hahaha..

Ik had het verhaal gehoord van hem.. hij vertelde dat hij het heeft gehad bij een aantal volkswagen motoren.. waar Skoda volgens mij ook onder valt..

Maar ik heb inderdaad even de technische gegevens van de Skoda fabia 1 2007 opgezocht en die heeft een volkswagen motor MPFI .. en dat is injectie.. dan vervalt het hele verhaal van de carburateur meteen.. dus ook het probleem van bevriezing...

Conclusie: dan ben ik van mijn getwijfel af en volgens mij heb ik dan een mooie auto aan de koop in Assen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat het 2007 wagen is hoeft het niet perse een mPfi te wezen hoor. Maar morgen zijn veel dealers open dus ff naar toe rijden en motorkap opentrekken en je weet het zeker. Maar voor 99% weet ik zeker dat het een injectiemotor is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hij vertelde dat hij het heeft gehad bij een aantal volkswagen motoren.. waar Skoda volgens mij ook onder valt..

Was overigens geen typisch VW-probleem.

Andere merken met carburatie hadden er ook last van. Maar dan praat je echt over auto's uit de 70-er jaren en eerder.

Bij de komst van de injectiemotoren was het probleem voorbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe