Ga naar inhoud

Verbruik Octavia Greenline bj 2014


Tom1987
 Delen

Aanbevolen berichten

Sinds kort ben ik in het bezit van een Octavia Combi Greenline 1.6 tdi. Het verbruik is hoger dan ik had verwacht. Namelijk 1 op 16km dit ondanks ik veel en lange stukken over de snelweg rij. Hierbij let ik op mijn snelheid en toeren. Tevens geeft de auto na ongeveer 600 km aan dat ik moet tanken. Er gaat dan 37 liter brandstof in. Is dit gebruikelijk aangezien de auto een tankinhoud van 50 liter(?) heeft. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 op 16 met lange snelweg ritten, maar met welke snelheid ?
Met 106 op teller en dus 100 in echt zou dit verbruik misschien wat minder zijn.
Maar met 136 op teller en dus 130 is dit een redelijke verbruik
Het verbruik dat in de boekjes / folders staat van VAG / Skoda gaat niemand halen, dit zijn geen reële waardens die hier worden opgegeven.

Zelf rij ik prive een Fabia 3 station maar zakelijk heb ik een Caddy 1,6TDI 6,8 op 100Km oftewel een 1 op 14,7 en dit zijn dagelijkse ritten van minimaal 300Km
Deze worden gereden op snelwegen wel/geen file, 80 en 60Km gebieden en rij dan ook de snelheden die mogen en op dat moment mogelijk zijn.
Zuiniger heb ik deze wagen nog niet gekregen.
Hoop met de 2,0TDI in februari ( nieuwe Caddy ) betere verbruikscijfers te kunnen maken.

En koude periode / wind of geen wind etc hebben uiteraard ook invloed op je verbruik

Het beste om je verbruik bij te houden is om bij www.spritmonitor.de een account aan te maken en bij elke tankbeurt je bonnetje mee te nemen en de KM stand op te schrijven.
Hiermee krijg je een beter inzicht in je verbruik dan met de boordcomputer van je auto die mijn inziens nog steeds te optimistisch is

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, EdK zei:

1 op 16 met lange snelweg ritten, maar met welke snelheid ?
Met 106 op teller en dus 100 in echt zou dit verbruik misschien wat minder zijn.
Maar met 136 op teller en dus 130 is dit een redelijke verbruik
Het verbruik dat in de boekjes / folders staat van VAG / Skoda gaat niemand halen, dit zijn geen reële waardens die hier worden opgegeven.

Zelf rij ik prive een Fabia 3 station maar zakelijk heb ik een Caddy 1,6TDI 6,8 op 100Km oftewel een 1 op 14,7 en dit zijn dagelijkse ritten van minimaal 300Km
Deze worden gereden op snelwegen wel/geen file, 80 en 60Km gebieden en rij dan ook de snelheden die mogen en op dat moment mogelijk zijn.
Zuiniger heb ik deze wagen nog niet gekregen.
Hoop met de 2,0TDI in februari ( nieuwe Caddy ) betere verbruikscijfers te kunnen maken.

En koude periode / wind of geen wind etc hebben uiteraard ook invloed op je verbruik

Het beste om je verbruik bij te houden is om bij www.spritmonitor.de een account aan te maken en bij elke tankbeurt je bonnetje mee te nemen en de KM stand op te schrijven.
Hiermee krijg je een beter inzicht in je verbruik dan met de boordcomputer van je auto die mijn inziens nog steeds te optimistisch is

Dank voor je reactie! Misschien was ik te optimistisch😅 dank voor de tip

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Tom,

1 op 16 is niet echt zuinig voor een diesel, zeker niet voor een Greenline. Zijn er andere velgen onder geplaatst? Is je auto gechipt?

Als Greenlines rustig (100 km/uur) rijden kun je makkelijk 1 op 25 rijden. 

Ik zelf heb een 1.6 tdi/dsg7 gehad een paar keer en die scoorden makkelijk 1 op 20. Dit was met 17" lichtmetaal eronder.

Hoeveel kilometers staan er op jouw teller. trouwens?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe