Ga naar inhoud

Sierpijpjes Yeti uitlaat


EdK
 Delen

Aanbevolen berichten

Hier een foto van de chromen sierpijpjes die je om de bestaande uitlaatpijpen schuift ( klem systeem )

Op de website van Superskoda staat dat ze alleen geschikt zijn voor de 1,2 en de 2,0 TSI en op de Skoda site ( accesiores lijst ) staat excact hetzelfde

Toen ik dit bestelde was dit me niet opgevallen en werd hier op forum er op geattendeerd, maar tsja de bestelling was al verzonden.

Dus had zoiets van we zien wel en anders zet ik ze hier te koop !

Maar na ontvangst en de doos geopend te hebben en de bijgeleverde manual ( ook in nederlands ) gelezen te hebben zag ik de type's erbij staan en ook de 1,4 TSI werd vermeld

Dus voor degene die twijfelde of ze niet besteld vanwege de website teksten , ze passen dus gewoon !

Uiteraard moet je wel 2 pijpjes als uitlaat hebben !!

post-27-0-38050200-1303920957_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je ook nemen en dan één als reserve voor als die bling in A'dam gestolen wordt

Maar serieus, nee hij is er inderdaad niet bij superskoda voor jouw model

Ook niet op skoda site als accesiore

Maar er is genoeg van te vinden op het internet !

Van rond tot ovaal en van ovaal naar rechthoekig !

Moet alleen dan de buitendiameter van je vestaande pijp eerst meten en dan op site's kijken wat er hiervoor zou zijn !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook nooit goed !

Doe je je best , en wordt je nog afgebekt ook !

Enne 6.15 is ff eerder nog en is nog één andere colega die geen auto interresse heeft

Komt op t fietsie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Even een eindverslag mbt het monteren van deze pijpjes !

Nadat ze binnen gekomen waren vanuit superskoda en ik de handleiding die bijgevoegd was van Skoda zelf ( orgineel Skoda artikel )

kwam ik tot de conclusie dat het niet even zomaar erop schuiven was maar dat de schuine pijpjes recht afgezaagd moesten worden.

Wel en dan ga je kijken wat de makkelijkste weg is, en dat zou de haakse slijper zijn.

Maar dan zou het kunststof erom heen weer beschadigd kunnen raken door de rondvliegende vonken ervan

Dus knalpot dan maar verwijderen ? Ja zou een optie kunnen zijn maar kans groot dat ik daarna weer naar dealer moet voor een pakking.

Dus eens kijken in de ijzerhandel zaken wat er aan decopeer zagen te vinden is van voldoende lengte ( min 100mm ) en voor 2mm RVS

En zowaar die zijn verkrijgbaar al liggen ze niet overal zomaar op de plank.

Dus aan de slag op een droge septenber dag.

En heren ik kan jullie vertellen dat het RVS van skoda knoerdhard is en dat een decopeer zaag voor RVS er evengoed moeite mee heeft om er door heen te komen.

Maar goed met de decopeer zaag lukt het uiteindelijk wel maar om te zeggen dat het netjes lukt ?? nee niet echt !

Resultaat is dat de pijpjes er nu wel op zitten maar dat ik er zeker nog niet tevreden mee ben, en dat uiteindelijk de knalpot toch nog verwijderd gaat worden om alsnog met de haakse slijper de pijpjes vlak af te slijpen zodat de sierstukken er weer op kunnen en het uiteindelijk aan binnenkant onder ook netjes smoelt !

Maw wat de site zegt dat het door een ieder simpel uitvoerbaar is dat gaat niet op !

En indien je twijfelt of het je zelf zou lukken dan adviseer ik je om het niet zelf te doen maar het aan te schaffen bij een dealer en hun het ook te laten monteren !

post-27-0-54433500-1316696633_thumb.jpg

aangepast door EdK
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe