Ga naar inhoud

Yeti Ambition besteld


Ben
 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi Wasmachineman,

We zijn bij schipper terecht gekomen omdat mijn vrouw eens bij Skoda wilde kijken naar de Yeti ; Schipper was de dichstbijzijnde dealer.

Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik in eerste instantie niet zo warm liep voor de Yeti, maar Marga heeft mij aardig over weten te halen.

Hoewel mijn eerste indruk wat minder was, heef Marga goed werk geleverd. We hebben een leuk gesprek gehad en de proefrit voelde goed. Chapeau Bas!

Hoewel ik eerst flink wat twijfels had over de 1.2 TSI motor, was ik na de proefrit heel verbaasd maar wel overtuigd van de prestaties van dit zuinige kleine motorblok.

Voor ons ruim voldoende. Het mag duidelijk zijn dat de techniek ondertussen niet stil heeft gestaan.

Er zijn nog wat kleine dingetjes die mijn vrouw en ik door willen spreken, maar het gevoel en de indruk die wij tot nu van Schipper hebben

is ondertussen wel heel goed, wat ons betreft een prima start voor de toekomst. Ook niet geheel onbelangrijk, want:

Een auto leuk vinden is 1, een auto kopen is 2 en daarna begint het pas...een goed wederzijds 'gevoel' tussen ons en de dealer is 3.

Gevoelsmatig zit dat volgens ons wel goed en we denken dat we in de toekomst hierin niet teleurgesteld zullen worden.

Eenmaal thuisgekomen ben ik op zoek gegaan naar wat meer informatie en zo stuitte ik op dit .eu adres. Mijn aandacht werd getrokken door

"Yeti en de mogelijkheden van het Monster". Om meer te kunnen lezen, heb ik een account aangemaakt. Zodoende kwam ik er ook achter dat er wat 'tweaks' zijn die enkele verborgen maar wel reeds aanwezige extra's kunnen activeren.

Nou hoop ik dat men bij Schipper bereidt is om deze te activeren en ook dat men weet hoe dat moet. Neem het gewoon mee in een vervolggesprek.

Nee heb ik, Ja kan ik mogelijk krijgen...we zijn benieuwd naar de reactie.

aangepast door Ben
Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk! Die 1.2 motor is in het bezit van vele leden hier. Allemaal erg tevreden. Maar ook de uitstraling van de Yeti is erg goed. Ik vind het de leukste Skoda in het gamma. Jammer genoeg heb ik hem zelf niet maar soms rijd ik er wel eens in en dan ben ik ook al tevreden.

Veel plezier morgen alvast en jullie zijn in goede handen daar bij Marga!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh...nog maar net geland op dit forum en ik voel mij nu al thuis...

Leuke en positieve reacties en nog een boel te lezen. Helaas ben ik erg druk en zal niet altijd

tijd hebben om even op het forum te kijken, maar dat mag de pret niet drukken! Tot nu toe gaat het lekker zo.

alvast bedankt voor de reacties en ik weet nu zeker dat we (mijn vrouw en ik) geen verkeerde keuze hebben gemaakt!

Ben zeker benieuwd of EdK de VAGCOM nog onder de knie gaat krijgen ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben zeker benieuwd of EdK de VAGCOM nog onder de knie gaat krijgen ;-)

We zijn al blij dat je je zo snel thuisvoelt, zou het komen doordat er veel Noord Hollanders hier Lid zijn ? :D

Maar komt goed mbt VAGCOM hier, PC Freak is er ook druk mee dus zodra we een meeting hebben in toekomst van dit jaar en je zou aanwezig zijn dan

is er met de kennis bij meerdere hier ( vergeet Sodela niet ) misschien dan het één en ander in te stellen op Yeti's en Fabia's !?

Wat op dit moment bij de Yeti van mij werkt is de needle sweep ( niets nuttigs maar gewoon een leuk gadget )

en met mijn halogeen lampen en de koplampsproeiers die ik van 1 op 5 naar 1 op 10 heb gezet, wat inhoud als ik nu elke keer voor de 10e keer me ruiten spoei dan sproeit hij de koplampen ( was elke 5e keer )

Maar is ook uit te zetten of op een nog grotere range te zetten

regensensor hoop ik zondag als het hoost van de regen uit te kunnen testen

knipperlicht 3 keer knipperen heb ik naar 4 gezet en staat in de boordcomputer maar voert het nog niet uit, wat ik hierin fout heb gedaan moet ik nog achterhalen !

Maar veel onderhandelings plezier morgen in Nibixwoud en we horen wel wat het geworden is !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd Ben, ik ben zeer tevreden (inmiddels 14000 km) en het motortje doet prima zijn werk en is niets te licht. Lees niets over DSG bij jou, maar vooral daar ben ik uiterst content mee. Heb bewust gekozen voor de bijna simpelste uitvoering, maar wel met DSG. In 1e instantie om mijn vrouw over de streep te trekken, maar ik wil nu nooit meer zonder!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Rosinfield,

Ik had het liefst ook de DSG bak gehad, maar mijn vrouw wil het gevoel hebben dat ze in een auto rijdt en wil dus blijven schakelen.

Aangezien zij het grootste deel van de tijd in de auto rijdt, hebben we niet voor de DSG gekozen. Wel jammer want volgens mij rijdt het

fantastisch en bespaar je er nog brandstof mee ook...maar ja...wie zit er niet onder 'de plak', De baas thuis bepaalt...hahaha.

Vandaag eerst maar eens kijken ok Schipper bereidt is om de extra functies te activeren als we de Yeti aan gaan schaffen.

aangepast door Ben
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is grappig! Bij ons precies andersom. Ik vond een automaat eigenlijk maar suf, had ook nooit gehoord van DSG. M'n zoon was toen zo slim om de DSG te gebruiken om mijn vrouw over de streep te trekken om de Yeti aan te schaffen, want die wilde wel weer gaan rijden, maar dat schakelen was net even te veel voor haar. Maar ik was al snel helemaal om en wil nu nooit meer zonder. Heb wel proefgereden in een handgeschakelde versie en dat ging ook lekker, al moest ik wel wennen aan de schakel-indicator. Hoewel ik nooit zo lang doortrek, moest ik voor mijn gevoel wel erg snel opschakelen. Heeft gewoon met het motortje te maken, want de DSG doet dat ook. Maar dat zal ook wel wennen en je hoeft je er natuurlijk ook niets van aan te trekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kogel is door de kerk!...over ca. twee+ maanden mogen wij ons de trotse bezitter noemen van een Yeti Ambition in de kleur Mato Brown.

Krijg het wel warm door het uitgeven van zoveel geld, maar aan de andere kant, de warme douche die je krijgt bij schipper zorgt er wel voor dat je geen spijt hebt van de aankoop. Bij deze...Marga, je hebt het fantastisch gedaan en ons fantastisch geholpen! Ze is gewoon een nuchter persoon: ja is ja, nee is nee, adviseert goed en doet verder niet moeilijk...heerlijk! Daar kunnen andere verkopers nog een puntje aan zuigen!

Wat betreft de 'verborgen functies' en over het activeren daarvan, daarover werd ook niet moeilijk gedaan. Er is letterlijk gezegd: "...Als onze monteurs weten hoe zij de de regensensor en cornerlight functie moeten activeren, dan zullen wij dat voor u doen, dat is geen probleem...".

Zoals ik al zei...een warme douche! En nu maar afwachten of ze het inderdaad voor elkaar krijgen (maar je mag toch wel verwachten dat een monteur bij een merkdealer wel weet hoe dat werkt en anders kunnen ze de informatie wel opvragen, toch? Ik ga er dan ook van uit dat het ze wel lukt...)

In ieder geval gaan we het straks even vieren met een gebakje en een drankje want dat mag zeker wel...het voelt nu gewoon even lekker!

Oh ja, even voor EdK: we hebben als extra's lendesteunen voorin, een zij-airbag achterin (een kind is goud waard en daar moet je zuinig op zijn) en parkeersensoren voor en achter. Niet goedkoop allemaal, maar als je net als wij langer dan gemiddeld doet met een auto (ca. 10 jaar) en er zuinig op bent (echt wel!), dan is het de investering absoluut wel waard.

Minpuntje: De spaarpot is nu echt leeg (auw!) en we beginnen weer met de geldteller op nul...(boehoehoe)

pluspuntje: we hebben er straks wel iets heel moois voor terug (big smile) en er een warm bad bij gekregen (Yes! ;-) )

aangepast door Ben
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel gefeliciteerd met de ankoop van de Yeti, en uit ervaring kan ik je vertellen dat je uiteindelijk geen dag spijt gaat krijgen hiervan.

En met die lege geldpot zal het ook nog wel meevallen want lees dat je erna toch nog een gebakje hebt kunnen kopen, en dat is een luxe product :P

En wat betreft de instellingen van regensensor en je opmerking over de monteurs......... wel in loop van de tijd op verschillende fora gelezen te hebben zijn er een boel dealers met hun monteurs die blijkbaar de kennis geheel niet hebben ( raar maar waar ) en moesten de klanten met de documentatie ( vergaard op internet ) bij de dealer aankomen om één en ander toch ingesteld te krijgen !

Zit zelf ook in de techniek, en mijn ervaring is dat de kennis bij de jeugd aanmerkelijk afloopt tov voorheen ( uitzonderingen daar gelaten en proberen niet te generaliseren )

En met als gevolg dat er gewoon dealers zijn die niet weten wat er allemaal mogelijk is met hun merk wagens en de desbetreffende modellen !

Ja Ben, voorpret is idd ook heel wat waard. Maar als je 'm eenmaal echt hebt is het nog mooier.

Hey, en binnenkort weer vakantiegeld, misschien kunnen er dan weer een paar dubbeltjes in de spaarpot...

bij een boel mensen is het ook weer tijd dat ze belastinggeld terug krijgen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rosinfield, ik heb het gezien...eigenlijk een (veel) betere plek, toch? en zo moet het ook.

bedankt voor de felicitaties. Het beetje Belastinggeld wat ik nog terug krijg, zet ik opzij om volgend jaar belasting mee te betalen (een betere kringloop is er niet volgens mij) en inderdaad, een deel van het vakantie geld gaat als 'startbedrag' weer naar de spaarrekening, maar het meeste is toch echt voor de vakantie. Het geld voor het gebak zat in mijn portemonnee (maar die is nu ook leeg!)

en EdK...ik zit zelf ook in de techniek en het is bedroevend hoe kennis verdwijnt. We gaan tegenwoordig liever feesten, tanken onszelf vol en denken het liefst niet meer na, laat staan dat we iets doen aan het vergaren van kennis (en dan achteraf maar zeuren dat we veel te hard moeten werken voor een klein beetje geld...) Het is denk ik een generatiekloof en mentaliteitskwestie. Daar komt nog bij dat ik niet van de weggooi generatie van tegenwoordig ben en zuinig op mijn spullen...maar goed, ik stop nu want dit is iets voor een ander soort forum en ik wil niet negatief overkomen...

In ieder geval zijn 'wij' ons op dit moment erg aan het verheugen op het moment dat de Yeti aan ons wordt overhandigd. (was het maar zover)

dan zullen we zien 'wat voor soort monteurs' er bij Schipper werken. Gevoelsmatig zit dat volgens mij wel goed...(vaak zijn de monteurs in kleinere garages beter dan die bij hun grotere tegenhangers) en ik heb nu al gemerkt wat een enorm verschil dat (in de meest positieve zin) kan maken .

Ik Blijf het VAGCOM verhaal ondertussen met interesse volgen...

aangepast door Ben
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben, wees niet bevreesd hoor, we zijn hier niet zo heel fanatiek op off/on topic. Dus een beetje terzijde kletsen is geen punt. Verder is er ook nog een kantine, waar je het over de duvel en z'n enz. kunt hebben, ;)

Bij ons was ook een flink deel van het spaargeld foetsie met de aankoop van de Yeti, maar ik denk maar zo, morgen kun je onder de tram komen. En over dat spaargeld betaal je ook weer de nodige belasting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel Ben ik weet zelf nog al te goed hoe erg het is om te wachten op een nieuwe wagen ( Yeti )

En vraag maar aan de oudere leden hier hoe gek je dan kunt gaan doen dan vanwege dat wchten :P

En om je Yeti alvast te leren kennen kun je in de dowload hier van het fora kijken voor de manual van je Yeti of door even naar deze site te gaan http://new.skoda-aut...es/11-2010.aspx

En mocht je verdere vragen specifiek hebben over de Yeti, wel schroom niet om hier te vragen want er zijn best wat leden hier die in een Yeti rondcrossen !

. En over dat spaargeld betaal je ook weer de nodige belasting.

Ehh nee Menno, over de rente van je spaargeld betaal je belasting vanaf het bedrag van meen € 20.000,00 eurie

aangepast door EdK
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehh nee Menno, over de rente van je spaargeld betaal je belasting vanaf het bedrag van meen € 20.000,00 eurie

Nee hoor, je betaalt geen belasting over rente. Dat was jaren geleden wel zo. Nu betaal je een vast percentage, nl 1,2%, van je spaargeld boven dat bedrag van ca. 20.000 pp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kogel is door de kerk!...over ca. twee+ maanden mogen wij ons de trotse bezitter noemen van een Yeti Ambition in de kleur Mato Brown.

Mooi nieuws, Ben! Geniet van de voorpret, zo moet je dit stadium maar zien i.p.v. de lange levertijd! Zodra je de Yeti hebt wordt alles al weer snel gewoon dit is toch een bijzondere fase! 8-)

aangepast door Wasmachineman
Link naar reactie
Delen op andere sites

nee hoor! Wordt niet gewoon, na 13 000 km in elk geval nog niet. Gisteravond laat reed ik na een concert over de verlaten Friese weggetjes door de mistflarden, met een muziekje erbij. Was echt genieten. Heb dat nog nooit zo gehad met een auto, zo'n tijd nog na aanschaf. Maar dat heeft voor een groot deel ook met de DSG te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe