Ga naar inhoud

Amundsen


flipflipsen
 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik ben sinds een paar dagen in het bezit van een skoda fabia greenline, met het amundsen navigatiesysteem.

Dat betekent, dat de radio en het navigatiesysteem geintegreerd zijn.

Nu ben ik al enkele dagen bezig met het proberen om de radio uit te zetten.

Ik heb geen radio nodig, en wil het navigatiesysteem goed volgen.

De stem is sowieso al donker, dus heb ik echt alle aandacht nodig om het goed te beluisteren.

Maar zoals gezegd, mijn probleem is, dat ik niet weet hoe ik de radio kan uitschakelen, zonder dat ook het geluid van het navigatiesysteem uit staat.

Kan iemand mij daarmee helpen?

mvg, Flip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst welkom! Zelf ook sinds 5 weken eigenaar van een Fabia GL, er is hier trouwens een grote groep aan Greenliners actief.

Dat is wel een heel goede, en vooral logische vraag.

Ik heb zojuist de handleiding doorgenomen (aangezien ik zelf geen Amundsen heb) maar ik zie het er inderdaad ook niet in staan. Wellicht dat er hier anderen zijn die wel een Amundsen hebben en het kunnen proberen?

Voor nu zou mijn idee zijn om de audiobron AUX of CD te gebruiken alvorens de Navigatie te starten. Als je niks op AUX aansluit komt er geen geluid, en een CD kan je op STOP zetten. Beetje stom, maar weel een work-around voor nu denk ik en je bluetooth en navigatie zouden hier geen last van moeten hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen probleem, daar zijn we hier voor.

Ik heb al gemerkt dat je veel van anderen kan leren, en al mijn en andere ervaringen kan je dan ook op dit gezellige ongedwongen forum terugvinden. Ook staan er honderden foto's van o.a. de Fabia Greenline in de Gallery.

Mocht je tijd hebben, stel jezelf dan eens voor op het forum en voeg bijvoorbeeld een Avatar toe als je wilt. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Flip,

In een VW waarin ik geregeld rijd, zit ook een amundsen of althans, de VW-versie ervan.

Ik gebruik het NAV geregeld en druk gewoon op de NAV-knop en stel de route in.

Dan staat de radio niet aan.

Als ik de radio aanzet en dan op de NAV-knop druk, dan staan beide aan.

In de maxi-dot kan ik nog instellen of ik het nav ook zichtbaar wil hebben in de maxidot en de radio in het NAV-scherm.

Ik weet niet of in je maxidot ook een andere instelling is te regelen, via audio?

pc PC-freak, krijg ik nu ok een lintje? :wave::wave:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hé Fred, ga je nu vertellen dat als het systeem uit staat en je op de NAV knop drukt de navigatie actief wordt zonder geluid over de radio weer te geven?!?

Dat moet ik morgen ook maar eens proberen bij m'n Columbus.

Andere oplossing lijkt mij domweg het radiovolume op "0" draaien. Volgens mij blijft de spraak gewoon op volume en anders gewoon op de info knop drukken zodat de dame weer begint te jammeren en tijdens het Vlaamse gebrabbel het volume instellen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hé Fred, ga je nu vertellen dat als het systeem uit staat en je op de NAV knop drukt de navigatie actief wordt zonder geluid over de radio weer te geven?!?

Oeps, mn verhaal klopte niet helemaal.

Ik drukte op de radio knop als die aanstaat en daarna op de nav. Ik had dan geen geluid. Maar dat kwam omdat de radio dan niet op een voorgeprogrammeerde zender stond. Dus kreeg wel ruis.

De radio kan inderdaad niet uitgezet worden.

Wat wel kan, is het geluid van de radio wegdraaien. Als je dan je NAV aanzet en dan de SETUP knop, kun je het geluid van je nav instellen.

Op die manier hoor je dus geen radio maar alleen je nav.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe