Ga naar inhoud

Stoelen verschuiven Yeti.....Hoe?


Skoda Yeti DSG Elegance
 Delen

Aanbevolen berichten

het lukt mij niet om een de stoelen te verschuiven van mijn Yeti.

Help......wat doe ik niet goed/vergeet ik ??

 

Daarnaast klapt de middenstoel niet helemaal verticaal op. Hoort dat zo of is daar en truckje voor?

Moet je daarnaast de linker en rechter stoel vastmaken met de 'spin/snelbinder' die aan de stoel vast zit?

 

Bedankt weer !

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Midden voor zit een greep die je omhoog moet trekken en dan kun je de stoel schuiven. Middenstoel achter kun je denk ik pas klappen nadat je het bij de rechter stoel hebt gedaan. Vasthaken met binder is handig om te voorkomen dat de stoel bij remmen gaat bonken of zelfs terugklapt. Staat allemaal in de manual, alhier te downloaden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verschuiven niet in dwarsrichting of lengterichting ?

Zoals rosinfield al zegt onder elke achterstoel zit onder de zitting een stalen beugel die je zittend optrekt en dan kun je heen en weer schuiven.

Dit geld alleen voor de twee buitenste stoelen en dus niet de middelste stoel.

Middelste stoel kan alleen rugleuning neergeklapt worden waardoor je een soort armleuning krijgt en in duurdere uitvoeringen er een tweetal bekerhouders in zitten.

Dan kun je middelste stoel verwijderen en de twee buitenste stoelen iets naar elkaar schuiven, dit doe je door rugleuning even in te klappen en dan de beugel achter stoel te liften waardoor stoel ontgrendeld en je hem naar midden kunt schuiven.

En de elastieken doe je om de stang van de hoofdsteunen van de voorstoelen.hierdoor kunnen ze bij snel optrekken niet terugklappen.

Voor de middelste stoel en meer verticaal kunnen zetten is kwestie van hoofdsteun verwijderen daar hij nu met hoofdsteun daar op rust anders en dus niet verder recht overeind kan.

En als je in kofferbak veel spullen tegen rugleuningen hebt aanliggen , tsja dan schuif je de stoel ook niet naar achter toe, maar dat lijkt me niet meer dan logisch.

Maar zoals gezegd in je manual die je als goed is ook meegekregen hebt bij de wagen staat het ook netjes omschreven hoe het werkt allemaal.

En indien geen manual meegekregen van de wagen, kijk dan eens hier in download waar je hem digitaal kunt downloaden

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt bedankt bedankt !!

 

het verschuiven lukte in eerste instantie niet omdat.....hij nog nooit was verschoven door de eerste eigenaar en dus vrij stroef ging ;)

Maar alles werkt. Gisteren een kinderfiets, twee forse tuinstoelen, een poef, 2 volwassenen en 2 kids probleemloos van Hilversum naar Den Haag vervoerd.

Hij is minder praktisch als een Scenic (maar dat wist ik al) maar voldoende ruim !! Ik ben echt een fan van de Yeti.Voor een auto die even langs is als een Golf

is dit een bijzonder praktische auto. Mijn mountainbike verdwijnt er ook probleemloos in.

aangepast door Skoda Yeti DSG Elegance
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe