Sign in to follow this  
kilbasan

airbag lamp uitzetten

Recommended Posts

Beste Gebruikers,

ik ben pas een gebruiker van een VCDS, kan iemand mij helpen om een airbag lamp uit te zetten.

Heb nog een vraag gisteren is mijn motor ( engine ) lamp aangegaan in het niets.

Hoe kan ik achterhalen wat het probleem is dat me engine lamp aan staat.

alvast bedankt voor jullie reacties

welkom hier! Ik kan je niet verder helpen met je probleem, maar misschien wil je je nog even voorstellen in het voorsteltopic? Dan is de kans ook groter dat men je wil helpen.

Wat betreft engine lampje, dit zal een storingsmelding zijn en in je manual word vaak al opgegeven wat het is en wat te doen.

Wil je de storing (en) uitlezen in VCDS dan een scan doen en dan zal je vanzelf een lijst met storingen opkrijgen en in welke module.

Je kunt eventueel de storingen resetten en indien storing al weg is komt hij niet terug, is hij er nog wel dan zal je de uiteindelijke storing eerst moeten verhelpen / oplossen.

Wat betreft airbag lamp uitzetten ??

Deze gaat in algemeen branden als je een airbag storing hebt en als ik goed heb is deze dan uitgeschakeld.

Dus ook hier achterhalen waarom lamp brand.

En kijk ook eens in manual of er men omschrijft als de combinatie van airbag en engine een betekenis hebben.

In sommige gevallen word een storing aangegeven door 2 lampjes te laten branden.

Als beginnend VCDS

Weet wat je doet, en doe het anders niet !

Als je het fout doet of niet weet wat je doet dan kun je elektronisch de boel slopen en dat kan erg duur aflopen.

En Forum is niet aansprakelijk te stellen als er toch iets fout gaat met het veranderen of spelen met VCDS

Edk,

heel erg bedankt voor dit informatie ik ga nu de manual lezen.

( VCDS ga ik meer over lezen eerst ga ik alles opslaan daarna pas aan het slag )

als je een iphone of android hebt is er ook een app te downen voor de betekenis van de symbolen.

En over VCDS is er al hier op forum te lezen met uitleg voorbeelden

en kun je het hier niet vinden dan is http://www.gerritspeek.nl/vag-com.html ook een goede site om achter een en ander te komen

En nogmaals spelen met vcds is geheel op eigen risico !!