Ga naar inhoud

Skoda Fabia Greenline weer 14 procent


PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

 

 

Skoda Fabia Greenline weer 14 procent
Hij viel per 1 januari 2013 even buiten de boot, maar de Skoda Fabia Greenline komt weer in aanmerking voor 14 procent bijtelling.

Dat betekent dat de 1.2 TDI driecilinder in elk geval weer zuinig genoeg is om onder de grens van 89 gram CO2 per kilometer te zitten. Het geldt ook voor de Fabia Combi Greenline. Zowel de hatchback als de Combi zat op 89 gram, en dus moest er 1 gram vanaf.

Aan de prestaties van de 75 pk sterke diesel is verder niets veranderd. Dat betekent dat je met de 1.2 TDI Greenline hatchback in 14,2 seconden van 0 naar 100 tokkelt, de Combi heeft een tiende langer nodig.

 

 

 

 

 

Bron: Autoweek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijzonder! (Want bij de dealers staat de Fabia tegenwoordig als een B te boek, de uitstootgrens was toch ook verlaagd?)

Hebben ze dit keer wederom de reele waardes beinvloed. Daar zou de europese unie toch een stokje voor gaan steken? De nieuwere Fabia zou i.p.v. de 75pk toch ook 100pk gaan krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag de info eerst op skoda.nl en ben toen gaan zoeken naar wat details.

 

Zie ook: http://www.skoda.nl/modellen.aspx

of:

 

post-2-0-24775200-1369638035_thumb.jpg

 

Mijn wagen uit 2011 heeft een A label en 89 gram uitstoot

De nieuwe in de lijst heeft een B label en 88 gram uitstoot

 

Label staat dus los van uitstoot en bijbehorende bijtelling als ik het goed lees.

 

post-2-0-03737900-1369638366_thumb.jpg post-2-0-43703000-1369638366_thumb.jpg post-2-0-95312800-1369638366_thumb.jpg

 

Hoelang geldt het percentage?


Het percentage geldt voor een periode van 60 maanden. Deze periode gaat in op de 1e dag van de maand die volgt op de maand waarin voor het eerst een kenteken is afgegeven. Het percentage blijft ook gelden als de auto van eigenaar wisselt of als een andere werknemer de auto gaat gebruiken.

Direct na afloop van de periode van 60 maanden wordt het percentage opnieuw vastgesteld aan de hand van de regels die op dat moment gelden. Het nieuwe percentage geldt dan weer voor van 60 maanden.

 

Bron: Lagere bijtelling voor milieuvriendelijke auto's

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi uitzoekwerk! Het begint alleen wel een beetje te duizelen zo. Als men nou een beetje opschiet met de OBD tuning, dan mogen ze tegen die tijd mijn Faab wel gebruiken voor die uitstoottest. (Ik laat na de ontwikkeling van deze tuning de EGR per direct dichtzetten, wat resulteert in minder roet.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe