Ga naar inhoud

zetels uitbouwen en kuisen


Niko Laforce
 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi,

Graag zou ik mijn octavia verwennen met een grote kuis, hieromtrent een paar vraagjes:

Hoe bouw ik de voorzetels uit? zodat er eens goed gestofzuigd kan worden

Welk product gebruiken jullie voor interieur/zetel/gehemelte reiniging?

Vooral zetels hebben afgezien (plekken) deze miss met stoom eruit prob te krijgen?

Alvast bedankt,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe de zetels verwijdert worden weet ik ook niet.

Voor het schoonmaken van de zetels gebruik ik een tapijtreiniger. Je sprayt dat op de zetels, werkt het met een borstel in, laat het drogen en dan uitzuigen, klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om zetels te verwijderen moet je de stoel naar achteren schuiven en dan zie je in de rail 2 bouten zitten met een soort van Torx bouten

Deze los schroeven en dan de stoel naar voren schuiven en dan zie evenzo 2 bouten in de rail achter zitten.

Deze ook los nemen en dan staat de stoel in principe los

Dan zo en zo zorgen dat hoofdsteun is verwijderd zodat je hem makkelijk uit de wagen getild krijgt

Denk wel dat je dit het makkelijkst met zijn tweeën kunt doen om lak beschadigingen tegen te gaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt er een meestal altijd een speciaal xzn-bitje (M10) voor nodig. Die lijken op torx, maar hebben meer tandjes. Kun je niet zomaaar vervangen door Torx....

Bij het uitbouwen even opletten dat je de kabels voor de stoelverwarming/ (gordel) sensoren netjes loshaalt en weer vastmaakt. Anders krijg je namelijk voortdurend waarschuwingen dat er iets niet goed is. Bij de bestuurder heb je die kabels bijna altijd (in ieder geval de sensorkabel voor de gordelwaarschuwing, dat er iemand zit...) en bij de bijrijdersstoel KAN die er zitten. Het goed koppelen is ook belangrijk omdat de airbags de signalen nodig hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo een bitje is bij een doehetzelfhandel te verkrijgen heb hier een kistje met verschillende soorten bits in en heb daarvoor een 15€ betaald.

http://www.conrad.be/ce/nl/overview/1512021/Speciale-bits

De airbag wil ook weten of er iemand op de stoel zit als je de fiches los maakt er gewoon voor zorgen dat nadien alles terug netjes ingeplugd wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bitjes zijn vrij verkrijgbaar.

Er zit een sensor in de stoelen die nagaat of er iemand op zit. Dat veroorzaakt soms zo'n irritante piep dat je je gordel om moet doen.

De auto weet dan overigens meteen dat jij daar zit (ook bij een passagiersstoel) en geeft dat dan door aan de airbag zodat ie zeker afgaat. In theorie (gelukkig nog niet meegemaakt) hoeft de airbag namelijk niet af te gaan als er niemand zit. Of het echt zo is (het niet afgaan) weet ik niet. De airbag geeft ook/ wel een foutmelding als de kabel niet goed is aangesloten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe