Ga naar inhoud

VCDS 10.6 op windows 7 64bit SP1


tvl2000
 Delen

Aanbevolen berichten

Deze melding krijg je als de setup nog 16 bit componenten gebruikt. (Diverse wat oudere setuptools voor 32 bit applicaties zijn 16 bit om diskruimte op het installatiemedium te besparen).

Ik denk dat er niet veel aan te doen is als gewone Windows gebruiker. (Je zou Windows Virtual PC kunnen gebruiken om de applicatie in een virtuele XP te draaien)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die melding heeft te maken met het 64 bit gebeuren, niet met SP1 zover ik weet. Ik had zelf dit probleem ook en heb dit opgelost door de x64 driver op te zoeken (origineel), heb dit op mijn laptop getest en werkt naar behoren.

Ik heb het hier geupload: http://www.skodaforu...64-bits-driver/

Hoe je het dan moet installeren? Opnieuw dpinst.exe uitvoeren of gewoon zodra windows er om vraagt naar de (uitgepakte) drivers verwijzen.

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon kabel er uit. Alles deinstalleren wat je al had...

10.6.2 installeren, melding wegklikken.

Daarna los dpinst (uit mijn zip) uitvoeren zoals beschreven of, zodra je de kabel weer in de computer steekt en deze begint te mekkeren over een driver verwijzen naar de nieuwe (door mij aangeleverde driver).

Lukt ook dat niet?

1. Start+R (run)

2. type: compmgmt.msc

3. OK

4. Ga naar apparaat beheer

5. Zoek de kabel (is aangegeven als onbekend apparaat)

6. Rechtermuisknop erop

7. Stuurprogramma bijwerken

8. gedoe doorlopen en handmatig locatie van driver aangeven

9. voor de zekerheid ook tussendoor even je pc herstarten (die kabel wil weleens gek doen)

En ja, ik heb het zo draaien bij mij... Maar je moet natuurlijk de driver wel zelf installeren, dat doet het programma niet voor je..

Nog een laatste tip, kijk uit wat je doet met VCDS (zodra het werkt). Geen speelgoed! :)

En wat ik nog bijna zou vergeten, 10.6.2 werkt natuurlijk alleen als je ook de juiste kabel hebt <_<

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de kloonkabel waar VAG106 op staat dus die werkt niet met 10.6.2?

Ik krijg de melding ook met 10.6 die bij kabel zat.

Ik kan nu ook ineens niet meer die x64 driver installeren geeft ie een foutmelding.

Nou ja eerst alles maar is deinstaleren.

Gek genoeg lukte de installatie wel gewoon voordat ik sp1 erop heb gezet.

Bedankt voor je uitgebreide en snelle hulp totzover :)

Hij blijft na het de -instaleren van de stuurprogrammas van de kabel die aangeven ipv onbekend apparaat?

kabel.jpg

en deze foutmelding blijft hij nu ineens geven?

foutmelding.jpg

  • Downvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@TVL dat is heel vreemd. de standaard installatie werkt gewoon niet op x64... Het programma wel, maarja dan zonder driver.

Als jij een 10.6 kabel hebt, dan heb je daar toch een CD bij gekregen? Gebruik die versie dan. Eventueel aangevuld met de 64 bit driver...

En inderdaad wat HeMi24 zegt. Handmatig driver installeren... Ik mag aannemen dat je niet echt weet waar je moet zoeken? Dit kan best een lang verhaal worden als je niet echt ict vingers hebt zeg maar... (weet waar je aan begint met VCDS, de dealer helpt je graag bij problemen, tegen betaling uiteraard)

Ik heb nog een idee. Probeer het eerst eens op een Windows XP 32 bit machine. Dan weet je in ieder geval of en hoe het werkt... Dit is nu water naar de zee dragen namelijk

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb juist wel aardig wat verstand van computers e.d. dus daar ligt het niet aan :) en ik begrijp echt wat jullie bedoelen maar het werkt nu gewoon niet meer op de een of andere manier.

Ga inderdaad maar is op xp 32bit installeren.

Wel vraagje over de driver, welke optie moet ik kiezen? de USB Convertor toch?

welkekiezen.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat staat eigenlijk al bovenaan je scherm hè... de 2e dus :)

Als je inderdaad wat verstand hebt zou ik gewoon even rommelen met windows xp en daarna pas windows 7. Moet goedkomen en is door alleen screenshots hier niet zo makkelijk op te lossen, denk dan eerder aan teamviewer of zo hoewel we natuurlijk geen helpdesk zijn :P

En nu ik dat weet, dan moet een Avatar instellen ook wel lukken toch? Zo leeg bij je naam... :( Een vag-com kabel bijvoorbeeld :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Xp werkt ie dus gewoon en dat is zelfs een Xp in virtual Box! , wel gaf de virusscanner (Avira) melding dat VCSD een virus was!

mijn mcafee welke ik draai op win 7 had dus geen melding maar zal ook wel roet in het eten hebben gegooid.

Morgen ven testen of de kabel nu werkt vanuit xp aangesloten op de auto!

hetwerktopxp.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

McAfee vind toch geen drol dus spaar de moeite :P

En je ziet, proberen en je weet het antwoord. Scheelt je weer een post hoewel iedereen natuurlijk een nieuwe 'rank' wil krijgen ;)

Daardoor krijg ik (en misschien anderen hier ook wel) een beetje een scheef beeld. De vragen, de tijd er tussen en jouw opmerking:

Ik heb juist wel aardig wat verstand van computers e.d. dus daar ligt het niet aan :) en ik begrijp echt wat jullie bedoelen maar het werkt nu gewoon niet meer op de een of andere manier.
passen niet bij elkaar. Komt dus allemaal vanzelf in orde, eerst maar eens op XP proberen dan is de druk van de ketel (want ik wilde ook perse zo snel mogelijk VCDSen :P) aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik een keer niks te doen heb zal ik het eens helemaal opnieuw doen.

Kaal Windows 7 x64, en dan VCDS installeren met screenshots natuurlijk anders komen we er nog niet uit... Draait hier gewoon als een zonnetje namelijk :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, oplossing in een klein hoekje.. wel jammer dat er dan geen melding was verschenen... en top dat je die handleiding hebt gemaakt, ziet er netjes en toch eenvoudig uit! :D

.rar is inderdaad niet toegestaan aangezien (helaas) de meeste mensen niet weten wat ze er mee moeten doen. Mooiste is dus even zippen en uploaden in de Download afdeling samen met je handleiding.

Ik zal dan mijn drivers weghalen en die van jou er voor in de plaats zetten. Je kan dan uiteraard in dit topic linken naar jouw download (om te voorkomen dat er meerdere versies ronddwalen).

Mij even PMen mag natuurlijk ook :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er goed uit, zoals al eerder gezegd.

Ik heb hem goedgekeurd dus nu kan de rest hem ook zien. Overigens valt het me op dat de driver bestanden er heel anders uit zien dan ik eerder gepost had (vwb bestandsnaam) maar dat zal wel goed zitten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe