Ga naar inhoud

Vervangen middenconsole door Jumbo Box


KlaasH
 Delen

Aanbevolen berichten

Mijn Octavia Combi uit 2007 heeft een laag of open middenconsole (zie bijlage). Ik hecht nogal waarde aan een armleuning en het ziet er ook nog een stuk beter uit.

Door een link op dit forum vond ik deze goed uitziende optie voor een redelijk bedrag een vervangende midenconsole mét armsteun (jumbo box). Er is ook een losse module die er gewoonweg opgezet kan worden, maar dat heeft niet mijn voorkeur.

Nu heb ik drie vragen:

  1. Kan er sprake zijn van kleur- of materiaalverschil? Het lijkt me dat dit plastic zo standaard is dat het toch dezelfde kleur zal hebben? Op basis van foto´s lijkt het gelijk..oftwel, is het een goed idee om dit ding te bestellen?
  2. Kan ik het geheel zonder meer vervangen (eventueel met een iets handiger vriend erbij)? Er zit geen enkele functie in het middenconsole buiten de deurvergrendeling en de 12-volt (conform plaatje) en uiteraard de handrem.
  3. Kan ik achteraf ook de airco doortrekken naar de achterzijde van het nieuwe middenconsole? Daar zie ik niets van bij de aangeboden set of op die website. Geen idee wat voor iets dat zou zijn.

Een bonusvraag, ik wil ook wel het (zonne)brilopbergvakje plaatsen. Deze lijkt dezelfde kleur te hebben, maar hoe krijg ik mijn huidige dummydoosje (zie bijlage) er af? Gewoon trekken? Andere opties voor deze plek heb ik overigens niet gevonden.

post-1731-0-09060500-1349101882_thumb.jp

post-1731-0-58973200-1349101946_thumb.jp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja wat verder toe te voegen aan Cyrus zijn antwoord

Wel zoals te zien in mijn allbum en topics heb ik menige dingen bij superskoda aangeschaft en kwa pasvorm en afwerking ben ik hier best wel tevreden over.

Bv de extra laden in de yeti onder de bestuurdersstoel is uiteindelijk gewoon vanuit de Skoda fabriek dat was te zien aan de verpakking van wat onderdelen.

Kleur verschil heb ik hier niet mee maar dit kan ook komen doordat mijn wagen relatief gezien nog niet zo lang in productie is en er weining veranderingen in zijn geweest

En kleurverschil zal je altijd houden, want al neem je een product met dezelfde RAL kleur maar gemaakt in niet hetzelfde proces dan heb je minimale kleurverschillen hierdoor

Maar dit zal mijn inziens in geval van jou niet storend zijn.

En wat betreft het zonnebril opbergvakje

Kijk eens hier op forum bij interieur en een posting van Witte Yeti

Die heeft het welliswaar bij zijn Yeti gedaan , maar heeft er een beschrijving en wat foto''s bijstaan

Denk dat je met die info wel verder zal komen

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, dank je wel Cyrus voor deze enorm snelle en bemoedigende reactie!

Het is me nu duidelijk dat ik dat wel durf te doen, blijft natuurlijk een gok dan of er kleurverschil optreedt. Het gaat om een 'aanbieding' dus de kans dat het wat ouder is lijkt me reëel, dat is alleen maar goed voor mij, lijkt me.

Deze aanbieder lijkt me betrouwbaar, het is ook de enige die ik kon vinden, er lijkt in Nederland geen leverancier voor te zijn? Ik heb even een bericht op zijn site gezet met de vraag naar de kleurverschillen...

Zo'n buizenset klinkt spannend, hab ik nog niet naar gezocht, maar een simpele Google leert dat het bestaat bij onderdelentoko's. Als het goed is word ik morgen gebeld door S-Point als after-sales service en zal ik het navragen wat dat zou kosten. Ik had ook al wat sloopauto's gezien die mogelijk als donor kunnen fungeren...spannend, het wordt nog een hobby, zo'n auto...

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat betreft bestellen bij Superskoda kan ik je vertellen dat alles netjes verzonden wordt en dat het in algemeen met een week binnen is.

Track en trace zodat je ziet waar je pakket zich bevind dat hebben ze niet maar je ziet wel op de site dat de zending is verzonden.

En nadat je met payypal hebt betaald dan krijg je eerst een mail van paypal en vrij direct een bestel bevestigingsmail van Superskoda

Begrijp dat het in eerste instantie eng overkomt om daar zover weg te bestellen maar heb nu 3 keer besteld bij hun en alles is gewoon netjes en verzorgd aangekomen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Klaas: het meest lastige is het er af krijgen van het handvat van de handrem. En éénmaal er af is doorgaans niet meer terug. Dit is een soort weerhaak-systeem, aan de onderzijde met een platte schroevedraaier een lipje er uit wippen tot het handvat loskomt. De mijne sneuvelde, maar ik had gelukkig een nieuw handvat bij de Jumbobox-set.

Wat handig is, is om eerst de panelen aan de zijkanten van de voetenruimte, tegen de middenconsole te verwijderen. Aan beide kanten 1 schroef diep in de voetenruimte en 1 schroef aan het begin van de rail (kom je bij door een rond dopje uit het rechthoekige kunststof plaatje (begin van de rail) wippen. Kun je wat makkerlijker erbij.

Dan de pookhoes loswippen (begin aan de kant van de asbak - die er uit halen), hier kom je twee schroeven tegen waarmee de middenconsole aan de voorkant vast zit. En dan zo naar achter werken.

Ik heb zelf nog een Aux-aansluiting gemaakt in de Jumbobox, voordat ik deze gemonteerd had, wellicht voor jou ook een idee? Eventueel kun je nog combineren met c.q. in plaats daarvan een USB-kabel. Als de boel dan toch open ligt van dashboard tot achterbank, is dat allemaal makkelijk te doen.

Dat komt in mijn huidige auto (bij aanschaf al voorzien van Jumbobox) in het handschoenenvak uit en dat ga ik misschien nog aanpassen, jumbobox is een veel betere / handigere plek daarvoor.

Ik zie dat je uit Amsterdam komt - mocht je vastlopen of tips nodig hebben, dan kan ik desnoods eens je kant op komen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

en misschien dat iemand met een werkende ETKA versie even een layout hier kan plaatsen van hoe het zonder box de middenconsole te demonteren is en met de nieuwe hoe te plaatsen

Want kas is aanwezig dat er geen layout bij de te bestellen box zit

Link naar reactie
Delen op andere sites

@frallem: dank, dat is zeer behulpzaam!

Noot: voor het vervangen van de lage middenconsole door een Jumbobox hoeft het deel rond de versnellingspook (1e tekening) er niet uit!

Zijn trouwens wel tekeningen van de OI, maar voor de OII zit het vergelijkbaar in elkaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werd net gebeld door S-Point, die zeggen dat het aansluiten van de airco van zo'n middenconsole een hele dure aangelegenheid is en dat ik deze beter uit een sloopwagen kan halen of deze gewoonweg niet hoef aan te sluiten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, nee, nee! Ik heb weer een plausibele en nog goedkopere én beter uitziende site gevonden, op dit forum nota bene: http://www.skoda-parts.cz en nu wil ik daar weer allerlei dingen bestellen...help! De Jumbo Box daar kun je ook voorzien van een opbergvak in plaats van het aanleggen van airco naar achteren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht je daar gaan bestellen en het is bij je thuis aangekomen

laat dan gaarne je ervaringen met kopen en verzenden met hun achter op het forum

Want zover ik weet zal je hier de eerste zijn die bij hun besteld betaald en ontvangt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehh de linksite hou ik bij als mod maar zoals er staat worden de links door de leden aangedragen en uiteindelijk door mij in de lijst toegevoegd.

Van superskoda en Milotec kan ik je vertellen dat je daar gewoon kunt bestellen en dat alles netjes door hun wordt afgewerkt sit gebassseerd op eigen ervaringen en die van andere

Mbt skodapartz zijn er nog geen ervaringen met kopen bij hun zover ik weet

Het kan allemaal goed verlopen met ze maar dit kan ik niet beamen of tegenspreken.

Vandaar ook mijn opmerking dat als je er gaat bestellen of je je ervaringen dan naderhand hier op de site kunt neerzetten zodat dan andere leden hier in de toekomst ook wat aan hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe