Ga naar inhoud

Update VCDS adaptor


EdK
 Delen

Aanbevolen berichten

Eindelijk eens tijd en zin om met de nieuwste versie van VCDS in de wagen te gaan zitten.

En na al 2 weken terug de nieuwe versie op laptop te hebben gezet nu dus ingeplugd

En toen ik een auto scan wilde doen kon deze de compoort niet vinden vertelde de software

Maar toen ik bij instellingen ging krijgen kreeg ik de melding dat ik de adaptor moest updaten van versie 1.84 naar 1.92

Hier geen internet verbinding bij nodig !

Is dit jullie met de officieele kabels ook al eens overkomen en wat wordt er nu uiteindelijk geupdate ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij ook een updeet geweest, versienummer weet ik zo niet meer want het is een week of 4 geleden geweest. Gewoon laten uitvoeren waarna de kabel het vlekkeloos deed. Waarom die nodig was heb ik trouwens nergens kunnen vinden.

Zoals gemeld al wel wat extra instellingen "erbij" gekregen vergeleken bij de eerdere versie. Kennelijk worden nu meer velden uiteglezen en/ of die zijn nu voorzien van een omschrijving.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit gebeurt regelmatig (elk half jaar?). Wat hij doet is nieuwe firmware op je 'dongle' zetten. Dit staat er ook bij als je de update download en installeert, en kwam bij mij ook met een update dat dit noodzakelijk is voor hij kan werken + nieuwe test van de kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus dat zal dan ook wel de reden wezen dat je met een clone dus niet met nieuwere software moet werken omdat je dan dus de kabel door die firmware om zeep helpt !?

Of redeneer ik nu verkeerd ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is inderdaad de reden waarom bij er de kloonkabels nadrukkelijk staat om de software alleen met die versie te gebruiken. Uit die software is de update weggepatched schat ik zo in. Als je er wel nieuwe software overheen patched gaat het dus mis. Maar goed, dat kan ons niet overkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe