Ga naar inhoud

Hemi24 stelt zich voor (Nieuwe baan / leaseauto,Skoda mag niet; wat nu?!)


HeMi24
 Delen

Aanbevolen berichten

Af en toe kan het raar lopen in het leven.

Afgelopen maart stond ik onverwacht 'op straat' omdat mijn contract niet verlengd werd en moest ik daarom, tot mijn spijt, mijn lease-O2 inleveren.

Gelukkig snel werk weer gevonden, waar ik een auto uit de bestaande pool kreeg: een Astra Sports Tourer (gaan we hier verder niet over hebben...).

Nu werd ik een maand geleden gebeld door een soortgelijk bedrijf als mijn voorgaande werkgever, en na goed een gesprek volgde een voorstel van hun kant met als resultaat het feit dat ik per 1 September (weer) van baan verander...

Leuke bijkomstigheid is hierbij dat ik ook weer een nieuwe leaseauto mag uitzoeken, in de klasse Golf Variant (diesel).

Zelf had ik een S2C Greenline bovenaan mijn shortlist staan, bij voorkeur in de uitvoering Ambition Businessline, of indien dit buiten het budget viel een Active Businessline. Maar...

... tja, dan komt er een beperkte keuze qua merken om de hoek kijken!!!

Vanuit het Duitse moederbedrijf is er keuze uit Audi of VW, waarbij voor de NL-medewerkers er als derde merk Ford is toegevoegd.

En dan?

- een A3SB? Leuke aanbieding v.w.b. huidig model, maar niet ruim en de nieuwe is in aantocht...;

- een Golf (variant)? Afgezien van de ruimte dezelfde argumenten als de A3, en bij rijkere uitrusting dito prijsnivo...;

- een Ford?!?

Toch maar eens verdiept in de materie die Ford heet waarbij volgende opties overbleven:

- Ford Focus Wagon diesel (14%-bijtelling);

- Ford Focus Wagon diesel (20%-bijtelling);

- Ford C-Max diesel (20%-bijtelling);

De eerste viel al vrij snel af, aangezien dit geen optie was i.c.m. trekhaak/caravan.

Focus of C-Max?

Proefzitten, wikken, wegen en uiteindelijk keus gemaakt voor de C-Max.

Waarom?

I.c.m. de optie "Comfort Seats" kun je de middelste zitting opklappen en de buitenste zittingen ca. 10cm naar achteren schuiven, waardoor je een hoop beenruimte krijgt.

Net wat ik zocht: met de vrouw en de kinderen heb ik genoeg aan de normale opstelling+kofferruimte en als je met 4 volwassenen op pad gaat en de volledige kofferruimte niet nodig hebt, schuif je de stoelen naar achteren!

Voor het totaalplaatje nog een proefrit gemaakt met een Grand C-Max met de 115pk 1.6TDCI en was hier qua rijbeleving eigenlijk beter over te spreken dan de 1.6TDI (handgeschakeld) die ik hiervoor in de O2 had; de motor pakt mooi volt op bij gasgeven en de 6-bak geeft rust op de snelweg.

Dus wat gaat het nu worden?

De keus is uiteindelijk gevallen op een C-Max 1.6TDCI (115pk) in de uitvoering Titanium Econetic Lease (o.a. navi, climatcontrol, regen- en lichtsensor, parkeersensoren rondom + automatisch inparkeren, hill-hold, start-stop, Sony-audio, 17inch velgen, uitgebreide boordcomputer in kleur, sleutelloos starten, cruisecontrol+limiter, bandenspanningscontrole, verwarmbare voorruit, enz., enz...).

Wat moest er verder nog op?

Eigenlijk was de auto goed compleet, maar op bij de opties/accessoires volgende zaken aangevinkt:

- trekhaak + 13p aansluiting;

- zonneschermen in achterportieren;

- verschuifbare achterstoelen;

- dagrijverlichting (blijkbaar niet standaard bij Ford op dit model...).

Hopelijk krijgen we binnenkort bericht van de dealer wanneer de productie en aflevering plaats gaat vinden!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Henk, zo zie je maar? Je krijgt niet alles zoals je het hebben wil. Maar goed, een lease-auto is natuurlijk al mooi en welk merk dan is een beetje bijzaak.

Ook de uitgekozen auto zal jou en gezin prima kunnen vervoeren.

Houd ons op de hoogte over het wel en wee met de Ford aub, vinden we altijd leuk! Succes aanstaande maandag en tot ziens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

allereerst gefeliciteerd, en tsja weer geen Skoda ......

Wat moeten we daar van denken ?

Wel als je beloofd dat je de aankomende leasetijd van dat merk F je werkgever blijft pushen dat je de volgende keer een Skoda Yeti wil hebben dan mag je hier wel blijven hoor ! 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd met de nieuwe baan, en met de nieuwe wagen!

Een goede vriend van me heeft een Focus in Lease en rijdt privé met VW. Wel, ik vind dat die Ford behoorlijk kan concurreren met de VW hoor, heel mooi rijgedrag. Bovendien is het bij hem zo dat hij heel veel storingen/defecten heeft gehad met zijn VW (2-massa vliegwiel, e.d.) en nooit met de Ford. Daar kan je geen statistiek van maken, maar toch....

Alvast veel rijplezier gewenst!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heerlijke schakelbakken hebben Ford, en ik kan het weten... heb inmiddels al een paar fordjes gereden!!

Ik heb vroeger dezelfde keuze moeten maken als jij... ik heb toen gekozen voor een Focus 1.6TDcI 3deurs!

Heel eerlijk, nu zou ik hem niet meer terug willen omdat ik weet dat de auto is vernaggeld nadat ik hem heb moeten

inleveren... was dit niet het geval, dan had ik hem zo willen hebben weer! een super fijne auto was het om te rijden!

Je gaat er geen spijt van krijgen... voor meer info kan je je overigens altijd nog hier aanmelden: www.focusclub.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe