Ga naar inhoud

Windows 8

PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik draai het nu een paar dagen. Windows 8 (en ja, legaal en officiële versie)...

Installeren gaat redelijk vlot, opstarten eerste keer duurde wat lang, afsluiten liep de eerste keer vast (alles was uit behalve de pc zelf), maar de keren erop startte windows in ongeveer 5 seconden vanaf de power-knop en afsluiten gaat in ongeveer 2 seconden.

Maar wat een zooi is dat nieuwe menu... Kan lang niet alles terugvinden (ook niet na googlen), alleen via de bekende beheer achterdeurtjes kom je overal weer bij. Ook multitasken is (zeker als je 1 scherm hebt) erg irritant aangezien je niet altijd de taakbalk ziet.

Wel opvallend is dat ALLE drivers standaard goed geïnstalleerd werden (geheel vanzelf) zelfs mijn quad-GPU oplossing (crossfire). Ook werkt alles wat ik op Windows 7 gebruikte op Windows 8. Missende onderdelen (.net bijv) haalt hij nu tijdens de installatie op! (erg netjes gedaan).

Ben benieuwd wat anders er tot op heden mee hebben gedaan of van hebben meegekregen. Ik vind de layout en alles maar niks (idioot zelfs - en dat terwijl ik het nieuwe windows mobile ken), performance is erg netjes! (dan wel op een i7 975 -ofzo?-, SSD -al wat oudere-, 24 GB geheugen, quad-gpu).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start is inderdaad weg. Je krijgt nu een soort domino voor je neus. Waar niet standaard alles in staat, beetje afhankelijk van je installatie. Je vind dat allemaal domino stenen wat normaal icoontjes waren in mappen. Dus 'Verwijderen' staat er dan, terwijl dat misschien in de map "Office 2010" stond zodat je wist wat je verwijderde.

Afsluiten? Geen idee wat de goede procedure is...

Wat ik gevonden heb.

1. Start > rechtermuisknop op je naam > afmelden >> rechtsonder icoontje afsluiten

2. Muis in de rechterboven (of onder) hoek > instellingen > Aan/uit > Afsluiten

te zot voor woorden! Duidelijk niet bedacht voor een Desktop of Laptop...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar Windows 8, en dan met name inderdaad de nieuwe besturing.. Ik ben bang dat dat toch wel even wennen wordt.. Maar ach da's weer goed voor alle ICT opleiders in NL..

Het zou me ook niet verbazen als het niets gaat worden, juist door die nieuwe besturing. Als je als bedrijf zijnde je totale personeel moet omscholen om ze te kunnen laten werken met ee nnieuw OS gaat dat het niet echt worden lijkt mij. Daarnaast zijn recent bij de bedrijven waar ik kom (ING en ABNAMRO) juist Windows 7 werkplekken uitgerold. Die zie ik voorlopig echt geen Windows 8 uitrollen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie windows 8 ook echt niet snel op de desktop bij bedrijven komen, enkel de gold members of zo. Sommigen van hen hebben een overeenkomst waarbij ze afgesproken hebben altijd het nieuwste te draaien (bijv. InHolland).

Snelste manier om af te sluiten is trouwens de Aan/Uit knop ook echt in te drukken. Hij gaat nu dus standaard niet meer in slaapstand/sluimerstand/stand-by (afhankelijk van je windows versie :P) als je dat doet.

Aanvulling:

Heel irritant is dat PDF bestanden niet in Adobe maar in een "Lezer" worden geopend. Fullscreen zonder te kunnen minimaliseren, sluiten en of de taakbalk bij de hand te hebben. Ofwel, je kan ook niet meer terug naar waar je vandaan kwam!

Zelfde verhaal met een foto, niet meer via Windows Photo Viewer maar in "Foto's". Opent hij meteen alles wat in "mijn afbeeldingen" staat.

Muziek en Video's idem.

Tot zover krijg ik die irritante nieuwe programma's alleen weg d.m.v. START+D (terug naar desktop) of CTRL+ALT+DEL >> taakbeheer (de applicatie(s) sluit(en) direct, zonder iets te doen met taakbeheer!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft het start menu in win 8 heeft tijdens de ontwikkeling er steeds ingestaan

Maar microsoft heeft big brother gespeeld en tot de conclusie gekomen dat de mensen het niet meer gebruikte ( ????)

En toen schijnt het met die gegevens die ze hadden het op het laatste moment verwijderd te zijn en vervangen voor waar je het nu over hebt !

Maar als ik het zo hoor dan denk ik dat ik nog erg lang met Win 7 door blijf klooien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euhm? In de eerdere test versies die mij bekend zijn was er ook geen start knop. Heb hem eerder al geïnstalleerd namelijk (voor 1 dag). Volgens mij was het de consumer preview waar ik het al niet meer kon vinden. Maar of de knop er is maakt geen verschil, het menu blijft kloten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie ook werk voor Neelie Smit-Kroes, in Windows 8 forceert Windows bij alles wat ik doe Internet Explorer te gebruiken....!!

Hier staat hoe je dat kan oplossen, lekker omslachtig. http://techdows.com/2012/06/set-chrome-default-browser-windows-8.html

Configuratiescherm\Programma's\Standaardprogramma’s\Standaardprogramma’s instellen\<browser> dat zeg maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe