Ga naar inhoud

AMES - Leerdam


PrutserNL
 Delen

Aanbevolen berichten

Afgelopen week mijn skoda voor de eerste maal richting garage gebracht.

Was niets ernstigs, Aftermarket Xenon erin gezet en op goed geluk even langsgereden of deze afgesteld kon worden.

Mijn eerste ervaring met deze garage is enkel posifief, zonder afspraak langsgereden en binnen 5 minuten was er iemand met de afstelling bezig. Uiteindelijk na een kwartiertje de auto weer terugontvangen en weer op pad.

De eerste onderhoudsbeurt laat nog wel even op zich wachten, maar gezien deze ervaring zal deze plaatsvinden bij Ames.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat je zulke goede ervaringen hebt in Leerdam, de stad is mij dan wel niet onbekend maar ik had me niet gerealiseerd dat daar ook een Skoda Dealer zat. Ik dacht dat Ames alleen in Gorinchem zat, heb hen destijds ook om een offerte gevraagd.

Overigens: Ames Groep == De Waal Autogroep

Meerderheidsbelang De Waal Autogroep in Auto Ames

31-01-2012 12:27

De Waal Autogroep heeft met ingang van dit jaar een meerderheidsbelang genomen in Auto Ames. Dat bevestigt directeur Walter de Bruin aan Automotive. Ook neemt De Waal de leaseactiviteiten over.

Voor de duidelijkheid: Auto Ames is geen onderdeel van Amega. Auto Ames is het bedrijf van Engel Jan Ames, een neef van Amega-eigenaar Engel Ames.

Auto Ames heeft drie dealervestigingen. In Leerdam is het Volkswagen-dealer, in Gorinchem VW/Audi-dealer en in Gorinchem heeft het ook nog een Skoda-dealerschap. Ames blijft zelfstandig actief als dealer. Hij voerde ook de merken Fiat, Lancia en Alfa Romeo. Dat blijft hij doen, maar onder een andere naam.

Schaalvergroting

Volgens Ames is de aanleiding voor de samenwerking met De Waal Autogroep de schaalvergroting die de aan importeur Pon’s Autobielhandel gelieerde automerken de komende jaren nastreven. Pon is al een paar jaar bezig haar netwerk te herstructureren.

Als onderdeel van deze herstructurering nam De Waal eind 2010 al de VW-dealervestiging van Van den Udenhout over.

Betrokkenheid

Volgens Walter de Bruin blijft Engel Jan Ames betrokken bij het bedrijf. "Wij hebben heel bewust gekozen voor een strategie waarbij wij een meerderheidsbelang nemen, maar hij zowel financieel als operationeel betrokken blijft bij het bedrijf."

De komende jaren gaat de naam van het bedrijf niet veranderen.

Door de overname groeit De Waal Autogroep naar elf vestigingen. Eind dit jaar opent het bedrijf nog een twaalfde vestiging (een Audi-dealerschap aan de A15). Wel worden er dan twee dealervestigingen omgebouwd tot servicepunten.

http://www.automotive-online.nl/print/home/9641-meerderheidsbelang_de_waal_autogroep_in_auto_ames.html >> pas op, hij wil meteen printen. I.v.m. verplichte lidmaatschap is het even niet anders, maar nu heb je toch de tekst :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow, dat is voor mij nieuw..

Ames zit ongeveer 700 meter van mijn huis af, dus heeft zoiezo mijn voorkeur om daar mijn auto in onderhoud te doen.

Vorige skoda was in onderhoud bij Gecu in Culemborg, mede omdat er toen nog geen skoda bord bij ames aan de gevel hing. Beviel me ook goed, maar een garage om de hoek is toch makkelijker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe