Ga naar inhoud

Maximale olietemperatuur?


Captain Hook
 Delen

Aanbevolen berichten

hoezo "gebruik", dat je er dan naar kijkt bedoel je dan denk ik.

Ja, natuurlijk kijk ik ernaar en gebruiken, daar bedoel ik mee, reageren op een te hoge, of te lage temperatuur.

De meter staat ten dienste van de gebruiker,daarom is elke meter in je auto, of in de keuken,of waar dan ook, gewoon een hulpmiddel, om je eigen gedrag te beteugelen.

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, tijdens het "inrïjden".

De olietemperatuur had ik toen, op aanraden van de dealer, op de maxidot, als eerste keus staan.

Het was erg opvallend , dat tijdens die eerste 5.000 km, deze temp. regelmatig neigde naar > 120 °C. en dit al bij 130 km/h.

Als ik dat aflas, nam ik gas terug tot de temp. weer rond de 100°C terugliep.

Daarna (nu) kan ik 175 km/h rijden zonder boven de 102 °C te komen.

Enne, ik heb nog steeds de oorspronkelijke distributieketting !

Voor hoe lang, weet ik ook niet. (43.000 op de teller)

EN een te lage olietemp. resulteert in een hogere viscositeit van de olie en de daardoor hogere oliedruk (spanrol distributieketting)

Mijn devies is,rustig warm laten worden, totdat de olietemp in je maxidot zichtbaar wordt, dit is > 50°C.

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vroeg het me namelijk af, omdat bij die 112 graden, naar boven zwoegen op een bergpas, ik op de parkeerplaats, de motor aardig 'rook'... M.a.w. het rook behoorlijk heet!? Niet dat je zegt verbrandt, maar toch...

Had ik het 1e jaar ook na continu (ongeveer één tank lang) 130+ met de aanhanger over de snelweg in Frankrijk gejakkerd te hebben, een soort verbrande elektronica lucht.

Zal het montage vet wel geweest zijn want verder geen vreemde zaken gemerkt in al die kilometers daarna. Ook na andere snelle (hete) ritten nooit meer geroken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe