Ga naar inhoud

VCDS en garage/garantie


bjorn1201
 Delen

Aanbevolen berichten

Gewoon even nieuwsgierig: stel ik ga diverse instellingen naar mijn smaak wijzigen ( needle sweep, comfort wiper, etc.) Gaat mijn garage of lease maatschappij over de rooie dat ik allemaal niet "officiële" dingen aan mijn auto heb veranderd? En dat dit dan eventueel van invloed is op de garantie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel dan zou je de eerste zijn !

Vaak weten de dealers al niet eens dat bepaalde instellingen mogelijk zijn, en moeten wij zelf met de documentatie aankomen !

Heel leuk voorbeeld staat ergens hier op forum met de regensensor op de Yeti

Achter spiegel op glas zit een blokje met twee ogen, één ervan is voor de automatische lichtregeling en staat bij bijna elk model Yeti ingeschakeld van fabriek

Maar er waren mensen die zich begonnen af te vragen waar dat tweede oog voor was en wat je ermee kon ?

En toen bleek dat de duurste uitvoering van de Yeti ( elegance) automatische wisserregeling had en rainclosing van ramen en panoramadak en met deze wijsheid in VCDS gingen zoeken

Kwamen ze er achter dat alles er voor zat ( hardware ) maar dat het softwarematig stond uitgeschakeld.

En zo zijn er velen die het nu aangeschakeld hebben , velen hebben dat zelf gedaan met een VCDS kabel en sommige gingen naar hun dealer toe !

En die zeiden in eerste instantie dat dat niet kon totdat er een paar wijsneuzen de codes voor VAS hadden ( VAS is het programeer apparaat van de dealer )

En ook voor hun ging er een wereld open

En de lease bedrijven hebben er ook geen probs mee hoor, want in principe geef je hun wagen meer optie's !

Met tuning kan het een ander verhaal zijn en is het het best om even openkaart te spelen met je dealer !

En leasebedrijven kun je het ook beter vragen hoe zij er tegenover staan !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens is het wel zo dat je met VCDS dingen kan doen die de boel slopen, dat zijn zeg maar de dingen die de dealer normaal ook niet kan wijzigen.

Simpele dingen als autolock, needle sweep e.d. lijken mij geen probleem hoewel de dealer ten alle tijden kan zien dat je er zelf in gezeten hebt (andere dealer code). Maar het uitschakelen van veiligheid systemen lijkt me toch een ander verhaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe