Ga naar inhoud

1.2 TSI 2 massa vliegwiel?


McGrover
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Heeft de 1.2 TSI met handgeschakelde 6 bak een 2 massa vliegwiel?

Zoals b.v de TDI heeft, en nogal eens problemen / trillingen veroorzaken?

Ik vraag dit omdat bij mijn auto laatst de koppeling is vervangen i.v.m trillen met wegrijden.

Na het vervangen waren de trillingen met op laten komen van de koppeling weg, maar het lijkt nu of het weer terug komt.

Ze hebben alleen de plaat met drukgroep vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De problemen die je beschrijft, daarbij zou ik ook denken aan een dubbel massa vliegwiel. Maar ik denk eerder dat zulke kleine benzinemotoren een vast vliegwiel hebben.

Bovendien heeft de garage de drukgroep vervangen, dat is ook wat ik ook zo doen bij deze klachten als je een vast vliegwiel hebt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het plaatje te zien, zijn nummer 6 en 9 allebei een vliegwiel.

Ik neem aan dat de ene een vast vliegwiel en de andere een 2 massa vliegwiel is.

Maar welke zit er nu in mijn auto dan? Hoe kom ik hier achter?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp je frustratie. De garage hoort te weten dat er een dubbel massa vliegwiel in zit. Als je dan met dergelijke klachten aankomt, is het helemaal niet zo moeilijk om een conclusie te trekken.

Kans zit er dus dik in dat de garage een fout gemaakt heeft. Misschien eens gaan praten, het is niet uitgesloten dat ze hun fout toegeven....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe