Ga naar inhoud

Pookknop vervangen Octavia 2011


SkodaFrank
 Delen

Aanbevolen berichten

Hi,

Het chromé randje van de pookknop op mijn Octavia Combi 2011 is afgeschilfert

Wat de vorige eigenaar ermee gedaan heeft om dit laagje eraf te prutsen weet ik niet maar knop is bekrast en beschadigd

Om te vermijden dat ik bij demonteren iets verkeerd zou doen volgende vragen

Hoe staat de knop gemonteerd op de pook (verzonken schroef ?)

Moet ik de lederen mof rond de knop naar onder toe afhalen om bij de schroef te kunnen?

Alvast dank voor de reakties

Groeten

Frank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het alleen gaat om het plaatje waar de versnellingsgetallen opstaan dan is het simpel

Men nemen een schroevendraaier en wipt voorzichtig het plaatje er van boven af.

En nieuwe plaatjes zijn via de dealer waarschijnlijk te verkrijgen maar kijk ook eens bij superskoda.com

daar hebben ze zo en zo de losse plaatjes voor de Yeti ( zie je wat ik bedoel )

En weet niet wat voor versnellingsbak je hebt ( DSG / Handbak en indien laatste hoeveel versnellingen ? )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de pookknop in zijn geheel wil vervangen, is dat inclusief de lederen mof en kunststof afdekplaat rond de pook.

Demontage is simpel: met een plastic of houten wig de afdekplaat rond de pook / hoes loswippen, dan kun je de hele mof omhoog trekken. Vervolgens zie je rond de pook een klem- of schroefverbinding. Haal die los en de hele pook + hoes kan je er af halen en vervangen door nieuw. Vaak heb je op de sloop voor 2 tot 4 tientjes een complete set.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het zit geklemd

Daarom kijk even op superskoda.com en onder bv Yeti

Dan zie je meerdere plaatjes en als je die even aanklikt dan zie je ze vergroot en kun je zien / idee krijgen hoe het vastgeklikt zit

Maar zoals gezegd met een schroevendraaier en die aan bovenkant er tussen wurmen en voorzichtig hevelen en het komt al los !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe