Ga naar inhoud

weerstand aansluiten op led


speedy
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik heb leds p13w en de aangepaste weerstand besteld die mijn dagrijverlichting moet vervangen.Weet er soms iemandt hoe ik die weerstand moet schakelen.Ik weet dat het tussen de plus en de min is maar welke kleur van de lichten van de auto is nu de plus en de min?

Het gaat hier over een skoda yeti van het b 2011 2.0 tdi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een weerstand is niet plus / min gevoelig en je moet hem dus gewoon tussen de twee draden van de lamp zetten

welke weerstandswaarde heb je erbij besteld ?

en welke p13W lampen, ebay ?

Wens je trouwens veel succes met het uitwisselen van de 2 lampen en adviseer je om een paar dunne handschoenen aan te doen

want ergens zitten in / bij de lampunit erg scherpe uitsteeksels

En het is volledig wisselen op de tast

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weerstanden zijn niet gepolariseerd, dus dat maakt niks uit.

Weerstanden dienen parallel aan de LEDs geschakeld te worden, het zijn immers belastingsweerstanden die het stroomverbruik van de oorspronkelijke gloeilampen simuleren.

LEDs op zich zijn wel +/- 'gevoelig'. Afhankelijk van hoe de fabrikant ze in de lampfitting heeft gemonteerd moet de +/- overeenkomen met de geleverde polariteit van je auto. Kun je controleren met een multimeter. De wat geavanceerdere leveranciers bouwen de LEDs zodanig op/in de lampvoet dat de polariteit niet meer uitmaakt.

Meestal is het zo dat el-cheapo china exemplaren wel polariteitsgevoelig zijn, maar de 'echte' (b.v. Made in Germany) niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Antera deze lampen kunnen maar op één manier geplaatst worden

Kijk maar in mijn fotoalbum om te zien hoe ze er uit zien

Maar de LED is niet om te draaien in de lamphouder

Link naar reactie
Delen op andere sites

De lampen heb ik besteld bij www.led4ucar.nl

Ik heb ook namelijk de mistlampen H7 vervangen door leds en tevens ook de stadslichten

Ik heb wel een probleem met de kabel LED Canbus Warning canceller die bij de H7 leds was bijgeleverd.

De ééne fiche van die kabel moet op de standaart fiche worden aangesloten van de auto en de andere fiche moet op de lamp maar deze past niet.Lipjes van de lamp zijn veel te groot voor die fiche.

Link naar reactie
Delen op andere sites

allereerst als je bij LED4Ucar hebt besteld heb je dan forum hier vernoemd in je bestelling met je forumnaam ?

Want ze geven aan ons 10% korting zoals je hebt kunnen lezen !

Dan mbt de kabels waar je het over hebt

Even mailen met ze over je probleem en je krijgt zeker een antwoord terug van ze met een oplossing !

Kunnen nu wel hierover met zijn allen gaan gissen maar mijn ervaring met hun is dat ze vrij snel en correct reageren en een oplossing geven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat natuurlijk wel vergeten te melden dat ik lid ben op deze forum.Ik zal er aan denken bij mijn volgende besteling.

Ik heb ook een mailtje gestuurd in verband met de verkeerde fiche en inderdaad ze geven toe dit het een een verkeerde fiche is ze hadden het ook nog niet gezien want deze kabels komen toe reeds verpakt in zakjes.Ze gaan nu al die zakjes opendoen en de juist fiches opzetten.

Ze hebben ook voor een oplossing gezorgd voor mijn kabel en zal deze ook zelf aanpassen.Ik mag deze kabel ook terug opsturen en dan gaan zij deze kabel aanpassen maar ja,

van belgie naar nederland en dan terug van nederland naar belgie het zijn de verzendkosten hé.Ik heb ook de H7 leds met aangepaste weerstand maar deze zijn te blauw tegenover mijn xenon lampen en zal deze dan ook weer te koop aanbieden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe