Ga naar inhoud

Morgen begint week 9! de productieweek :D


Winfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Morgen is het dan eindelijk zover! Morgen is het begin van week 9, de week van de productie van de door mijn bestelde Skoda Fabia Greenline! Stiekem ben ik er toch al weken als een klein kind naar aan het aftellen, volgens mij is dat heel normaal geloof ik... hoop ik :huh:

Ik heb nooit eerder een splinter nieuwe auto aangeschaft, maar het was altijd al wel een stille wens van mij, dus ik dacht het moet er maar eens van komen.

Eind november dan ook gekozen voor de Skoda Fabia Combi Greenline, en onder andere door het lezen hier op het forum voor de volgende opties gekozen;

  • Businessline uitvoering
  • Kleur Black Magic
  • Bekleding Domino Black
  • Dakrails
  • Maxidot
  • MDI
  • Sunset

Ik zag laatst een zwarte fabia met zilver kleurige dakrails, dat vondt ik wel erg sjiek staan, maar die keus heb ik helaas niet zien staan toen ik de auto ging bestellen.

Verder heb ik nog zitten denken om een RSN510 radio/navigatie te nemen ipv de RSN315, maar ik ben dan toch iets te bang dat ze me de auto open gaan breken, omdat de Columbus wel erg geliefd is bij het dievengilde. Toch jammer dat dat dan de reden is van de beslissing die je uiteindelijk neemt.

Ik heb op het forum nog een aantal leuke dingen gezien die ik straks ook wel graag in mijn Fabia wil gaan zetten. Zoals o.a. led verlichting voor de dagrijverlichting en de binnenverlichting. Helaas ben ik niet super handig, maar ik denk dat ik er vast wel uit ga komen met een beetje hulp.

Nog even afwachten dus....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verder heb ik nog zitten denken om een RSN510 radio/navigatie te nemen ipv de RSN315, maar ik ben dan toch iets te bang dat ze me de auto open gaan breken, omdat de Columbus wel erg geliefd is bij het dievengilde. Toch jammer dat dat dan de reden is van de beslissing die je uiteindelijk neemt.

Welke Navi je ook hebt, de kans is er altijd dat ze hem eruit willen jatten. Dus...Navilock monteren?? Je slaapt in elk geval beter! Ik ben er blij mee in elk geval!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afhankelijk of hij begin van de week wordt gebouwd of eind van de week

Zo zij mijn dealer het tegen me nadat ik de yeti had besteld en vroeg hoe lang na productie data bekend was het nog ging duren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke Navi je ook hebt, de kans is er altijd dat ze hem eruit willen jatten. Dus...Navilock monteren?? Je slaapt in elk geval beter! Ik ben er blij mee in elk geval!

Ja dat is wel waar ja. Ik heb dat toppic gelezen waarin jij die Navilock besteld had, en dat de levering steeds weer opgeschoven werd. Zoals ik het toppic in één keer door las ging de tijd best snel, maar ik kan me voorstellen dat je veel geduld hebt moet hebben.

Is er inmiddels eigenlijk al wel een naviloc voor de Fabia?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja afhankelijk van of ze hem morgen al gelijk in elkaar gaan knutselen, of dat ze het pas eind van de week gaan doen, dat vertellde mijn dealer ook.

De dealer weet zelf ook niet precies welke dag precies toch? Of komt er een melding zodra de wagen daad werkelijk klaar is en op transport kan.

Ik vraag me trouwens af wat erger is, een maandag morgen wagen, of een vrijdag middag wagen :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

En check dan ook gelijk wat voor kleur "paddestoelen" je krijgt! Ik heb zwarte maar mijn dashboard is zilverkleurig! Niet echt mooi dus bij mij, zie album!

Als jouw dashboard zwart is en de paddestoelen ook is het prima! Ik heb ook gezien dat er zilveren paddestoelen zijn maar die zag ik in een V W Passat van een collega!

Ik had het liefst zilveren paddestoelen maar die schijnen iets anders van lengte te zijn????

aangepast door Wasmachineman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had al wel tussen neus en lippen door geïnformeerd naar de diefstalgevoeligheid van de radio/navigatie, maar ik kreeg een antwoord dat het hier in het oosten nog wel mee viel met het aantal inbraken, en dat het meer in westen van het land voor kwam en in de steden. Wat ik wel weer vreemd vindt omdat ik hier in het oosten ook weer een stukkie meer in het oosten van Europa woon.

Verder had hij ook al gehoord dat er gewoon met de slijper door de naviloc en dashboard heen was geslepen. Dat was trouwens voordat ik op het forum meer gelezen had over het naviloc. Ik kan me nu namelijk niet voorstellen dat dat systeem gemakkelijk te kraken zou zijn. Ze pakken dan denk ik wel liever een andere wagen zonder naviloc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Donderdag heb ik hem dan eindelijk opgehaald, en inmiddels de eerste kilometers gemaakt. Fantastisch! Wat is het toch leuk om in een nieuwe auto te rijden. Oke, wel een beetje eng, want je bent ineens een stuk banger voor krasjes en ergere dingen, dat geeft wel iets meer stress dan met mijn vorige auto's laat maar zeggen :)

Klein detail wat me opviel, ik heb in beide zonnekleppen gewoon een spiegeltje zitten, terwijl ik begrepen had dat deze er niet in zouden zitten bij de Greenline. Mooi mee genomen natuurlijk, maar is dit omdat dit een model 2012 is, of heeft het met de Businessline uitvoering te maken?

Verder ben ik nu dus aan het inrijden, en ik doe eigenlijk maar wat. Ik rij veel verschillende snelheden, trek niet te rustig, maar ook niet te wild op, en ik hou me nog maar niet zo veel aan de schakel adviezen van de boordcomputer. Geen idee eigenlijk of ik het op deze manier goed doe. Na de 1000 kilometer moet ik de toeren gaan verhogen als ik het boekje goed begrijp.

Overigens is een Skoda Fabia een hele dikke wagen als je uit een Polo SDI modeljaar 2000 komt. Op autoweek heb ik verschillende reviews gelezen van mensen die juist van een grote wagen nu in een Fabia komen en het als een achteruitgang beschouwen. Voor mij is het een dikke vooruitgang !!

Ik heb een fotoalbum geplaatst voor de geïnteresseerde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

niet te ver en lang in toeren doortrekken en gevarieerd rijden mbt de wegen

Dus niet met 120Km/pu 500 Km lang over de snelweg rijden.

Dus simpel gezegd gewoon met verstand rijden en dan komt het wel goed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe