Ga naar inhoud

Past Amundsen uit Superb in Fabia


JvR
 Delen

Aanbevolen berichten

Sinds kort rij ik een tweedehands Fabia uit 2010. Daar zit nu een Swing radio in. Kan ik ipv de Swing een Amundsen navigatie uit Superb erin zetten? Past dat erin en moet ik nog andere dingen doen of op letten? Hoe gaat de Swing eruit? Ik ben een leek maar heb wel ervaring met electronica maar weinig of niks met auto's. Op internet kom ik tweedehands Amundsen tegen en men heeft het dan over een code die nodig om het apparaat werkende te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een code gaat hij zowieso vragen omdat hij van de stroom afgekoppeld is geweest (die code krijg je normaal bij je GPS bij als je deze koopt).

Voor de rest kan ik je ook niet veel advies geven, behalve van je voor te stellen in 'wie ben ik'. Dat hebben ze hier zeer graag :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zover ik weet moet dat geen enkel probleem zijn. Daarbij moet je wel begrijpen dat een Swing geen GPS module heeft en dus ook geen GPS voorbereiding in de wagen vereist. Je zal dus een Amundsen incl. kabels/antennehuis moeten hebben.

De Swing krijg je eruit door de rand eromheen even met je nagels (of een bankpasje) los te klikken. 4 schroefjes (torx) losmaken en je schuift hem er zo uit. De connector aan de achterzijde krijg je los door de 'beugel' om hoog te halen.

Hou er overigens rekening mee dat 9 van 10 Amundsen/Columbus systemen op internet gestolen zijn uit de wagen van je mede Skoda rijder. En, ze worden net zo snel weer uit de nieuwe wagen gestolen, zeker als er geen alarm/navilock aanwezig is. Daar is die code dus ook voor, daarmee geef je hem vrij voor de nieuwe auto. Probleem is alleen dat ze die codes vrij eenvoudig weten te omzeilen dus zegt dat nog niet over de legaliteit van het apparaat.

Een gewaarschuwd rijder telt voor 2 ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe