Ga naar inhoud

Sodela stelt zich voor


Sodela
 Delen

Aanbevolen berichten

... dus meld ik me hier even..

Mijn naam is Alexander, precies midden veertig en wonende in het midden van het land (en dat is dus niet het Gooi...), aan de juiste kant, over de IJssel dus, vanaf de verkeerde kant gezien. Ben getrouwd en heb 2 lieve dochters die nog allebeide thuiswonen en dus mee mogen in de Yeti. We reden hiervoor Octavia en zijn in november de gelukkige eigenaren van een sneeuwmonster. Moeders en ik vinden hem hartstikke leuk, de kids vinden de achterkant maar niks, maar gaan toch wel graag mee in plaats van dat ze lopen...

Ben door toeval op dit forum terecht gekomen en merk hier al wel meer activiteit dan op het anderes Nederlandstalige forum. Zelf zit ik trouwens meer op de Duitse fora want daar is nog meer activiteit..

De auto hebben we gewoon privé en we rijden ongeveer 15.000 a 20.000 kilometers, afhankelijk van met name de vakanties. Ik heb diverse hobbies maar mijn hobby geocaching (schatzoeken met de GPS) heeft met name invloed op mij autogebruik... Ook wandelen we graag en doen dat met de auto :blink: ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn groepje was zo snel dat we de leiding voor waren en dus veeeeeel te ver waren gelopen. Er stond tenslotte niemand op het checkpoint :P Uiteindelijk zijn we met de groep maar gewoon naar het huisje gelopen... Wat trouwens ook de dag dat één groepje verdwaalde, kwamen pas een uur of 5 later terug nadat de leiding ze gezocht had (enige paniek).

En één van de droppings waar we niet zo'n zin in hadden hebben we halverwege afgesneden. Herkende het paadje en wist de groep te overtuigen dat het sneller zou zijn die te volgen. Binnen 10 minuten zaten we aan de cola en chips :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessante hobby! Doe je dat al lang?

Wandelen al sinds de geboorte <_< .

Dat Geocaching doe ik sinds 2002 (volgens de statistieken), maar in de praktijk pas sinds 2003 wat actiever :) . Tegenwoordig doe ik het vooral samen met een paar andere sukkels uit "het oosten van het land" (Groningen, Haaksbergen, Kampen en Zwolle natuurlijk). Dan spreken we een dagje af en gaan dan een gebied afstropen.. Tegenwoordig doen we dat onder de naam Stichting Morekop met als touroperator Yeti-tours ;) . Dit omdat er binnen het klupje al 2 Yeti's operationeel zijn (bij dat andere forum is Fabtdi de andere gebruiker) en er een derde aan komt, maar die heeft laatst te horen gekregen dat zijn zwarte Yeti 1.2 DSG Elegance iets langer op zich laat wacht :o .

De keuze van de Yeti is overigens mede bepaald door deze hobby. Dit los van het feit dat moeders hem graag wilde hebben, en haar wil is natuurlijk wet. Wie zal haar tegenspreken als zij een auto wil die ik ook graag wil ;) ..

Dat stukje extra ruimte kan ik wel gebruiken op landweggetjes, want daar gaat de tocht meestal naartoe. Heb immers al eens tot aan de assen in de blubber vast gestaan met mijn octavia :doh2: , en dat moet me niet nog eens overkomen! Gelukkig een tractor kunnen vinden anders zou ik nu nog in Zuidwolde vaststaan! Het enige wat mist is 4x4, maar die heb je volgens mij in NL niet zo vaak nodig (en ik heb het geld er niet voor over...)

aangepast door Sodela
Link naar reactie
Delen op andere sites

met extra ruimte bedoel je de bodemhoogte, denk ik? Ik vind dat ook wel prettig en snap er ook nooit iets van dat sommigen hun auto expres gaan verlagen, voor de looks. Lijkt me uiterst onpraktisch. En ik heb tijdens de afgelopen "winter" ook gemerkt dat de Yeti, zelfs zonder winterbanden en 4x4, het verrassend goed doet op besneeuwde wegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

met extra ruimte bedoel je de bodemhoogte, denk ik? Ik vind dat ook wel prettig en snap er ook nooit iets van dat sommigen hun auto expres gaan verlagen, voor de looks. Lijkt me uiterst onpraktisch. En ik heb tijdens de afgelopen "winter" ook gemerkt dat de Yeti, zelfs zonder winterbanden en 4x4, het verrassend goed doet op besneeuwde wegen.

Inderdaad, bodemruimte! Vergeten te vermelden :doh2:. Wat de winterse omstandigheden betreft moet ik je gelijk geven, hij doet het erg goed in de sneeuw, maar wij hebben hem wel op de winterslicks aangezien we vaak in D en AT te vinden zijn... Sterker nog, de zoemerspikes liggen nog in de garage want hij is in november meteen op deze winterslicks geleverd.. Tijdens een tochtje met de "gang" in de polder met 15 cm sneeuw onder de slicks geen enkel probleem gehad op de onverharde landweggetjes door het bos :) . Blij met zo'n karretje :notworthy: .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe