Ga naar inhoud

Ron_2 stelt zich voor (Nooit gedacht)


Ron_2
 Delen

Aanbevolen berichten

Dat ik ooit in een Skoda zou gaan rijden.

Bijna 30 jaar geleden ging ik na schooltijd bij een Skoda/Trabant dealer werken, auto's poetsen.

De Skoda's van toen moesten, als ze van de importeur binnenkwamen, nieuw al grondig gepoetst worden om ze enigszins te laten glimmen :)

Later, toen ik er voor vast in dienst was gingen we Mazda verkopen. Nog later ben ik heel andere dingen gaan doen.

Door deze achtergrond heb ik hoofdzakelijk Japans gereden en met de opgedane ervaring tot nu aan toe zelf het onderhoud gedaan, en dat laatste ben ik zat.

We hebben er veel geld mee uitgespaard en ik heb altijd een lange neus getrokken naar diegenen die met hun auto naar de garage gingen en zich scheel betaalden, maar ja, je wordt een jaartje ouder en op straat sleutelen is dan ook niet alles.

De laatste jaren reden we al wel jongere auto's, maar nu hebben we voor het eerst een nieuwe besteld, na het afwegen van alle opties hebben we besloten particulier te gaan leasen. Echt leasen, niet de huurkoop constructie die tegenwoordig ook wel lease genoemd wordt.

Zelf kopen, de oude auto inruilen, wat spaargeld erbij en de rest lenen was niet veel voordeliger, je hebt dan wel een restwaarde, maar bij lease hou je de opbrengst van je huidige auto en je spaargeld lekker op de bank.

Het heeft me wel wat nachtrust gekost, maar de kogel is door de kerk, mede door de caravan en de lekkere hoge zit gaan we voor een Yeti 1.4 die als het goed is in januari afgeleverd wordt, dat duurt nog best lang (ben een ongeduldig type), een beetje rondneuzen op dit forum is alvast een beetje voorpret. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom Ron, veel lees plezier gewenst en uit ervaring kan ik je vertellen dat de Yeti een heerlijke auto is en als caravantrekker uitstekende prestaties levert. Ik rijd zelf met een 1.2 en een caravan van 1000kg. De 1.4 is natuurlijk nog iets geschikter met caravan erachter, maar was toen nog niet leverbaar.

aangepast door Witte Yeti
Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben er veel geld mee uitgespaard en ik heb altijd een lange neus getrokken naar diegenen die met hun auto naar de garage gingen en zich scheel betaalden, maar ja, je wordt een jaartje ouder en op straat sleutelen is dan ook niet alles.

En vroeger waren auto's "simpeler" dan nu! Alhoewel, een VagCom kabel is wel iets voor jou Ron! Dan kun je zelf nog aardig wat sleutelen aan je auto m.b.v. je laptop!

Welkom hier natuurlijk en veel leesplezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe