Ga naar inhoud

Sergeant

Members
  • Aantal items

    32
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Profiel Informatie

  • M/V
    Man
  • Woonplaats
    Leiden

Auto

  • Merk
    Skoda
  • Type
    Roomster Scout 1.2 TSI (DSG)
  • Kleur
    Platina Grey Metallic
  • Bouwjaar
    Dec 2010
  • Eigenaar sinds
    Dec 2011
  • Kilometerstand
    Was 6300 maar neemt elke dag toe
  • Opties
    Enige echt opvallende optie is een panoramadak
  • Accessoires
    Cruise control, Dakrailing, Rokers kit
  • 3rd Party Opties/Accessoires
    Bagagerek, Trekhaak, Dorpelstrips (aanrader met kinderen!)
  • Radio- / Navigatiesysteem
    Swing/ Navigon

Sergeant's prestaties

Newbie

Newbie (1/14)

1

Reputatie

  1. Sergeant

    Sergeants Pantzerwagen en meer

  2. Ook ik heb geen probleem gehad met de blinderingen van de panoramaruit. Auto is nu twee jaar en 50.000 km verder....Wel is mijn spiegel onlangs lam geworden, vermoedelijk door Bluetooth spiegel (Seecode) die over de originele spiegel zat geklemd. Moest dus vervangen worden. Inmiddels zeer tevreden over auto. Verbruik was even minder na vervangen DSG maar vermoedelijk te wijten aan winterseizoen. Van de zomer woon-werkverkeer 5,8l/100 km bij terughoudende rijstijl (geen extreem gasgeven bij optrekken, uitrollen, 100 km/h achter voorligger aan blijven rijden (trajectcontrole)). Ook in Zuid-Duitse bergen met een volle middelgrote aanhanger kon de auto goed meekomen en had voldoende power voor acceleratie bij inhaalmanouvres van vrachtwagens/auto-caravan combinaties. De Roomster is trouwens ontzettend populair in het Zwarte Woud, ik heb relatief veel verschillende Roomsters gezien (allemaal Duits kenteken). Cheers, Stg.
  3. Bezoek aan de garage heeft me weer verder geholpen. Na navraag over toegenomen gebruik kwamen ze met precies hetgeen hier al geopperd, maar echt begrijpen deden ze het niet. Totdat mijn auto de brug op moest voor speling bij de stabilisatorstang (oorzaak rammel)..... Monteur merkte de lage bandenspanning op en heeft deze op de juiste spanning gebracht. Bij het naar huis rijden was het me wel duidelijk....probleem lijkt verholpen! Stom, stom....mogelijk door koudere weer is de bandenspanning te laag geworden, hoe dan ook, het verbruik zag er lager uit. Morgen weer het dagelijkse woon-werk verkeer zodat ik echt kan kijken of het beter is geworden. Sergeant
  4. Dank voor de vele reacties, ben er maar even goed voor gaan zitten om op alle vragen antwoord te geven en aanvullende informatie over de vervanging.... Ik had al een tijdje het idee dat de DSG moeite had met de overgang van 2-3 en 4-5. Bij een beurt in juni heb ik dit aangeven. De monteur meldde bij het afhalen dat er wat spelling was en dat de DSG dus vervangen moest worden. Ik stond toen op het punt met vakantie te gaan en was een beetje bang dat dit door het euvel in de knel zou komen. Gelukking zeiden ze dat ik wel gewoon nog kon rijden maar dat na de vakantie er een afspraak gemaakt kon worden. Mijn auto komt van oorsprong uit België en er werd door de garage gelijk gechecked of deze vervanging onder de garantie zou vallen. Dat bleek gelukkig het geval te zijn....Na de vakantie meldde ik me bij de garage en daar bleek niks (meer) bekend te zijn over hetgeen geconstateerd was. Er was nergens gedocumenteerd wat de monteur gezegd/gezien had. Ik heb toen met iemand van de garage een ritje gemaakt maar hij kon niks vreemd ontdekken. Ik moet daarbij zeggen dat ik voorafgaand aan het garagebezoek een rit van ruim 300 km achter de rug had, dus de auto was goed warm. Men ging navraag doen bij de betreffende monteur, maar deze kon zich het niet herinneren. De auto heeft toen even stilgestaan en later bij het in de garage rijden viel het ineens op dat de DSG schokte en een ongewenste geluid maakte....enfin....oordeel was toch vervangen. Dat is begin november gebeurd. Ik durf niet met zekerheid te zeggen dat de vorige DSG ook de boel op 1200 toeren hield. Ik heb daar nooit zo op gelet, maar omdat ik voel dat de motor er echt aan moet trekken viel het me nu wel op. Bij 100 km is het toerental 2000, bij 120 iets daarboven. Wel heb ik altijd keurig mijn verbruik bijgehouden, welliswaar niet in Spiritmonitor, maar gewoon thuis in een spreadsheet. Ook rij ik vaak, nadat de olie op temperatuur is, met mijn verbruik in het display van de bc. Hierdoor weet ik goed wat normaal weergegeven werd en dat mij huidige verbruik op de bc daar van afwijkt. Ik ben in elk geval niet anders gaan rijden of andere type ritjes. Op een volle tank reed ik altijd rond de 700 km. Als ik nu 600 km haal mag ik blij zijn. Woon-werk verkeer is 22 km enkele rit. Het kan zijn dat het weer van invloed is, maar dat kan ik met de beperkte gereden kilometers (1980 km) sinds de vervanging nooit hard maken. Mijn verbruik vorige winter was in elk geval beter. Ik zal de komende tijd goed in de gaten houden of er een verschil is tussen de boordcomputer en het werkelijke(?) verbruik. Zou natuurlijk ook nog het geval kunnen zijn. Vanmiddag moet ik voor een rammel rechtsvoor naar de garage en zal het daar ook nog eens navragen of een toename in het gebruik te verwachten is. Sergeant
  5. Onlangs is de DSG 7 van mijn Roomster vervangen na ruim 28k km dienst. In eerste instantie voelde de nieuwe DSG prima, maar al snel had ik het idee dat de motor het zwaar had. Bij normaal rijgedrag houdt de DSG het toerental op 1200 en dat voelt niet goed. Daarbij komt dat het verbruik te veel is toegenomen: reed ik eerst dagelijks 6,3-6,8 l/100 km naar werk, nu is dat al snel 7,8-8,4. Ik ben geen techneut, kan iemand hier iets over zeggen? Sergeant
  6. Maar in elk geval niet meer zo veel trappen....zeker niet met de DSG! Stg.
  7. Had wel gepoogd op term "PON" te zoeken maar met maar drie letters is dat lastig.... maar inderdaad, errug positief zijn de berichten die ik heb gevonden niet. Ga het nog maar een keer proberen maar dan met uitgebreidere toelichting.
  8. En dan doel ik niet op de dikke ruberen matten achterin, dat veegt niet lekker, maar op de bekleding op en aan de onderkant van de achterbank. Met al dat zout van de afgelopen tijd geeft dat mooie grijze vlekken.... Maar nu je het zegt, misschien is de oplossing een ouderwetse deurmat bij voorkeur met de tekst "Voeten vegen" (voor als ze later kunnen lezen).
  9. Twijfelachtig....als je vooraf nooit eerder het juiste stuk gereedschap in handen hebt gehad of het bestaan ervan kende dan kan ik me enigzins voorstellen dat als een collega-garage(?) je het beoogde materiaal leent, je er dan vanuit gaat dat dit compleet is. Weet niet in hoeverre het te beoordelen was dat het materiaal incompleet was. Ze hebben wel gezegd nu met de te plaatsen bouten naar de collega te gaan om er zeker van te zijn dat ze nu wel materiaal hebben waarmee dat hek eindelijk vastgezet kan worden. Maar EdK heeft wel een punt, mijn auto heeft geen 220V stopcontact en tijdens het inbouwen zal zeker een paar keer de deuren/klep open moeten. Inschatting is dat het echter niet veel tijd kost. Al het voorbereidende werk zoals gaten boren is al gedaan. En anders moeten ze maar op een droge dag komen. Het bespaart mij in elke geval het ritje heen/weer. Aan de andere kant....die leen-Yeti zie ik ook wel zitten :drive1:
  10. En daar horen dus die hamertjes achterin ook bij (of de electrische raambediening om maar wat te noemen ). Maar goed, de sergeant begint langzaam de boel onder controle te krijgen. Alleen nog even erin stampen dat ze de voeten moeten vegen vóórdat ze instappen en niet nádat ze zijn ingestapt :dizzy1:
  11. Hmmm, ik ben bang dat als ik ook maar één hamer achterin bevestig dat ze elkaar ermee te lijf gaan, of nog erger, het interieur van de Roomster. De achter geplaatste asbak en de opklapbare middensteun die vanuit de kinderstoelen met de voeten te bereiken waren, waren binnen tien minuten onderdeel van het spel "Trap open dat ding". :evil(1): Stg.
  12. Even een update.... verleden week vrijdag wederom bij de dealer geweest voor het plaatsen van het hek en de onbrekende dorpelstrip. Er was gereedschap geleend bij een ander bedrijf waarmee het klusje geklaard zou kunnen worden. Na twee koppen koffie, een aantal potjes poker via de gratis Wifi-aansluiting (houwe zo deze service!) en me verlekkerd te hebben aan een zilverkleurige Yeti (als ik het geld toch eens had....) kwam een medewerker met de twee bekende mededelingen: "Mijnheer, we hebben goed en slecht nieuws. Het goede nieuws is dat de dorpelstrip erop zit, het slechte nieuws is dat het hek nog niet geplaatst kan worden". Tja, mij hoor je niet klagen hoor op zo'n moment. Het alternatief van de start van deze dag was gewoon werken.... Voor de dealer is het natuurlijk ook niet leuk dat het weer niet gelukt is. Het gereedschap dat geleend werd bleek na telefonisch contact niet compleet te zijn waardoor het plaatsen nog steeds niet mogelijk was zonder de boel (onnodig) uit elkaar te halen. Al met al hebben ze er redelijk wat tijd in gestoken en dat voor een rek van 205 euries (incl. plaatsing).... Als oplossing is er nu aangeboden om het hek dan maar voor MIJN deur te komen vastzetten zodra ze er zeker van zijn wel het juiste gereedschap te hebben. Ik vind dat een nette oplossing. Het geeft mij in elk geval het gevoel dat ze je als klant zo goed mogelijk proberen te helpen. Als het uiteindelijk allemaal gelukt is, is het voor hun ook een mooi leermoment geweest! Stg.
  13. FF checken bij de rest van Skoda Forum Europe lezend Nederland.....hebben jullie wel eens een vraag gesteld aan Pon Mobiel BV en daar een antwoord op gekregen dat aansloot bij de vraag? Ik krijg óf een antwoord dat niet over mijn vraag gaat en/of wordt ik doorverwezen naar de dichtsbijzijnde dealer. Beetje het van het kastje naar de muur gevoel.... Stg.
  14. MissionL? Ongeacht of het nou een aanvulling is op de huidige Skoda vloot of niet.....dat is toch geen naam voor een auto?!
  15. Ben er zojuist achter gekomen dat tussen mijn autopapieren vd oorspronkelijke Belgische Roomster ook een kaart zit van Wecare Garantie+2. Volgens website Wecare gaat garantie mee als de auto verkocht wordt, maar of dat dan ook geldt als de auto België verlaat kan ik nergens vinden. Iemand in Nederland ervaring met Wecare? Stg.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe