-
Aantal items
292 -
Registratiedatum
-
Laatst bezocht
-
Dagen gewonnen
5
gerardus won de laatste dag op 17 augustus 2012
gerardus had de meest gelikete inhoud!
Profiel Informatie
-
M/V
Man
-
Woonplaats
't Gooi
-
Interesses
wat niet.....
Auto
-
Merk
Skoda
-
Type
Yeti 1.4TSI Greentech
-
Uitvoering
Comfort
-
Motor
1.4 TSI 122pk/200nm
-
Transmissie
Hand-6
-
Kleur
wit
-
Bouwjaar
2012
-
Eigenaar sinds
30 maart 2012
-
Kilometerstand
9300
-
Opties
LM-velgen, extra getint glas achter, alu dakrail, spiegels carrosserie kleur, res.wiel.
-
Accessoires
Trekhaak
-
Radio- / Navigatiesysteem
Swing
-
Spritmonitor gebruikersnaam
gerardus
-
Spritmonitor ID
507569
Recente bezoekers van dit profiel
De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.
gerardus's prestaties
Newbie (1/14)
23
Reputatie
-
Het luchtfilter is de stofzuigerzak!
- 150 antwoorden
-
Tja, dan mis je een elektrotechnisch schema. Is op internet ook niet te vinden... Wellicht te krijgen via importeur middels een pdf?
-
De prijzen die ik betaal voor auto-onderdelen zijn consumentenprijzen. Dat die ook nog eens 4x over de kop gaan bij een garage of dealer, kan ik niet als normaal beschouwen. Jouw vak was ooit ook mijn vak en als ik vroeger een groepenkast, pvc buizen, draad etc. kocht bij de TU via het bedrijf waar ik werkte, dan genoot ik een korting. Kocht ik het materiaal als consument dan betaalde ik daar behoorlijk wat meer voor. Natuurlijk was die korting een extra verdienste voor mij. Maar zo werkt het niet bij garages. Zij laten de consumentenprijs nog enkele malen over de kop gaan. Ik denk dat je inkoopprijzen en consumentenprijzen door elkaar haalt
- 150 antwoorden
-
Als je zelf ervaring hebt met onderhoud van je auto, dan blijkt de garages voor onderhoudswerk met een "vork" schrijven. Zo'n onderhoudsbeurt kost echt geen 3 à 4 uur Cyrus. Misschien voor een leerling die alles dubbel moet bekijken, maar voor een vakman niet. Daar komt bij dat de gebruikte onderdelen en materialen vele malen over de kop gaan. De dure garagepanden moeten ergens van worden betaald... Ik vind een 4 bougies voor ruim €116,- een belachelijke prijs. De beste bougie b.v. van Bosch koop je via internet al voor rond de €7,- per stuk. Dat maal 4 is €28,- Nou dan mag de garage er van mij 15 voor rekenen, dan kom ik echt niet hoger uit dan €60,- Een interieurfilter koop je voor rond de 10 à 15 euro, maar nee de garage rekent €35,- . Kortom we worden gesneden bij het leven op het moment dat je je wagen de garage inrolt. Ik heb liever dat het luchtfilter van mijn motor wordt vernieuwd dan m'n interieurfilter. Bij 30k m'n olie en het oliefilter vervangen, dat is belangrijk. Dat geldt ook voor remvloeistof. Klinklare onzin om dat elke twee jaar te vervangen. Heb ik bij geen enkele auto ooit gedaan en altijd goed geremd....ook in de bergen waar de remmen toch een aardige temperatuur bereikt. Het is een nagenoeg gesloten systeem, dat vele malen beter is dan de systemen van de jaren '70 etc. Wel de leidingen bij iedere beurt checken en de remcilinders. Dat vind ik belangrijk. Zolang je remmen hard blijven, vooral bij veel remmen, dan is er niets aan de hand.
- 150 antwoorden
-
Ik begrijp niet goed waarom Peugeot en Citroën hier wordt afgekraakt. Prima auto's, maar anders dan een auto uit de VAG. Ik zie niet wat een Peugeot of Citroën slecht zou zijn dan m'n Skoda. Ik heb ruim 23 jaar Citroën gereden en naar volle tevredenheid. Die Franse auto's rijden heerlijk en ik heb altijd betrouwbare auto's gereden. Zeker de 2.0 HDi van m'n Berlingo was een super motor. Ik ben tot op heden zeer tevreden met m'n Yeti, maar ik zou de volgende keer weer net zo makkelijk een Citroën of een Peugeot nemen. Overigens wordt ik van de klachten rond auto's uit de VAG-stal ook niet altijd vrolijk.
-
Blitz karretje, waar zeker een markt voor zal zijn. Zie niet dat het een concurent is voor een Yeti. Een verschil tussen een driedeurs en een vijfdeurs auto. Wel voor die onogenlijke Nuke, wat een lelijk ding vind ik dat. Motorvermogen is wel indrukwekkend voor een 1liter motor. VW kan er wat van...
-
Bij ons in Huizen hebben we sinds een halfjaar ook een Lidl. Lidl heeft daar het hoofdkantoor en een ruime winkel, waar net als in Lelystad warme broodjes worden verkocht. Ook in het centrum van Eemnes hebben ze warme en luxe broodjes. Zeker de rozijnenbroodjes zijn hetzelfde als de Franse pain aux raisins en de Kampioentjes. Echt aan te raden. Ik vind ze super lekker. Voor de mensen hier die voor hun werk veel reizen is het handig te weten waar je voor weinig veel kunt halen, niet waar.
-
Dat is zeker een goede koop. Ik heb twee sets gekocht met twee lengten wissers voor de Yeti en een Suzuki Swift. Ik was vroeg en had nog keuze, natuurlijk. Hoe dan ook, je bent altijd voordeliger uit als je ze zelf koopt. Bij de dealer zit je zo tegen de 40 euro's en soms meer.
- 266 antwoorden
-
Gisteren rubber mattenset bij Lidl gekocht. Ziet er degelijk uit. Laat de sneeuw maar komen: m'n bodem kan het hebben ;-) Overigens zijn er ook flexibele ruitenwissers, zoals die al standaard op m'n Yeti zitten, waar ik erg tevreden over ben.
- 266 antwoorden
-
Tja, Hook, ik fiets bijna altijd naar m'n werk. Dat is ongeveer 12 km. Ben ik toch geen milieu-barbaar, mag ik wel stellen. Vorig jaar met sneeuw en ijs toch door fietsen en een paar keer onderuit gegaan. Nog steeds zonder iets te breken, want ja dat risico gaat met 60 jaar wel toenemen. Autorijdend Nederland is niet bepaald vriendelijk voor fietsers ook niet bij slecht weer. Gek genoeg lijkt dat per gemeente zelfs te verschillen. Fiets maar eens door Laren waar men vindt in dikke SUV's overal voorrang te hebben. Levensgevaarlijk en slecht voor m'n humeur. Dit jaar besloten om bij gladheid en vorst toch maar mijzelf te gaan verwennen en m'n Yeti er tegen in te zetten. Binnen m'n eigen woonplaats blijf ik lekker fietsen hoor.
-
Ik zie dat mijn reactie is bewerkt door Witte Yeti. Valt mij voor het eerst op. Waarom is dat? Puur belangstelling hoor. Hook, wellicht heb je daar wel gelijk in. Hoewel het ook zo is, dat een verbrandingsmotor die niet op bedrijfstemperatuur is meer schadelijke stoffen produceert. Vooral zouden dat zuren zijn, die bij korte stukjes niet verbranden en slecht zijn voor de olie en dus de smering. Dat is wat ik eens gelezen heb. Als dat dus zo is, dan is het snel op bedrijfstemperatuur brengen van je motor toch beter.
-
Ja, Busje, dat kan ook natuurlijk. Vandaag eens bekeken en ik vind eigenlijk de oude Peugeot manier het meest eenvoudig en simpel: stevig zeiltje op maat gemaakt met haak ogen. Spanelastieken met haakjes voor bevestiging aan je bovengrill en onder aan de carrosserie. Zo weg te halen en weer te bevestigen. Kan er ook “luikjes”met drukknopen in maken voor meer ventilatie. Mooi? Nee net echt, maar wel doelmatig en ach van korte duur in dit land.
-
Hilversum mag dan trots zijn op z'n turbotunnel in aanbouw verder is het een gemeente waar je je ergste vijand nog niet in wil sturen. Eénrichtingverkeer lijkt door Hilversum te zijn uitgevonden. Ook voor fietsers weten ze fietspaden zo te wijzigen dat het alleen maar levensgevaarlijk wordt. Ben er geboren en getogen, maar wil er voor niets niet meer wonen. Alleen nog werken....effe nog.... Oh ja ook om te tanken bij Tango
-
Of deze: De magische rotonde van Swindon | Views: 6501 keer © - In Engeland heeft men een zeer bizarre rotonde gemaakt, een rotonde die op zichzelf weer 5 andere kleinere rotondes bevat. De rotonde ligt in Swindon en werd gebouwd in 1972. Tot overmaat van ramp moet je deze rotonde tegen de klok in nemen aangezien we met Britten te maken hebben. De 'Swindon Junction' is verkozen tot slechtste knooppunt in Groot-Brittannië! Wah, om gek van te worden......