-
Aantal items
66 -
Registratiedatum
-
Laatst bezocht
-
Dagen gewonnen
3
canonex won de laatste dag op 21 september 2022
canonex had de meest gelikete inhoud!
Over canonex
- Verjaardag 02/07/1972
Profiel Informatie
-
M/V
Man
-
Woonplaats
Vlaams-Brabant (BE)
-
Beroep
Backup consultant
-
Interesses
Festivals (Werchter, Graspop), badminton, volleybal, snowboard
Auto
-
Merk
Skoda
-
Type
Enyaq ev80
-
Uitvoering
Launch+
-
Motor
80kW
-
Transmissie
DSG-6
-
Kleur
Quartz grey
-
Bouwjaar
2021
-
Eigenaar sinds
2021
-
Kilometerstand
20
-
Opties
bijna alles
-
Accessoires
rubberen matten
-
Radio- / Navigatiesysteem
?
Recente bezoekers van dit profiel
De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.
canonex's prestaties
Rookie (2/14)
- Zeldzaam
- Zeldzaam
- Zeldzaam
- Zeldzaam
- Zeldzaam
Recente badges
31
Reputatie
1
Community antwoorden
-
Bedankt alvast. Is inderdaad heel irritant. Vandaag op een traject van 30 minuten wel zeker 50x de melding gekregen met de bijhorende pieptonen. Al die dingen werkten vroeger op mijn Superb veel beter. Snap niet hoe ze dit kunnen.
-
Zijn er nog Enyaq rijders die regelmatig de melding 'Travel Assist niet beschikbaar' krijgen? Er zijn dagen dat ik deze melding soms 20x krijg en dan telkens aan, uit, aan, uit ... En dan andere dagen dat ik niets krijg. In het begin dacht ik inderdaad een vuile voorruit maar dit blijft terugkomen. Is het eigenlijk de sensor in de voorruit of in de grill? Nog niet naar de dealer/garage geweest maar gaat niet lang meer duren.
-
Vandaag is die dus binnengeweest en een upgrade gekregen van versie 106 naar 108. Is/was blijkbaar een gekend probleem en ook op de VW EV's.
-
Welke storingsproblemen had je juist? En op welke softwareversie zit je nu dan? Bij mij hapert het mediasysteem af en toe. Soms stop ik dan en is het nadien weer beter. Maar ook al 2x gehad dat die volledig zwart was (geen gps, geen telefoon, geen airco, ...) en dit kreeg ik toen niet goed: 3x gestopt en uitgestapt maar er werkte niets. Gelukkig maar 2x gebeurd maar binnenkort moet ik die toch eens bij de garage afzetten ter controle.
-
Nog iemand dit voor bij de Enyaq? Het infotainmentscherm valt af en toe (nu toch al 3x) uit tijdens het rijden. GPS, muziek en verwarming valt allemaal weg. De enigste oplossing dat ik tot nu toe heb is stoppen, uitstappen (zodat alles uit gaat) en terug vertrekken.
-
Naar een loopplank moet ik ook eens kijken maar dan wel ééntje voor de achterbank waar onze retriever ligt als we ze meenemen. In de Superb geraakte ze zelf meestal nog in maar de Enyaq is een pak hoger dus lukt niet meer (beginnende artrose). En ik wil niet telkens die bijna 40kg opheffen 😄
- 3 antwoorden
-
- 1
-
- beschermfolie
- dorpel
-
(en 1 meer)
Getagd met:
-
Is dat gemakkelijk doenbaar? Met zo'n folies (toch bij smartphones of tablets) krijg ik altijd van die blaasjes en dat zou niet goed zijn op de achterbumper 🤔
- 3 antwoorden
-
- beschermfolie
- dorpel
-
(en 1 meer)
Getagd met:
-
enyaq Enyaq liefhebbers.....allemaal de Autoweek kopen nu!
canonex reageerde op oud-lid's topic in Autonieuws
Die titel 'volumineuze Enyaq is het tegenovergestelde van de Skoda's uit de jaren 70 en 80' 🤔 Die journalist heeft precies een paar decennia gemist. De Octavia's en Superbs van de laatste generaties zijn toch heel ruim. En dan nog maar gezwegen van de Kodiaq. -
Ik heb (voor onze belgische regering en electriciteitsmaatschappijen weer iets nieuws bedacht hadden) alles aangepast naar 3-fase. Kan nu dus laden aan 11kW. Maar als ze straks met die piekbelasting beginnen ga ik die weer moeten limiteren naar 3 of zo. Krijg wel de stroom terugbetaald maar die piekberekening nemen ze er niet bij.
-
Wij zitten met het bedrijf bij Leaseplan en dit zijn dit jaar overgeschakeld naar BlueCorner voor de laadpalen. BlueCorner installeert echter niet zelf en werkt in onderaanneming met Unit-T. De installatie werd ingepland in samenspraak met Leaseplan die hen laat weten wanneer de wagen ongeveer geleverd wordt. Bij de afspraak kreeg ik eerst twee nederlandse installateurs, bleek echter dat het nodige materiaal geleverd was in hun stock (±50 km van mijn adres). Er moest ook nog een belgische technieker komen dus ging één al die stukken halen. Tegen de middag was die terug en kon de installatie beginnen. Op het einde toen ze wilden vertrekken werkte een deel in mijn huis niet meer dus mochten ze de kasten weer open doen en controleren. Nadien was het wel in orde. De keuring nadien was in orde op wat administratie na: ze hadden geen informatie bij de nieuwe zekeringen geplakt en er wordt blijkbaar ook geen verplichte CE sticker geplaatst (is blijkbaar in overleg tussen BlueCorner en Unit-T maar kan wel zorgen voor een gefaalde keuring afhankelijk wie dit doet). Toen ik de wagen echter had moest ik wel contact opnemen met beide partijen want de zekeringen stonden niet aan (je moet eigenlijk officieel eerst je keuring hebben). Toen lieten ze me via mail weten dat 'als ik een mondelinge goedkeuring gekregen had ik die zekeringen op mocht zetten'. Ik heb dit verleden weekend toch maar gedaan en heb goed kunnen laden. De BlueCorner website waar je alles kunt nakijken is amateuristisch. En best kun je ook navragen bij installatie of ze iets extra kunnen installeren of configureren als je zonnepanelen hebt. Bij een collega van mij hebben ze dat gedaan en die kan het opladen beperken tot wat de zonnepanelen geven. Als ze straks in België met die speciale piekbelasting of -berekening komen kun je zo het gewone verbruik beperken. Ik moet nog nagaan of dit bij mij gedaan is of nog kan gedaan worden. Heb wel de indruk dat alles nogal snel gaat voor al die bedrijven. Bij Unit-T moesten ze nederlandse collega's gebruiken omdat ze niet meer kunnen volgen met aanvragen. Doch in Nederland gelden andere regels dan hier in België dus moesten die mannen elkaar steeds controleren.
-
Mijn collega zijn nieuwe ID.4 is al teruggeroepen en al een 2de keer in de garage voor problemen met de HUD. Dus die Deutsche Grundlichkeit bestaat volgens mij niet meer.
-
Dit weekend voor de 1ste keer geladen met de thuispaal. Had via die Skoda Connect (of MySkoda) ingesteld dat die maar tot 80% mocht laden. Het laden op zich ging goed doch voor ik het opgemerkt had zat die al aan 94% en heb die toen maar manueel afgekoppeld. Weet er soms iemand of er nog iets moet gedaan worden? Misschien op/in de auto zelf?
-
Zalig. Ben 1.5uur bij de garage geweest waar ze alles in detail uitgelegd hebben. Was al blij dat ik veel kende van de Superb want anders zou het nog langer geduurd hebben. Zo vlot dat die rijdt. Niet super sportief (vergeleken met bijv. Model3 of Polestar2) maar meer dan genoeg. En die luxe 😍 en comfort. Die lane-assist moet ik nog eens uitzoeken want in vergelijking met de Superb gaat deze toch vlot over de lijn. Misschien dat ik de opties nog eens goed moet controleren. Heb ook al gemerkt dat je met dat automatisch afremmen toch moet oppassen. Al een paar keer de indruk gehad dat die verder ging en dat ik dan maar zelf remde. Ben wel nog wachtende op wat accessoires die precies verdwenen zijn (of volgens de garage niet geleverd zijn). Ga dit weekend eens laden ook hier thuis. Direct een 1ste test van de BlueCorner laadpaal en de verkregen badge. Heb nog genoeg batterij maar wil dit niet testen als die bijna leeg is 😆 Bij mijn collega's ging dit toch goed: nog iemand met een Enyaq, iemand anders met een ID.4, iemand met een Model3 en binnenkort nog een Enyaq en een Mach-e.
-
Jawel, vandaag de blijde bestuurder geworden van een prachtige Enyaq: Wat een geweldig gevoel (altijd natuurlijk als die nieuw is 😄)
-
Ik ook normaal. Heb gehoord dat de papieren en nummerplaat volgende week geleverd worden bij de garage. Ze moeten er nog mee naar de keuring vanwege de trekhaak en de 1ste zou ik die mogen ophalen. Aftellen 😍