Procedures na de finish zijn rommelig in Miami: allereerst het gedoe om vanaf de pitstraat naar het podium te komen, maar wat mij echt verbaasde: als ik het goed gezien heb, ging Max pas wegen net voor ie het podium op ging, maar eerder voor ie in de Jeep naar het podium stapte kreeg ie wat te drinken van het team. Als het totaal gewicht van Max en de auto te laag was (door vochtverlies tijdens de race), dan is dat doordat er van alles is gebeurd tussen finish en weegmoment niet meer vast te stellen. Ik verwacht niet dat RB zo stom zal zijn om het daar op aan te laten komen, maar is wel een grote misser van de organisatie in Miami. Checo heeft het ook netjes gedaan, zeker als je nagaat dat ie de helft van de race met 20 kW minder vermogen moest rijden vanwege een kapotte sensor.
Opvallend dat ik weinig gehoord heb over de stuurfout van Norris, die gewoon tegen het voorwiel van Gasly aanreed, die gewoon problemen met zijn auto had, en probeerde uit de weg te rijden en richting pitbox te rijden. Lewis weer aan het klagen dat de strategie hem niet heeft geholpen, en zeer bijzonder: hij gaf tijdens de SC aan dat hij vertrouwde op de beslissing van het team om wel/niet banden te wisselen. Russel heeft zelf het voordeel gehad, doordat hij zelf aangaf nog even te willen wachten met een bandenwissel om te zien of er misschien nog een SC/VSC zou komen.