Ga naar inhoud

Er waren de afgelopen periode wat problemen met het posten van nieuwe berichten en het registreren van nieuwe accounts. Deze problemen zijn inmiddels verholpen! Excuus voor het ongemak.

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 06/21/21 in Berichten

  1. Sinds vrijdag is mijn Skoda Connect van de Enyaq niet meer verbonden. Dit is exact 1 week na het ingebruiknemen van Skoda Connect... Er volgt dan na lang wachten een melding dat de auto niet online is welke je weg moet klikken met OK. Een korte google actie liet zien dat er meer mensen zijn met ditzelfde probleem. Tijd dus om uit te zoeken hoe je het kan oplossen! Open het opbergvakje naast het stuur Trek deze door het naar binnen duwen van de vergrendeling nog verder open zodat hij er uit kan. Dit ging bij mij behoorlijk stroef, het plastic is zeer stevig en duwt dus niet zo makkelijk in... Lokaliseer zekering 19 (is één van de kleinere zekeringen met waarde 5), deze is omschreven als 'Instrumentenpaneel, noodoproep, online-diensten' Verwijder de (19) zekering (met een klein tangetje of de speciale zekeringtool die schijnbaar ergens in de zekeringkast van de motorkap zit, lekker dichtbij ook... - ik heb dus gekozen voor een tangetje) Sluit de auto af en laat hem zo een minuut of 5 staan (de auto moet helemaal uit zijn incl. de boordcomputer). Ik heb met opzet ook de sleutel ergens neergelegd zodat niks de auto weer kan activeren. Open na die 5 minuten de auto weer, plaats zekering 19 terug en doe het opbergvak weer dicht. Je zal zien dat je auto nu weer probeert te verbinden met LTE en Online komt! (Optioneel als de wagen nu wel online is, maar nog steeds geen update geeft in de MySkoda app) Helaas zat bij mij Skoda Connect (MySkoda app) nog steeds muurvast. Optie A is dan het infotainment een keer herstarten (10 seconden powerknop indrukken). Optie B, als de auto dan nog steeds niet synct: Ik besloten heb de auto uit mijn app te verwijderen en opnieuw te pairen. Het duurde (net als de eerste keer) even voordat ik door het proces was met de QR code (trage servers?). Maar na opnieuw koppelen en een minuutje geduld werkt alles weer zoals het hoort. Nu dus nog even afwachten of dit goed blijft werken en of hij het op korte termijn niet opnieuw gaat begeven...
    1 punt
  2. Leuk al die nieuwe functies op de Enyaq, maar er is er één in het bijzonder die nogal storend kan werken: Travel Assist/ACC i.c.m. verkeersborden herkenning. Deze functie leest verkeersborden en informatie van de navigatiekaart en past die snelheid vervolgens direct toe. Mooi als het goed werkt. Maar buitengewoon gevaarlijk als hij de mist in gaat. Zo heb ik al meermaals gehad dat hij i.v.p. 80/100 opeens 130 wil rijden of andersom opeens 50/30 wil rijden waar je 100/120 mag... Om voorkomen dat je nooit meer Travel Assist of Adaptive Cruise Control wilt gebruiken kan je ook gewoon deze functie uitschakelen als onderdeel van Travel Assist. Ga naar de instellingen van de hulpsystemen Kies voor het Adaptive Cruise Control icoon Schakel 'Voorspelling toegestane snelheid' uit. Na dit ingesteld te hebben anticipeert de auto nog wel op rotondes e.d. Ook zie je nog gewoon wat de auto denkt dat je mag rijden, alleen nu zonder ingreep.
    1 punt
  3. Ik weet nog dat ik als kind met een half oog naar de Formule 1 op Zandvoort keek, er op de (zwart-wit) tv was te zien dat er een auto in de brand ging met de coureur er nog in. Als kind vond ik dat vooral saai, steeds onderbrekingen en dan weer even beeld, maar voor mij als onwetend kind weinig spanning. (Dit moet het ongeluk van van Roger Williamson in 1973 geweest zijn). Later als tiener met vrienden regelmatig naar races op Zandvoort geweest (vooral Pinksterraces, hemelsvaartsdag, en Paasraces, en later de Marlboro racedag). Dat was leuk spectaculair, en zeer betaalbaar voor de plekken in het duingebied. Eind jaren 80 ging ik in Eindhoven werken en wonen, en keek vaak op zondagmiddag de Formule 1, op de zenders waar het zichtbaar was (vaak RTL-luxemburg, maar ook Duitse, Belgische en Engelse zenders), maar niet iedere wedstrijd was zichtbaar. Een aantal jaren later kwam ook RTL-Nederland met uitzendingen over de Formule 1, en door het commentaar van Olav Mol steeds meer bijgeleerd over de sport. Ook de BBC had een geweldige commentator in Murray Walker. Met toendertijd de Belgische coureur Thierry Boutsen die vaak andere coureurs frustreerde door ze er ondanks blauwe vlaggen, rondenlang achter te houden, de strijd tussen Alain Prost en Ayrton Senna, later Senna en Schumacher enzovoort. Voor mij steeds een combinatie van technologie, slimme strategie en goede coureurs. Zo herinner ik me ook een team dat een paar decennia terug voor het eerst een eigen (goedkope) windtunnel had laten bouwen, en met wat beelden van de windtunnelmetingen naar buiten kwam. Ik viel toen bijna van mijn stoel van ongeloof: ze zetten de auto's in de windtunnel, zonder draaiende wielen, waardoor je een totaal verkeerd beeld krijgt van de luchtstroming rond de auto (ik heb in mijn opleiding en stages in een stuk of vier verschillende windtunnels metingen gedaan, en ik schat zo'n 10 windtunnels van binnen gezien, dus ik weet er iets van). De jaren daarna kwam het team er ook achter, en na het wegsturen van de verantwoordelijke aerodynamicus, kwam het langzamerhand in orde. Vroeger Gijs van Lennep al een klein beetje als F1 coureur gevolgd, en vanaf Jos Verstappen eigenlijk alle Nederlandse F-1 coureurs ook gevolgd. Er zijn eigenlijk 2 sporten die ik serieus volg: langebaanschaatsen en Formule 1.
    1 punt
  4. Ik zal vanavond nog even een samenvatting en analyse schrijven.
    1 punt
  5. Verkeersborden herkenning via de navigatiekaart is toch geen verkeersbordenherkenning? Echte verkeersbordherkenning werkt volgens mij via een camera, met software voor de herkenning van de borden. Alleen gaat dat vaak niet goed, doordat onderborden niet 'gelezen' worden door het systeem. Bijvoorbeeld bij de borden met de max. snelheid van 100 km/u tussen 7 en 19 uur, wordt het onderbord niet meegenomen, dus voor de auto is het 'altijd' max. 100 km/u. Probleem is ook dat veel onderborden geen standaardtekst hebben, en de verschillende talen, waardoor het gewoon niet goed werkt.
    0 punten
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe