Vandaag is voor het eerst echt onderhoud aan de Fabia in mijn opdracht gepleegd (garantie-reparatie en vervangen banden tel ik even niet mee). Volgens de info systemen kon ik nog zo'n 11.000 km en 130 dagen wachten, maar ik geef liever wat extra geld uit aan onderhoud dan aan een nieuwe turbo (door slechte smering/vuile olie bij te lange onderhoudsinvallen). Ik heb de auto ondertussen anderhalf jaar en zo'n 19.000 km gereden, dus het lijkt dat ie zich echt aan het variabele interval van 30k km (of 2 jaar) houdt. De bougies waren ook aan vervanging toe, zaten er zelfs al 4000 km overheen, en remvloeistof zou over een paar weken moeten, dus alles tegelijk gedaan, samen met een fabrieksupdate in het nieuwe pand in Nuenen.
Overigens is het nieuwe pand nog niet af: het is volop in gebruik, maar bijvoorbeeld de wachtruimte voor klanten op de 1e etage is nog niet klaar, daarom mocht ik vandaag in de (grotere) personeelskantine wachten, tot de Faab mee mocht naar huis.