Ga naar inhoud

Er waren de afgelopen periode wat problemen met het posten van nieuwe berichten en het registreren van nieuwe accounts. Deze problemen zijn inmiddels verholpen! Excuus voor het ongemak.

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 04/14/19 in Berichten

  1. Bij deze is het echt een prima combinatie van geschikt voor dagelijks comfortabel gebruik en desgewenst een beetje uit de band springen. Voor mij (ons) ideaal. Kan me voorstellen dat het de die hard hot hatch liefhebbers minder kan bekoren
    1 punt
  2. Veel mensen denken dat je met een pittige auto niet rustig en relaxed kunt rijden, maar bij veel GTI-achtige auto's gaat dat zelfs beter dan bij een instapmodel, doordat de motor niet hard hoeft te werken bij een gewoon ritje. Ook het brandstofverbruik is niet per definitie hoger bij een potente auto, in het verleden ook gezien in vergelijking met de auto's van mijn vader: zowel bij de Golf I als bij de 1e generatie Ibiza had ik een auto met een sterker blok, maar dat reed wel zuiniger (ook als ik eens in de auto van mijn vader reed, verbruikte ik meer dan met mijn eigen auto). Later toen ik in een Cordoba reed en mijn vader in een Ibiza van dezelfde generatie weer precies hetzelfde.
    1 punt
  3. Net even een leuk ritje gemaakt. Eerste indrukken: Je kunt met deze auto ook heerlijk rustig toeren. Voelt echt heel relaxed aan door het hoge koppel en de robuustheid. Het voelt allemaal heel solide aan, ligt als een blok op de weg en neemt bochten alsof het niets is. Trap je het gas dieper in en vooral in de sportstand dan is het heerlijk versnellen en moet je helaas snel weer van het gas om geen kans te lopen je rijbewijs te verliezen. Audio systeem is echt top. Het is genieten, ook voor mijn echtgenote. Was een beetje bevreesd dat het allemaal wat te heftig zou zijn voor haar, maar ze voelt zich er heerlijk comfortabel en veilig in. Verbruik viel me ook niet tegen. Iets van 1 op 15,5 heen en 16,5 terug. Wel grotendeels max 100 in stand normaal , met een paar uitspattingen in de sportstand en met de flippers. Die laatste zal ik niet veel gaan gebruiken denk ik; heeft ook weinig zin, want de DSG schakelt op gegeven moment door, of je dat wil of niet.
    1 punt
  4. Warsteiner wordt tegenwoordig in NL volgens mij door een grote brouwer gedistribueerd, mogelijk Heineken. Plek in de schappen heeft vaak ook veel te maken met de betrokken partijen, een mooi voorbeeld daarvan is bier van brouwerij De Molen uit Bodegraven: toen de brouwerij nog eigendom was van de brouwers en zij zelf de distributie regelden, was het alleen te vinden in bierspeciaalzaken in NL (maar wel een topper in Amerikaanse bierratings). Vanaf het moment dat de distributie (en een deel van de aandelen) bij Swinckels (Bavaria) zat, zag je het steeds meer in supermarkten en gewone slijterijen, en sinds de brouwerij volledig ingelijfd is door Swinckels Family Breweries, is het ook (relatief) makkelijk te vinden in de schappen.
    1 punt
  5. Ja dat dacht ik al. Vond het wel zo simply clever op het stuur ?
    1 punt
  6. Ik zie nu pas het verhaal van Warsteiner. ? Op zich vind ik zo'n treintje altijd vervelend: je ziet uiteindelijk veel minder dan wanneer je lopend door een brouwerij gaat. In zo'n treintje heb je ook nog wel eens zo'n 'orkestband' met het verhaal terwijl je wordt rondgereden, dat is ook een reden dat ik de voorkeur geef aan een deskundige gids (en geen student die door de cursisten uitgelegd moet worden wat we te zien krijgen). Nu ben ik misschien ook wel verwend met brouwerijbezoeken: niet alleen heb ik al heel wat brouwerijen bezocht (ik schat 60-80), maar ook bij middelgrote brouwerijen als Lindeboom speciaal door de brouwmeester rondgeleid, en destijds bij Oranjeboom in Breda zelfs met een groepje van 7, rondgeleid door de directeur van Inbev-Nederland. Het meest bizarre dat ik ooit heb meegemaakt was bij Grolsch: ik was daar ooit op een excursie geweest, en 5 jaar later was ik daar opnieuw vanwege een lezing over hop. Werd ik herkend door de rondleider van Grolsch (die wekelijks tientallen rondleidingen deed), van 5 jaar daarvoor. Persoonlijk ben ik geen fan van Duitse pilseners: pils wat bitterder is vind ik lekker, en minder bitter pils ook, maar de bitterheid van Duitse pilseners (en van o.a. Brand) bevalt mij niet. Dat is overigens smaakvoorkeur, en heeft niets met kwaliteit te maken. Radlers vind ik verschrikkelijk: te veel limonade, te weinig bier.
    1 punt
  7. Nou, ik ben er ontzettend blij mee. Van alles ingesteld en uitgezocht en het wijst zich allemaal vanzelf. Niet zo gek met de Skoda ervaring natuurlijk. Led licht is prachtig.Moest wel de navigatie updaten. Eén ding is me nog niet duidelijk. Bij mijn vorige auto zat op de rechterkant van het stuur een telefoonknopje. Dat zie ik nu niet, dus ik vraag me af waar ik op moet drukken als ik word gebeld. O ja, hij rijdt fantastisch ?
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe