Ga naar inhoud

Er waren de afgelopen periode wat problemen met het posten van nieuwe berichten en het registreren van nieuwe accounts. Deze problemen zijn inmiddels verholpen! Excuus voor het ongemak.

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 04/11/16 in Berichten

  1. N.a.v. het fotografie topic bij deze een topic over drones... Ik voorzie namelijk dat dit een heel ander soort topic gaat worden Ik ben zelf één van die mensen die zich doodergert aan die hersenloze gekken die hun speeltje op de meest idiote plekken loslaten. Met alle gevolgen van dien. De hoogste foto was op 120 meter. Op de plek waar ik vloog landen geen vliegtuigen. Er vliegen ook weleens helikoptertjes e.d. die niet onder de 300 meter mogen komen. Het spreekt voor zich dat je je wel even mag verdiepen in een kaartje als deze: http://www.vliegjedroneveilig.nl/kaart/ Ook heb ik zelf een (betaalde) app met daarin alle geregistreerde vluchten. Niet dat je er snel mee in aanvaring komt, maar toch. Erger zijn de paragliders e.d. die het zelf ook niet zo nauw nemen. Ter info, de grootste merken met kant-en-klare drones zorgen via GPS voor het afdwingen van een aantal locatie gebaseerde regels (hoogte). Standaard max 120 meter, traploos aan te passen tot 500 meter (incl. de nodige waarschuwingen). Als je hem van GPS afhaalt kan hij zeker 2-3 KM hoog komen denk ik... Troep die je via alieexpress/intertoys koopt kan alles doen wat je wilt (+/- 90 euro).. De betere drones kosten al snel 1000-1600 euro. Die vlieg je liever niet in het water, tegen de hoogspanningskabel, vliegtuigjes, etc... Nou zeg ik niet dat ik me altijd aan alle regels houdt (je kon zien waar ik vloog), maar met gezond verstand kom je een heel eind. Onderzoek de plek, blijft alert en neem geen risico's. Meestal vormen kijkers de grootste problemen, lopen in de weg, zitten aan je apparatuur en blijven niet op afstand bij een landing...
    1 punt
  2. Dit toont vertrouwen in je eigen merk aan! Zie deze link naar Autoblog.nl
    1 punt
  3. Hoogte Meestal komen de vliegtuigen die op schiphol willen landen op ongever 1500 meter hoogte over Almere. Zoals eerder genoemd op z'n laagst 500 meter (ook wel eens daadwerkelijk gezien). Op een bepaalde plek, zo ongeveer dezelfde afstand zullen de vliegtuigjes van Lelystad dat dus ook doen Desondanks gaat dat prima samen met zowel de nieuwe regel <120 meter als de oude <300 meter. Zeer waarschijnlijk hebben ze die regels op elkaar afgestemd Opmerking: We kunnen alleen maar raden of de wetgever gedacht heeft aan aanzuiging van drones, of dat dit gewoon getoetst is en daarom de cijfers zijn zoals ze zijn. Locatie Zoals in post 1, alinea 2 aangekaart (lol) moeten alle modelbouwvliegers zich houden aan de CTR's. https://nl.wikipedia.org/wiki/Control_Region Een kaart met CTR's is zeer snel te vinden, niet alleen in post 1 maar ook gewoon op google. http://images.lmgtfy.com/?q=ctr+kaart Beste kaart die ik zo snel kan vinden: http://www.drone.aeret.nl/ (hebben ook een app) Zolang je buiten deze CTR's en EHP's vliegt voldoe je aan de regels. Kortom dit gaat ook samen met het overige vliegverkeer. Anders dan @EdK schijnbaar deed met de vliegers (België heeft geen officiële lijst/gebieden meen ik) Het geen Joost aangeeft over de Meerkoet gaat helemaal niet over drones, maar over alles wat de meerkoet kan (ver)storen. Ik ga er vanuit dat er hier nog tig andere voorbeelden van zijn. Opmerking: Aanvullend dus niet bij gebouwen, wegen, etc, etc. Waarom niet: http://www.dronewatch.nl/2016/04/08/op-hol-geslagen-drone-crasht-door-raam-kantoorgebouw/ Gewicht Alle genoemde drone regels zijn alleen van toepassing bij drones die de overheid classificeert als <4 kg. Alles anders dan dit getal doet er niet toe voor deze regels. Uiteraard speelt het wel mee met wegwaaien, op je kop krijgen, overige schade, etc. Alleen botst het niet met regels, ook niks aan de hand dus. Bronnen: http://wetten.overheid.nl/BWBR0019147/2015-07-01 http://www.vliegjedroneveilig.nl/dos-en-donts/ http://www.drone.aeret.nl/ http://www.aeret.nl/wp-content/uploads/2015/06/Handleiding-Drone-PreFlight-1.06.pdf << Aanrader! Korte samenvatting (filmpje is van April 2016) Wat mis ik nog? Zijn er verder nog potentiële zaken die ik over het hoofd gezien heb als het gaat om regels? Of zijn alle andere argumenten enkel gevoelens die niks te maken hebben met regels? Krijg namelijk het gevoel dat ik iets sta uit te leggen wat er eigenlijk niet toe doet. Het gevoel van onveiligheid of risico's ga ik niet weg kunnen nemen ook al zou iedereen zich aan de regels houden
    1 punt
  4. Heb ff snel wat met contrast, helderheid, levels, scherpte gespeeld en de horizon recht gezet. Maximaal één minuut per foto. Heb nu nog geen perspectiefcorrectie en dergelijke toegepast en ook niets met de saturatie gedaan. Het kan dus nog veel beter Wat je mooier vindt, is natuurlijk vooral een kwestie van smaak. Gelukkig kan je qua bewerken alle kanten op. DJI_0101_2A by marcoeoscanon, on Flickr DJI_0092A by marcoeoscanon, on Flickr
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe