Ga naar inhoud

Er waren de afgelopen periode wat problemen met het posten van nieuwe berichten en het registreren van nieuwe accounts. Deze problemen zijn inmiddels verholpen! Excuus voor het ongemak.

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 07/17/15 in Berichten

  1. Plastiroad Twee Nederlandse bedrijven VolkerWessels en KWS Infra werken samen aan de ontwikkeling van een nieuwe bedekking voor onze wegen. Als het van de bedrijven afhangt leggen we binnenkort onze wegen aan met plastiek. Het nieuwe concept PlastiRoad voorziet dat plastiek en kunststof tot prefab wegdelen worden verwerkt. Veel lichter, makkelijker om te ontwikkelen en minder duur dan de momenteel gebruikte olieproducten. De nieuwe productieprocedure biedt tevens het voordeel van een holle constructie. Dat betekent dat er ruimte is voor kabels, leidingen en water. Ook door het lichte gewicht is het ideaal voor een zandondergrond. Bovendien biedt PlastiRoad een veel langere duurzaamheid bij temperaturen van -40 tot 80 graden. De bedenkers schatten dat de levensduur van de wegen verdrievoudigd kan worden. Wat minder onderhoud betekent. En ook minder files natuurlijk. Wij hebben echter onze bedenkingen bij deze innovatie. Hoe zit het met de reparatie of de aanleg van nieuwe leidingen? Wat is de rolweerstand van het wegdek en het gripniveau volgens de klimatologische omstandigheden? Hoe zal het plastiek reageren bij immense, hete vlammen veroorzaakt door een ongeval? Mochten de antwoorden op bovenstaande vragen positief blijken, dan is de klus voor de bedenkers nog niet geklaard. Het staat buiten kijf dat zij zullen geconfronteerd worden met alle belanghebbenden. Bron'autobuzz
    2 punten
  2. Aangezien ik binnenkort een langer ritje ga maken en het mij opgevallen was dat mijn koelvloeistof onder het minimum stond wilde ik graag een zomercheck laten uitvoeren. Kreeg netjes de vraag of ik nog bijzonderheden had, in mijn geval de koelvloeistof en soms een brom die ik hoor bij het starten. Werd binnen de afgesproken tijd gebeld dat hij klaar was, de brom is (zoals verwacht) niet waargenomen. Aangekomen bij de dealer kreeg ik de 26 punten uitgelegd, alles was in orde op de trekhaak aansluiting na (12V). Deze heb ik pas een beetje afgebroken. Besproken dat ze er verder naar gaan kijken als hij voor de beurt moet (over een maandje), dan kunnen ze de aansluiting vervangen en de brom nog eens opzoeken (als ik hem dan hoor). Verder zijn de voorbanden aan vervanging toe (3,5 mm) maar ze hadden mijn winterband zien liggen en gingen er al vanuit dat ik het seizoen wilde afmaken op de oude. Geheel correct, elke mm gebruiken van die banden En dan, de rekening voor evt. vloeistoffen en de zomercheck. 0,00 (NUL) euro! Dat is nog eens een mooi voordeel van een dealer onderhouden wagen
    1 punt
  3. Hallo allemaal, Sinds een week staat er een Superb Combi Elegance 2.0TDI CR 103kW/140pk CFFB motor uit 2010 voor de deur. Kleur amethyst purple = licht bruinig. In België gekocht van een particulier met 147dkm op de teller, met radio maar zonder navi die toch per definitie ouder is dan TomTom kaarten en dan nog niet te spreken van de prijs voor nieuwe kaarten. Wordt die ook niet gejat! Met de poepert in het leer. Gisteren heb ik de kenetkenplaten erop gezet. In NL ben je al snel €5000 meer kwijt. Ik vind de afwezigheid van motor en windgeluiden in nieuwere auto's heerlijk. Ik ben bijna 2 meter, dus een nieuwere Passat vanaf 2005 viel af omdat ik dan zowat door de zonneklep moet kijken. Zo komt na 10,5 jaar Passat 3B en 3BG met 1.9TDI 115 resp. 130 pk een einde aan het Passat imperium (en een nog langere tijd groene stations rijden). Ik had nog een proefrit gemaakt in een te koop staande getunede 1.6TDI 140 pk. Die reed veel beter dan een ongetunede, maar de toename van koppel onder de 1500 tpm was gering. Nog steeds veel schakelen dus bij elke drempel en rotonde. In België is ook de Combi met 1.9TDI motor verkocht met 5-bak. Met die soepele motor reed het ondanks 25 pk en 35 Nm minder dan de Passat ook erg goed en de PD motor was rustig. Met chiptuning was dat ook op 140 pk uitgekomen. Maar omdat de 2.0TDI een 6-bak heeft en een stillere CR motor heb ik toch voor deze gekozen. Mijn Passat's heb ik altijd zelf onderhouden. Ook had ik wat wijzigen doorgevoerd met VAGCom. Bij de Superb is het iets lastiger om de veel beter bevestigde onderplaat onder de motor te verwijderen voor een oliewissel als deze gewoon op de wielen staat. Misschien op blokken zettten... Op mijn verlanglijstje staan nog wat kleine aanpassingen met VCDS en eventueel een kabel hiervoor te kopen.
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe