Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 06/25/12 in Berichten

  1. http://www.skodaforum.eu/files/file/141-/ Zo, verse informatie. Om te beginnen de regelapparaten van de Fabia II (waaronder de J519 module). Beiden mistlampen hebben een wit/gele kabel (even dik), deze gaan samen richting de BCM waar ze op een gegeven moment in een kabellas worden vasgezet (B522). Vanaf die las loopt er een draad naar de zekering (SB38) welke door de lichtschakelaar (E1, steker T17a) gaat (nog steeds wit/geel) en vervolgens in contact wordt gebracht met de BCM T73A/7 (Ingang van lichtschakelaar -E1- (Mistlamp)) en het instrumentenpaneel. Let wel, dat is zoals het origineel is van a tot z. Het geen door Jeffrey omschreven zegt: Beiden mistlampen hebben een wit/gele kabel, deze gaan afzonderlijk naar pen T73b/9 en 10. Het lijkt er dus op dat de BCM het signaal van de lichtschakelaar oppakt en doorgeeft via pen 9 en 10 i.p.v. via de simpele route van de kabellas. Dit is te onderbouwen met de informatie van de Polo 6R1 waar je duidelijk ziet dat de lichtschakelaar (E1) gewoon schakelt op pin T73a/7 zoals bij de Fabia. Het lijkt er dus op dat het een vrij onschuldige handeling is. Al zou je denken dat je dan wel de 2 wit/gele draden van de mistlampen geheel moet onderbreken om geen dubbel stroomvoorziening te generen. Ook zouden ze dan beiden via hun eigen zekering gezekerd moeten zijn. Tenminste dat lijkt mij. In het zekeringoverzicht van de Polo zou dat de 15Ampere S54 (lampje voor linker -L22- en rechter -L23- mistlicht) zijn op contact 55 hoewel die niet in het schema voorkomt.
    1 punt
  2. Ik moet je eerlijk zeggen dat het mij ook bevreemd hoe de draden lopen, maar enigsinds klopt het wel hoe ik redeneer. Origineel komen de 2 draden samen in de auto waarna ze als 1 draad doorgaan naar de zekeringkast. (welke zekering heb ik nog niet opgezocht, maar zal verlichting voorzijde zijn). Daarvandaan loopt (helaas geen geel/witte meer) hij naar de BCM. De BCM bepaald uiteindelijk om het signaal via de witte 73 polige stekker uitstuurd (dan staat e.e.a. in VAGCOM dus AAN) of via de reguliere weg. Ik zou het anders ook niet weten hoe dit loopt. Dit is voor mij de enige logische route?! Maar goed, hieronder antwoord op je vragen. a] Nee logo op voorzijde niet vervangen. Heeft er gewoon nooit gezeten. Is inderdaad wel een greenline . Logo achterop trouwens wel zelf weggehaald. (maar dat kan je niet zien op het filmpje) b] Dat is correct. Hoekverlichting werkt alleem met ingechakeld dimlicht! (is bij elke auto zo). c] Dat kan in de normale omgeving ook niet. Want deze functie zit standaard niet op de auto om ze seperaat van elkaar aan te sturen. Doch doordat de BCM wel de optie heeft, moet je natuurlijk ook een gescheiden signaal uit kunnen geven. Daarvoor zijn PIN9 en 10 van de witte stekker. (deze zijn in jou auto ook gewoon leeg. Waren ze bij mij nl ook). De geel/witte draad die in de zwarte stekker zit (73 polig) op pin 7 is de draad die uit je lichtschakelijk komt voor je mistlampen. d] Ik heb geen draden over gezet. Pin 9 en 10 zijn normaliter LEEG. Door hier NIEUWE draden in te stoppen (rechstreeks) op je mistlampen kunnen ze onafhankelijk van elkaar worden aangestuurd. Doordaat je in VAGCOM deze funties aanzet zal de BCM blijkbaar weten je hoekverlichting hebt. Bij het gewoon aanzetten van je mistlampen via de schakelaar, stuurt de BCM het signaal gewoon over PIN9 en 10. (ik heb er anders ook geen verklaring voor) Ik hoop dat ik eea verduidelijkt hebt voor je. Groet! Jef
    1 punt
  3. Goed nieuws de meeste 1.2 TSI's kunnen sinds afgelopen week met OBD getuned worden (extern blijft overigens natuurlijk mogelijk voor mensen die voorkeur hebben voor een externe tuning). 12 Jun 2012 : Siemens SIM10 Added Version 10.20 CAN vr/w/chk/recovery VOLKSWAGEN POLO 1.2 TSI 77Kw SIM10 CAN VOLKSWAGEN GOLF VI 1.2 TSI 77Kw SIM10 CAN SEAT IBIZA 1.2 TSI 77Kw SIM10 CAN SEAT FREETRACK 1.2 TSI 77Kw SIM10 CAN SEAT ALTEA 1.2 TSI 77Kw SIM10 CAN SEAT TOLEDO 1.2 TSI 77Kw SIM10 CAN SEAT LEON 1.2 TSI 77Kw SIM10 CAN SKODA YETI 1.2 TSI 77Kw SIM10 CAN SKODA FABIA 1.2 TSI 77Kw SIM10 CAN SKODA ROOMSTER 1.2 TSI 77Kw SIM10 CAN
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe