Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 06/20/12 in alle zones

  1. Het voordeel van deze oplossing is, dat veel gebruikers van een PC in theorie de look-and-feel meenemen. De overstap zou dan eenvoudiger zijn. Maar misschien dat de interface zoveel veranderd is (of nog wordt) dat het niet uitmaakt of je nu deze neemt of een iPad of een Android. Dan zou microsoft zich wel heel ernstig in de voetjes schieten en lopen ze inderdaad achter de feiten aan. Daarnaast mis ik een iTunes-achtige oplossing achter het concept. Daar wordt namelijk het grote geld door Apple aan verdiend als je de belangrijkste concurrent (op korte termijn) noemt. Van ieder downloadje strijkt Apple daar eventjes 30% op. Na de verkoop begint bij Apple pas het geld verdienen aangezien je (zonder modje) met handen en voeten aan apple vastzit. Microsoft moet het vooral van de initiële verkoop hebben. Het idee van die Surface windows is aardig, maar komt misschien net te laat. Daarvoor heeft microsoft wel het voordeel dat ze op de zakelijke markt en datacenter-omgevingen stevig in het zadel zit. Met de toename van de cloud-oplossingen groeit het belang daarvan ook steeds meer. Maar daar zie je steeds meer (L)Unix komen. Een nadeel is, dat ze nu in hardware gaan. Dat loopt bij microsoft meestal niet goed af. De innovatieve kracht van derden (HP, Dell & Co) is groter en de time-to-market is daar korter. Het "mislukken" van deze tablet kun je nu direct toeschrijven aan MS en dat is imagotechnisch een groot risico. Kijk naar Nokia. Ze maken nog steeds de beste telefoons, maar gelden in feite als terminale patiënt (en zijn partner van microsoft...) omdat ze op het verkeerde moment de verkeerde dingen gedaan hebben. Daarnaast zijn de volumes voor Microsoft niet groot genoeg om net als Apple de sub-contractors in China het vel over de oren te trekken/ de slavernij daar weer in te voeren. Apple heeft wat dat betreft veel leergeld moeten betalen in het verre verleden (op sterven na dood) en heeft creatief gereageerd door niet meer op de conventionele "pc" in te zetten maar zichzelf als gadget leverancier te profileren voor de happy few (iPod, iPhone, iPad). Niet door iets zelf te verzinnen (ja, alles was er al min of meer maar minder goed/ mooi), maar het gewoon beter aan te pakken. Door die enorme volumes die ze nu wegzetten in de ipad en iphone knijpen ze de toeleveranciers (ja, ook de app-leveranciers) uit en maken het op die manier al moeilijker voor de concurrent (hoge marges, goed gevulde kas). De giga-marges die ze realiseren (met name iTunes...) doen de glans en de mogelijkheden van microsoft verbleken. Temeer omdat Apple zich in toenemende mate ook als roekeloze monopolist gedraagt door alles en iedereen voor de rechtbank te slepen die hun big brother aspiraties in gevaar brengt. Dat is overigens een teken dat de innovatieve kracht en de voorsprong van Apple afneemt. Op de zakelijke en de "pc" markt stelt Apple weinig voor. De iMac is wel aardig maar is nog steeds een nicheplayer (sorry Ronal en Menno). In datacenters kom je al helemaal geen Apple tegen (anders dan bij Apple zelf waarschijnlijk) omdat het daar niet op life-style aankomt, maar op kwaliteit en performance. Uiteindelijk zal het wel neerkomen op opensource en open standaarden (Android, Linux en derivaten daarvan) vs. de gesloten werelden van microsoft en apple... Die Surface kun je dus waarschijnlijk wel vergeten, die komt niet meer aan de bak vergeleken bij Android en Apple.
    2 punten
  2. Edwin, kijk nog eens op deze ETKA tekening voor het verwijderen van de deurverlichting?
    1 punt
  3. ESP heeft een sensor voor de hellingshoek en een onlosmakelijke relatie met ABS en de remmen. Voor Hill Hold moet je weten wat de hellingshoek is, dus en moet je "remmen". Het is dan logisch dat je ESP hiervoor misbruikt... VCDS kan Hill Hold in de ESP module instellen bij de volgende door mij tegen gekomen versies, "toevallig" Yeti's: Part No SW: 1K0 907 379 BE HW: 1K0 907 379 BE waarbij ik ook de uitvoeringen BE,BD,BJ ben tegengekomen. Component: ESP MK60EC1 H31 0108 en ook bij Component: ESP MK60EC1 H31 0121 Zou maar zo kunnen zijn dat als je ESP hebt je Hill hold erop kunt krijgen, maar er is wel verschil in de verschillende modules. In de NL-Yeti zit bij mijn weten altijd module MK60EC1 als je ESP hebt en dan zou het moeten kunnen. Andere modules ben ik zelf nog niet tegengekomen (kan ik dus niets over zeggen). Modules voor bijvoorbeeld de Touran (AT ipv EC) hebben op kanaal 58 kennelijk 4 ipv 3 instelmogelijkheden waarbij 0 niet actief is. Er kan dus wel degelijk verschil in zitten. Daar schijnen echter ook modules te zijn (niet AT) waar Hill Hold niet mogelijk is... Het zit wel in die hoek van de electronica. Het zou ook verklaren waarom op de prijslijst een aantal zaken met € 0,00 genoteerd staat. Het zit er in, maar het is niet geactiveerd. Niet alle modules hebben de mogelijkheid om hill-hold aan te zetten (het Touran verhaal) terwijl bij de geschikte modules hill-hold niet altijd aan staat. Aangezien je bij DSG altijd wel de hill-hold krijgt, ook bij een eenvoudigere modellen zoals active(+) is het eerder onwaarschijnlijk dat er specifieke modellen van module 3 (ESP) ingebouwd worden voor hill-hold. Temeer omdat je ook bij handgeschakelde modellen hill-hold kunt hebben/ inschakelen, althans voor de Yeti. Hoe dat met andere modellen zit weet ik niet, maar daar zou hetzelfde kunnen gelden. Net als bijvoorbeeld de bandenspanningscontrole. Die kun je in dezelfde module inschakelen. Het is een controle door de ABS-sensoren of alle banden nog wel dezelfde omwentelingen maken. Zo niet dan concludeert die dat er een band lek is. Het enige nadeel is, dat je geen knopje hebt om hem te resetten als die zich gaat melden. Resetten kun je dan alleen met een "kabeltje" of bij de dealer, niet handig dus. Voor de regensensor geldt hetzelfde, als je geen intervalschakelaar hebt kun je die niet uitzetten en ook de gevoeligheid niet instellen. Er zit met andere woorden bij sommige opties wel een hardware-component. Hill-hold kun je echter als eindgebruiker niet instellen/ uitschakelen ook al heb je het er standaard opzitten. Daar is dus ook geen hardware-matige belemmering. Ed heeft het niet en wil het wel hebben. Ronald heeft het en wil het anders. Ik schat in dat van beiden hun wensen vervult kunnen worden zodat ze er in de parkeergarage en op de dijk gemak van hebben ... Trouwens, in de Oostenrijkse modellen van de Yeti zat "vroeger" niet altijd standaard ESP. Net als met die curieuze spiegel/ regensensor kan het dus van land tot land verschillen of het erin zit en daarmee de hill hold. Dit met name even voor de vrienden uit het mooie België. De vraag is dan met name of je ESP hebt. Zonder ESP in ieder geval geen Hill Hold.
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe