Het lijkt mij niet goed om het normaal te vinden dat je Skoda of welk ander merk met minimale volumes wordt afgeleverd. De afleverkosten zijn hoog genoeg, lijkt mij. Goed te weten, want ik verwacht over 4 weken m'n Yeti. Voor ik wegrij zal ik e.e.a. controleren en ga niet weg voor zaken op maximum staan. Inderdaad bij koeling i.v.m. lucht in het systeem. Anderzijds een paar keer gassen en het moet goed zijn. Olie hoort op het maximum te staan bij koude motor als de wagen wordt afgeleverd. Bij Citroen had ik altijd tegenovergestelde problemen, omdat men de olie in m'n HDi soms ruim boven max. vulde. Zeer slecht bij zo'n diesel. Rare jongens werken er soms bij garagebedrijven met zelf bedachte regeltjes als: ja dat doen we omdat de motor altijd olie verbruikt en zo hoeft u er voorlopig niet naar om te kijken. Er werd ook een halve liter extra op de rekening gezet. Wat? Er uit met die olie en rap een beetje en aanpassen de rekening. Het is dan prettig als je een technische achtergrond hebt. De meeste mensen worden belazerd daar ben ik inmiddels van overtuigd geraakt. Het ANWB-keuringsstation was achter de Citroengarage en heb daar eens een second opinion gevraagd t.a.v. een onderhoudsbeurt binnen de garantietermijn. Dat loog er niet om. Daarom onderhoud ik mijn auto's als meer dan 40 jaar zelf als de garantie over is. Voordelen zijn groot: je weet wat je hebt gedaan, nooit pech, en vele malen goedkoper. Ook gebruikte ik voor soms een kwart van de garageprijs de beste smeermiddelen. Na de garantie gaat m'n Yeti gewoon in eigen onderhoud. Het kan heel lucratief zijn om na de garantie lid te worden van een autosleutelclub. Is mij in het verleden altijd uitstekend bevallen.