Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 12/01/11 in alle zones

  1. Het voltage waarmee geladen wordt varieert dus, als je optrekt is dat lager waardoor de dynamo minder weerstand heeft. Als je afremt is het voltage hoger en heeft de dynamo meer weerstand. Hij laadt dan sterker en de auto wordt enigszins afgeremd, alhoewel ik betwijfel of je daar iets van merkt. Dat is zoals ik het begrijp. Je koppeling intrappen bij het afremmen is sinds het nieuwe rijden al uit den boze (foei, Skoody Boo ) . Die trap je pas in als je bijna tot stilstand bent gekomen, op die manier blijft de gasklep dicht en is je verbruik tijdens dat afremmen nul. In het regeneratief remsysteem wordt er op dat moment (bij nul verbruik) dus extra geladen. Voor mij was dat nieuwe rijden ook wennen, ik was ook gewend de koppeling in te trappen als ik ging remmen (of terugschakelen en in een lagere versnelling op de motor afremmen) Als straks de nieuwe Skoda er is zal het nog wel weer anders worden, mijn huidige auto had het hoogste koppel bij 4.000 toeren, de Skoda begint al bij 1500 :-)
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe