Het voltage waarmee geladen wordt varieert dus, als je optrekt is dat lager waardoor de dynamo minder weerstand heeft. Als je afremt is het voltage hoger en heeft de dynamo meer weerstand. Hij laadt dan sterker en de auto wordt enigszins afgeremd, alhoewel ik betwijfel of je daar iets van merkt. Dat is zoals ik het begrijp. Je koppeling intrappen bij het afremmen is sinds het nieuwe rijden al uit den boze (foei, Skoody Boo ) . Die trap je pas in als je bijna tot stilstand bent gekomen, op die manier blijft de gasklep dicht en is je verbruik tijdens dat afremmen nul. In het regeneratief remsysteem wordt er op dat moment (bij nul verbruik) dus extra geladen. Voor mij was dat nieuwe rijden ook wennen, ik was ook gewend de koppeling in te trappen als ik ging remmen (of terugschakelen en in een lagere versnelling op de motor afremmen) Als straks de nieuwe Skoda er is zal het nog wel weer anders worden, mijn huidige auto had het hoogste koppel bij 4.000 toeren, de Skoda begint al bij 1500 :-)