Ga naar inhoud

In dure tijden is deze ŠKODA juist voordeliger geworden


Ons Skoda Nieuwsmeisje
 Delen

Aanbevolen berichten

rssImage-f9dd681d8cbae67034b5bbad5672befa.jpeg

De ŠKODA KAMIQ is er voortaan vanaf 26.590 euro of 389 euro per maand via private lease. Dit komt doordat een oude vertrouwde uitvoering in ere is hersteld: de Active. Allesbehalve een kale uitvoering, want de KAMIQ Active is standaard uitgerust met airconditioning en Radio Swing met een 6,5-inch touchscreen, vier luidsprekers én digitale radio. Daar ga je toch van dansen?

In de KAMIQ Active vind je altijd een comfortabele zitpositie dankzij de in hoogte verstelbare bestuurdersstoel. En ook de passagiersstoel kent deze verstelmogelijkheid. Het stuurwiel is met leder bekleed, net als de handremhendel.  

Deze compacte SUV valt lekker op

Met de ŠKODA KAMIQ rijd je er allerminst anoniem bij. Zowel de koplampen als de achterlichten zijn uitgerust met de modernste led-technologie voor het beste zicht op de weg als het donker is. De buitenspiegels en handgrepen zijn in de kleur van de carrosserie gespoten. De spoiler aan de voorzijde en de diffuser onder de achterbumper zijn zwart, evenals de standaard dakrails. Ook op de veiligheid is niet beknibbeld: Front Assist en meerdere airbags waaronder een knie-airbag voor de bestuurder zijn aanwezig.

ANWB: de KAMIQ is een van de zuinigste crossovers

Na de aanschaf van de ŠKODA KAMIQ begint de lol pas echt. Want rijden doet de compacte SUV opvallend zuinig. Dat zegt ook een onafhankelijke partij als de ANWB. Met regelmaat bepaalt de ANWB de top 10 van zuinigste auto’s en dit keer ook de top 10 van zuinige compacte crossovers. En wat blijkt? De ŠKODA KAMIQ prijkt op de vierde plaats met een keurig verbruik van 5,6 l/100 km ofwel 1 op 17,9!

De ANWB merkt daarbij op dat de KAMIQ de enige is die het zonder hybride-ondersteuning moet stellen. Dus de betaalbare ŠKODA bewijst dat je zonder zulke dure elektrotechniek ook heel zuinig kunt rijden. 

Verbruik in de praktijk

Belangrijk om te vermelden is dat het hierbij om een vakkundig berekend praktijkverbruik gaat. De ANWB heeft in samenwerking met TNO een formule samengesteld die een realistisch beeld geeft van de verbruikscijfers op de openbare weg in Nederland. De ANWB ging uit van een ŠKODA KAMIQ met de zuinige maar sterke 1.0 TSI benzinemotor met 110 pk. De nieuwe instapversie Active heeft dezelfde efficiënte aandrijflijn.

In tijden waarin alles alleen maar duurder wordt, zwemt de ŠKODA KAMIQ tegen de stroom in met een nieuwe, lage basisprijs. Tijd voor een bezoekje aan de ŠKODA-dealer?

Lees ook: Ontdek de ŠKODA KAMIQ

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.

Lees hier het volledige artikel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe