Ga naar inhoud

Uitlijning zijvleugel en deur links vooraan


Cleverly simple
 Delen

Aanbevolen berichten

Een hele tijd terug viel het mij plots op dat er iets niet blijkt te kloppen met de uitlijning van de zijvleugel en de deur links vooraan. Aan de rechterkant ziet het er prima uit. Zie bijgevoegde foto's ter illustratie.

Ik heb dit aan de garage gemeld en deze heeft de zijvleugel wat bijgeregeld. Het is iets beter nu, maar nog niet 100%. Ik zie ook niet hoe dit helemaal goed gekregen kan worden. Het lijkt wel alsof die zijvleugel verkeerd geplooid is.

Zijn hier nog mensen die hetzelfde voor hebben?

Er rijden momenteel nog steeds niet zoveel Octavia's IV rond, dus ik heb het nog niet in detail kunnen bekijken bij andere geparkeerde modellen...

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ziet er uit als een slordig gerepareerde schadeauto. Ik zie nu allemaal foto's vanaf het voorportier naar voren, maar bijvoorbeeld geen foto van de zijkant om te beoordelen of de naad tussen voorscherm en voorportier overal gelijk is, en hoe zich dat verhoudt tot de rechterkant. Nu denk je dat het probleem in het voorscherm zit, maar misschien zit het voorportier niet goed, en als je dan de motorkap daar keurig op uitlijnt, lijkt het probleem in het voorscherm te zitten. Kijk ook eens naar de andere naden van het voorscherm, zoals bij de koplamp, is dat wel in orde?

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Cordoba zei:

Dat ziet er uit als een slordig gerepareerde schadeauto. Ik zie nu allemaal foto's vanaf het voorportier naar voren, maar bijvoorbeeld geen foto van de zijkant om te beoordelen of de naad tussen voorscherm en voorportier overal gelijk is, en hoe zich dat verhoudt tot de rechterkant. Nu denk je dat het probleem in het voorscherm zit, maar misschien zit het voorportier niet goed, en als je dan de motorkap daar keurig op uitlijnt, lijkt het probleem in het voorscherm te zitten. Kijk ook eens naar de andere naden van het voorscherm, zoals bij de koplamp, is dat wel in orde?

Die naden lijken redelijk ok.

Zoals je misschien een beetje kunt zien op die foto's van de linkerkant, zit het spatbord net onder de karakterplooi een beetje meer naar buiten dan de deur, en zit het rechter bovenhoekje van het spatbord (boven de karakterplooi) juist wat meer naar binnen. Het ziet er heel verwrongen uit en het kan m.i. nooit juist gekregen worden door het bijregelen van noch het spatbord, noch de deur, noch de motorkap. De plooi in dat spatbord lijkt gewoon niet te kloppen...

Ik kan mij ook vergissen natuurlijk, maar zoals gezegd heeft de carrosserieafdeling van de dealer reeds geprobeerd het bij te regelen, maar zonder 100% succes. Ik zag achteraf zelfs dat men geprobeerd heeft het rechter bovenhoekje van het spatbord wat naar buiten te plooien. Dat zag ik plots in het zonlicht vanuit bepaalde kijkhoeken aan een minuscuul 'deukje' erin.

aangepast door Cleverly simple
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je het wat harder moet spelen bij de dealer, of misschien eens gaan vragen bij een onafhankelijk schadebedrijf wat zij er van vinden en of dit te fixen is. Wat de plooi die niet juist lijkt, vergis je niet wat het effect is als bijvoorbeeld een bevestigingspunt voor het voorscherm is verbogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe