Jump to content

Vind je 30 graden al heet? ENYAQ iV tackelt de Sahara


Recommended Posts

rssImage-0ed4bcb4df3f1973d189596b38a307d2.jpeg

De ŠKODA Titan Desert Morocco wordt ook wel de Dakar op twee wielen genoemd. Een mountainbikerace van 645 kilometer door de snikhete woestijn, verdeeld over zes uitdagende etappes. Ruim vijfhonderd mannen en vrouwen verbleven vorige maand zeven dagen en zeven nachten in de Sahara en trotseerden temperaturen van boven de 40 graden Celsius. Net als de volgauto’s van ŠKODA.

Zo blijft de ENYAQ iV koel

De ENYAQ iV hield zich goed. “Batterijen houden eigenlijk niet van hoge temperaturen, ze presteren dan minder goed. Maar dat geldt niet voor de ENYAQ iV. Zelfs toen het kwik overdag tot boven de 40 graden steeg, konden we ruim vierhonderd kilometer afleggen op één acculading stroom”, vertelt Jan Hejna, projectmanager van We Love Cycling.

Dat is te danken aan het koelsysteem in de bodem van het accupakket. Dit zorgt ervoor dat de modules het hoofd koel houden op snikhete dagen of tijdens veelvuldig snelladen. Ook biedt de ENYAQ iV de mogelijkheid om het interieur af te koelen voor vertrek. Op die manier stap je niet in een snikhete auto en hoeft de klimaatregeling minder hard te werken. De stroom die je daarmee bespaart, kun je gebruiken om verder te rijden.

Opladen in de woestijn

ŠKODA steunde de uitdagende mountainbikerace al langer, maar was nu voor de eerste keer hoofdsponsor. Acht SUV’s begeleidden de race: drie KODIAQs, drie KAROQs, een KAMIQ en een ENYAQ iV. De elektrische SUV werd naar Spanje gereden en ’s nachts opgeladen bij het hotel waar de organisatoren verbleven. Het laatste stuk van de reis kregen de auto’s een lift van de vrachtwagens met andere spullen voor de race. In de woestijn zorgden generatoren van 17 kilowatt voor stroom.

“De organisatoren gebruikten de ENYAQ iV om het peloton te leiden. Zijn stille en uitstootvrije aandrijflijn is perfect voor een wielerrace zoals de ŠKODA Titan Desert Morocco. Het rijgedrag is heerlijk soepel en stil. Het lage zwaartepunt maakt de auto stabiel op lange woestijnwegen en dankzij zijn krachtige koppel, maakt de ENYAQ iV korte metten met mul zand”, weet Joan Massalle Carreras, ŠKODA’s Sponsor en Evenement Manager uit Spanje.

Tourvoorraad: ENYAQ iV uit voorraad

ŠKODA houdt niet alleen van mountainbiken, het is ook al 19 jaar op rij hoofdsponsor van de Tour de France. Zie je jezelf al met een ENYAQ iV door de Sahara rijden, of de karavaan van de Tour de France volgen? Hak dan nu de knoop door en profiteer van ŠKODA Tourvoorraad. De elektrische SUV is uit voorraad leverbaar, dus je kunt direct rijden. Liever een andere ŠKODA? Tijdens de actie krijg je ook 2.000 euro extra inruilpremie op de FABIA, SCALA en KAMIQ, en je kunt ze voordelig private leasen.

 Lees ook: Simply Clever! Zo komt de ENYAQ iV verder op een volle accu

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.

Lees hier het volledige artikel

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe