Sign in to follow this  
ruijtersfotografie

Zomerbanden

Recommended Posts

Ik heb altijd Michelin Energy (195/65-15) gereden. Nu weer tijd voor nieuwe zomerbanden. 

Ik twijfel of ik voor de Energy + ga of toch een ander merk neem. 

De ContiPremiumContact™ 5  (4 sleuven over de band/ lijkt me ideal met veel water) of de GoodYear EfficientGrip Performance

Wat is jullie ervaring met deze banden? 

Edited by PC-fre@k
CAPS verwijderd

Conti in algemeen is mijn ervaring dat ze redelijk lang meegaan.
Op zich goede wegligging, maar wel vaak lawaaig

Ben nu overgestapt op Vredestein banden en ben hierover zeer te spreken en een volgende maal gaan deze er dan ook weer op

Poeee dan zal ik morgen met daglicht ff moeten kijken....

Benne wel zwart, maar ja dat benne ze allemaal

Ik rij op Michelin Premium Sport. Met voorgaande auto's heb ik eigenlijk altijd Michelin of Conti's gereden. Met die twee merken zit je altijd goed, los van de band. Merken als Vredestein, Dunlop en Goodyear zijn doorgaans ook (meer dan) prima. Daarbij geven de zomerbanden test van ADAC vaak ook een goed beeld van een band.

Ik zou overigens niet teveel kijken naar zaken als het aantal sleuven. Sleuven kunnen relatief veel water afvoeren, maar per definitie zorgt een sleuf niet voor volledige afwatering. Dat moet immers via de zijkant door de kleinere sleuven. 

Als ik nu nieuwe banden zou moeten uitzoeken zou het denk ik een Michelin Energy Saver worden, maar in ieder geval een stille band. Qua grip geloof ik het wel, want het 'sportieve' rijden is wel uit mijn systeem. :) Een stille band en minder lawaai is voor mij meer comfort.

Edited by Eddie

Geef mij ook maar een stille band, maar welke is de stilte? In ieder geval niet diegene die er nu bij mij opliggen zelfs de winterbanden zijn stiller.